FORD ESCORT
Futott kilométer: 140 000 km
Vegyes fogyasztás: 8 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Ez egy tipikus olyan autó amivel elehet menni bárhova kényelmesen,ha nem vagyunk túl nagy igényűek(jobb mint egy buszba,vonatba zötykölődni),mert ezzel csajozni felejtős,0-áról,100-ra x időn belül felgyorsulni szintén.Ezzel az autóval azt a látszatot kelteni hogy jó módúak vagyunk,nevetséges,de viszont nem anyáznak le az útról ha csak zötykölődünk,mert azt hiszik hogy az öreg autó csak zötykölődni tud.Bezzeg lesett ám az a BMW-és mikor az M3-ason előztem egy lassabb autót ö meg vagy másfél km-röl rám villogtat hogy menyek vissza a külső sávba mert jön!elengedem,majd bízva a sűrű forgalomban hogy nem tud majd elpucolni(mert azért egy Bömös már tud valamit)szépen rá tapadtam és egészen 170 ig bírtam a tempót. Az ipse meg bámult a vissza pillantóban mint a vet malac a mellette ülő szőke macájával,na meg az a körülöttünk lévő 20 autós akik kb 60-nal mentek a sebességkorlát miatt(tudom hogy csúnya dolog a gyors hajtás,de elborult az agyam).Biztos azt gondolták hogy vontat a BMW,vagy köhög a bolha.Aztán a BMW eltűnt mint szürke szamár a ködbe,bár ez neki nem igen lehetett dicsőség,de én büszkébb voltam a 15 éves Eszkortomra bár jobban mint ö a 1-2 éves BMV-re,annak ellenére hogy az 1400-as cfi motor szinte harmat gyenge a gyorsulást szinte csak 120 fölött lehet érzékelni.Eben a tartományban már nincs hangja se a motornak,egyébként elég hangos,főleg induláskor hidegen a hidrotökék csattognak míg be nem melegszik a motor,de alapjába véve ez egy jó kis nem agyon konstrukciózott, megbízható motor ami biztosan teszi a dolgát, elviszi az autót ahova kel immár 19 éve.
Használó
Születési éve: 1969
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: falu
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: megfelelo
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 9.5 liter
Fogyasztás országúton: 7.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 8 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 4 alkalom
Meghibásodás leírása: Egyszer az ac pumpát kelet cserélni,majd első lengőkarokat,hátsó fék pofa,első féktárcsák,fékpofa,első-hátsó teleszkópok,kerék csapágyak,vezérműszíj.Legvégül váltó csere kuplungostól,ez volt a legdurvább,de amúgy csak a szokásos karbantartási(kopó)alkatrészek lettek cserélve.Majdnem elfelejtetem egyszer neki tolattam egy hókupacnak ami jégé volt fagyva és eltört a hátsó kipufogó dob.Csere.Leírás: Mondhatnám,hogy egyszer lerobbantam,de mégsem mondhatom,mert egyszer elkezdet az autó vacakolni(néha rángatni egyet,vagy leállt néha)éreztem hogy elfog romolni,de azért én még átszaladtam a szomszéd faluba(5 km) halaszthatatlan ügyben.Oda fele 1-et rángatott,a faluban leállt egyszer,de rögtön indult.Visszafele pont a két falu között végleg leállt,és nem indult.Nem voltam mérges mert,tudtam hogy ez lesz.Stoppolás haza.Haverral haza vontat.Ez egy olyan autó ami bőven mindig tudtomra adta hogy valami elfog romlani.300 km-ereket jártam vele,és 10 kilométer után érezni lehetett hogy nem lesz semmi gond.Általában mindig ha elromlott valami érezni lehetett előre mert valahogy másként ment.Ezen az egy eseten kívül soha nem hagyott cserbe,mindig haza vitt bárhonnan,hóban,fagyban,jégesőben is.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Garancia már lejártNincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Valami szét eset a váltóba,mert motor féknél úgy kerregett hogy na.Váltót hirdetés alapján vetem 10000 huf-ért.Egyben cseréltem a kuplungot is kompletten(bár semmi baja nem volt)40000 huf.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem