VOLKSWAGEN PASSAT I

Futott kilométer: 502 500 km

Vegyes fogyasztás: 4.5 liter

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

A legjobb az autóban az alacsony fenntartási költségek és a rettenetes strapabírás (most 500.000 km van benne, egyszer volt meggyűrűzve alapos gyűrűkkel kb. 250.000 km-nél, aztán 350.000-nél átégett a hengerfejtömítés, belement az olaj a hűtővízbe. Utána hengerfej síkolás, átégett tömítés kicserélése, plusz kapott egy komplett felső tömítés készletet és új szelepvezetőket. Azóta a motorhoz nem volt nyúlva, kivéve a 60.000 km-kénti vezérléscserét ill. szelephézagállítást). 10.000 km-ként cserélek benne olajat, utántölteni nem kell a két csere között. Jó minőségű alkatrészek szinte gombokért vannak hozzá. Fogyasztása szenzációs (mivel sima 1,6 szívódízel), átlag 4,5 L/100 km nyáron, ez télen képes felmenni akár 4,8-5,0 literre is. Ülései szuper kényelmesek, az autóban hatalmas a hely, a dízelmotort nem kell szétpörgetni, nyomatékból elmegy bárhol (én 500 kg fával megrakott utánfutóval indultam minden gond nélkül el földúton, szépen lassan felengedett kuplunggal egyesből alapjáraton, gázadás nélkül). Egyetlen bajom vele, hogy sajnos konstrukciós hiba az, hogy a jobb hátsó doblemez (ahol az üzemanyag beöntő cső is van) hülye formája miatt a "sarkában" megáll benne a sár, ezért kb 20 év alatt teljesen szét tud rohadni. A hátsó sárvédőívek, első sárvédők és az ajtók aljai simán kibírtak 20 évet rozsdásodás nélkül, azért mostmár látszik rajtuk némi rozsda, de még most sincsenek szétrohadva. Az autó alja a 28 életévének dacára nem lukas sehol, még lakatolva nem volt! A szélvédőgumi körül sajnos rohad az A oszlop illetve a tető pereme, valamint a C oszlopokban levő oldalablakok gumitömítése alá is befészkelt a rozsda, de semmi gond, már szereztem hozzá gumitömítéseket az összes oldalablakokhoz, illetve kap egy új szélvédőt gumitömítéssel együtt a festéskor. A bal külső küszöb mostmár megérett a cserére. Majd most augusztus végén kap egy komplett lakatolást + festést, akkor legalább újabb 10 évig nem kell a kasztnira költeni. Ugyanis belátható időn belül eladni nem fogom, az 100% (inkább fogalmazzunk úgy, hogy soha sem fogom eladni :).

Használó

Születési éve: 1982

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban:

Fogyasztás országúton:

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 4.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma:

Meghibásodás leírása:

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Javítás összege: 2000050000 Ft.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem