MAZDA 3
Futott kilométer: 70 000 km
Vegyes fogyasztás: 8.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Legjobb benne a vezethetősége, a kormány pontos, precíz, a futómű - most már rendes gumikkal, pirelli p6-tal - nagyon jól fekszi az utat, biztosan tart a gyorsan vett kanyarokban, még teljesen megpakolva is, ugyanakkor kellően kényelmes, nem üt fel még nagyobb úthibákon sem. Gumit azért kellett rajta cserélni, mert az egyik eldurrant. Yokohama volt rajta eredetileg, de az nagyon puha volt számomra. A téli gumi Bridgestone, még legalább két telet kihúz, így 70ezer km után ez szerintem nagyon jónak mondható. A kipufogó nagyon szépen szól, és ezt bent is hallani. Nagyon jó ez, mikor az élmény miatt autózok, de nem annyira kellemes hosszú utazásokon, kicsit fárasztó egy idő után. A motor 105 lovas benzines, viszonylag jól húz alul is, viszont fent nem jön meg annyira az ereje, mint ahogy azt vártam, nem is érdemes 5000 fölé kergetni a mutatót. Teljesen megpakolva, klímával is elfogadhatóan mozgatja a kocsit, nem gond hegyen-völgyön át a 140-150-es utazó, de a 0-100-as sprintet úgy már nem 11 másodperc alatt hozza... Étvágya méretéhez képest szerintem nagy, bár a kategóriában a többi 1,6-os is legalább ennyit fogyaszt. A váltó pontos, könnyen kapcsolható, nem akadozik, de néha gyors váltásoknál reccsen. Az áttételezés vélemény szerint túl rövid, 5-ösben óra szerint 130-nál már 4100-at forog a motor. Az utastér nem öregedett semmit a három év és 70ezer km után, mintha új lenne. Jól belakható, sok a rekesz, és használhatóak is. Néha nyiszogott a biztonsági öv csatja, bele fújtam háztartási olajozóval, fél év után megint nyiszog néha, de már megszoktam. Más hibája nincs. Az alap hifi hangminősége nagyon gyenge. A kötelező szervizek nagyjából 25ezer forintból megálltak eddig, elvileg nem is lesz több, mivel láncos a motor, és nincs benne üzemanyaszűrő sem. A klímaszíjat és egyéb szíjakat 120ezer km-nél ellenőrzik, szükség esetén cserélik. Addig csak olaj, szűrő, gyertya meg benzin kell bele. Érdemes továbbra is szakszervizbe vinni, mert annyira nagyon nem drága, és így automatikusan és "ingyen" jár 10 éven át az assistance, amivel ingyen hazahozzák az utasokat és a kocsit is Európából bárhonnan, ami megnyugtató érzés tud lenni, mikor épp messze járunk Mo-tól. Ez az első Mazdám, de egyáltalán nem biztos, hogy az utolsó...
Használó
Születési éve: 1988
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: falu
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: megfelelo
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 9.5 liter
Fogyasztás országúton: 7.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 8.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma:
Meghibásodás leírása:
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem