FORD ESCORT

Futott kilométer: 109 543 km

Vegyes fogyasztás: 7 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

1997.12 havi Ford Escort CLX, 1.6, 16V. CLX alapfelszereltség mellett plusz gyári napfénytető, elektromos első ablak, hátsó ablak fűtés. A közeli és távoli család nagy Fordos. Az egyik Escort nagyon megtetszett, így én is azt választottam. Németországból 2003 évvégén hoztam be, 80 ezer kilométerrel (pontosan 79 ezer valamennyi volt). Egy idős autószerelő második autója volt, de a kora miatt (de jól megy arrafelé) beadta egy kereskedésbe. Végül is 2004 februárjában lett forgalomba állítva. Családi és munkába járós autónak szántuk. Ezután következett munkahelyváltás miatt (5 percre laktam gyalog), garázsban tartott hétvégi autó lett belőle. Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül a vezérmű szíjat, görgőket (meg amit kell ilyenkor), gyertyákat cseréltettem benne. Komolyabb baja nem volt. Az önindító adta be egyszer a kulcsot, de javítva lett. Tavaly nyáron a motor ventilátor lett zárlatos, de javítva lett az is. Egyéb csere: 100 ezer kilométernél cserélve lett az első fék. Akkumulátort cseréltem benne tavaly, addig még az a Bosch volt benne amivel behoztam. Folyadékcserék voltak. Én személy szerint imádom, nagyon jó vezetni, hosszú távon is kényelmes. Pörgős motorja van, bár ennek ellenére soha nem húzattam, de nem lepődik meg ha az ember lepadlózza. Persze azért 5-6 év alatt próbálgattam, hogy mit tud 2500-as fordulat felett mutatja ki igazán a foga fehérjét, kényelmesen és biztonságosan lehet előzni. Kanyarokban nagyon jól fekszik, a Bükk alján lakom szóval próbáltam egy párszor a mátrai és bükki kanyarokban és emelkedőkön. A váltója egy kicsit hosszú úton jár, de akár egy ujjal is lehet pöckölgetni nagyon kézre esik A városban elég hamar kapcsolok ötödiket. Sík terepen akár 40-nél is elgurul ötödikben, 800-900-as fordulat alatt, finom gázadás mellett egyáltalán nem rezonál be a motor, nem erőlködik. A kormány nekem nagyon tetszik, az egyik ismerősöm szerint túl közvetlen. Az ajtókban nagy zsebek vannak, akár két félliteres ásványvizet is elnyel. A kesztyűtartós is hatalmas, jó mély. Az ülések kényelmesek, bár nem sok oldaltartása van. Hátul is utaztam egy-két alkalommal, nekem az is jó volt (178 cm), de teljesen előrehúzott első anyós ülés mellett a 196 centis hosszú lábú rokon is elfért kényelmesen. A napfénytető nagyon áldásos, világossá teszi az utasteret, emellett nagyon jó szellőzést biztosít: ha nem esik pl. a gyors párátlanításra inkább ezt húzom el résnyire mint az ablakokat. Télen a fűtés is nagyon jó, pillanatok alatt bemelegszik az autó és a hátul utazók sem szoktak panaszkodni. Jól pakolható mély csomagtartója van. A hátsó ülések osztottak, 1/3 valamint 2/3 variációban előre dönthető. A gyári rádiót lecseréltem egy mp3-as kütyüre, de a gyári is tökéletes volt rádiózásra. Negatívuma a be és kiszállás. Egy ülés magasság állítás elférne benne, ugyanis túl mélyre kell beülni és onnan kiszállni. Az autóban most (2009.11.16.) van 109358 km, egy éve rendszeresen használom költözés miatt munkába járáshoz. Nagyon jó társam volt, de el szeretném adni. Nem akarom elkapkodni, mert annyira nem fontos. A csere kényelmi okokból történne. A család egyik idősebb tagjának betegsége miatt. A be és kiszállás nagy nehézségeket okoz neki az alacsony üléspozíció miatt. Annak ellenére, hogy műszakilag rendben van, azért már csak 12 éves lesz. Ha valami C Maxos méretben árulták volna, úgy lenne az igazi.

Használó

Születési éve: 1986

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: falu

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 8.5 liter

Fogyasztás országúton: 6 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 2 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: önindítóban elszállt valami kapcsoló (legalábbis a szerelő ezt mondta), 95 ezer kilométernél. Most nyáron a hűtő venti lett zárlatos, cserélve lett.Lerobbanás oka: elektromos rendszer 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Önindító miatt nem indult. Tudom nem szabad mert katalizátoros, de kénytelen voltam betolni.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Garancia már lejártJavítás összege: 20000 Ft. Leírás: Önindító.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem