CITROEN BERLINGO
Futott kilométer: 65 000 km
Vegyes fogyasztás: 9 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Átlagos személyautóhoz hasonlítva gyenge. Furgonból van kialakítva, ebből adódik minden előnye és hátránya is. Csak az vegyen ilyet, aki cuccolni akar vele,sáros utakon jár, nagy családja van, rossz minőségű utakra kényszerül. Aki komfortosabbat akar az vegyen C4-est. Tulajdonképpen mindenféle elvárásnak megfelel, de pontosan ezért mindegyiknek gyengén. Előnye: jól fekszi az utat, feszes-stabíl a rugózása, könnyű ki- és beszállás, könnyü pakolni bele, hatalmas teherbírás (110 LE a motorban, teherautós sebváltó áttét), dinamikus, 3.-ban 110 km/h.-nál váltok fel, de mentem már 2. fokozatban is 110-zel, jól bírja a rossz utat, a saras földutat, télen nem csúszik meg könnyen, üzembiztos, panorámás kilátás. Hátránya: magas építményű-szélérzékeny 130 km/h felett, kihasználhatatlan terek: fejed fölé nem pakolsz, nagy a motortér, de az anyós üllésen nem tudod kinyújtani a lábad, pedig ez hosszú úton, vagy alváskor fontos. Az üllésében úgy ülsz mint egy széken, ezért nem tudsz az üllésbe belefeküdni- 200 km után elfárad a derekad. Zörgő utastéri műanyagok, durván csukódó ajtók (mint említettem furgonból van átalakítva). Hosszú tárgyakat nem nagyon tudsz vele szállítani az első ülléseknek billenő összecsukott hátsó üllések miatt. Bosszantó elektronikus hibák, ami miatt be kell zárni az autót, majd nyitni. Fogyasztása kicsit sok, nem túl takarékos az 1,6-os benzines miotor- de megy mint állat. Az 1,4-es motor meg kicsi bele (8 szelepes 70 LE!!), ezért a fogyasztás ugyanez, csak nagyon lomha.
Használó
Születési éve: 1973
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 3
Komfort, design
Utastér: megfelelo
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 10 liter
Fogyasztás országúton: 7.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 9 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 3 alkalom , ebből 6 lerobbanás
Meghibásodás leírása: 1. 10.000 km.-nél 5. ajtó teleszkópcsere-garanciális 2. 45.000 km.-nél bal hátsó tolóajtó kilincscsere 18.000 Ft, 1 héttel múlt akkor 2 éves (2 év garancia) TIPUSHIBA 3. 50.000 km-nél Trafócsere 40.000 Ft-ért TIPUSHIBA ( a gazdasági válság miatt csak 37.000 FT a gyári SAGEM nem pedig 74.000 FT !!!)Lerobbanás oka: elektromos rendszer több, mint 5 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Elektromos rendszer hibái. Leggyakoribb ok: nem indul-idításgátló aktív. Gyógyítás: kp.-i záral lezárni, majd nyitni: indul az autó. Trafó hiba: időnként csak 3 henger megy. Az autót szintén meg kell állítani le kell zárni, majd újra indítani- 4 henger működik. Ha a kp.-i zárral lezárod, akkor nullázod a fedélzeti számítógépet. Például egyszer a világítást nem tudtam lekapcsolni megállás után csak úgy hogy bezártam, kinyitottam, újraindítottam, és már működött is a világításkapcsoló.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Garancia már lejártJavítás összege: 40000 Ft.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 50000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Minden hibája tipushiba volt. Azonnal javították
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem