VOLKSWAGEN PASSAT V
Futott kilométer: 12 000 km
Vegyes fogyasztás: 6 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Borzalmasan rondának tartom, de nem a külső alapján választok autót (különben is belül ülök, kívülről nézzék a gyalogosok). Azért vettem meg mégis, mert rengeteg ismerős (sokuk autószerelő) ajálngatta mindenképp a németeket, és főleg ezt a traktort. A motor hangja borzalmas, az utastér rémesen unalmas, kopogós és kényelmetlen. Túl feszes, kemény a futómű, szétrázza a fejemet már rövidebb úton is. Az ülőlap ugyan kellően hosszú, de értelmetlenül kemény. Nagyon fárasztó. A motor húz ugyan, de pörgetni kell, rengeteg olajat emészt fel és hiába van papíron x lóerő meg y nyomaték, a végsebességen kívül máshol nem tapasztaltam ezek előnyét, meglétét. Egy keményebb emelkedőn szenvedősen ment csak fel és kizárólag 1esben. (régi 2000-es 100lovas, 1.5tonnás benzines autóval könnyedén tudtam kettesben is felsuhanni ugyanitt). Ez a szedán kivitel nem is értem, mire jó, kinek tetszik, hol és hogyan használható ki. Az ajtó kicsi, nehezen pakolható. A belső műanyag elemek (persze rémesek a magyar utak) hamarabb kezdtek el recsegni ropogni, mint a régi, sokak által szidott franciáknál. Az autó se nem megbízható, se nem kényelmes, de számomra még presztizst sem jelent. Többet nem hagyom magam rábeszélni német autóra. Jelenleg egy 2.0 HDi Citroen C4 Picassot hajszolok azonos körülmények között. Egyértelműen más kategória, de akkor is csak fém, műanyag és kárpit egy gyárban négy kerékre szerelve. Ezt összerakták, bár itt is kezd kicsit nyöszörögni a kesztyűtartó ajtaja. De a kényelem, a felszereltség, és hogy eddig csak és kizárólag a kötelező szervízen voltam (ráadásul sokkal barátságosabb és gyorsabb volt a kiszolgálás is)... arról nem is beszélve, mekkora árkülönbség van a kettő között. Nem bántam meg, hogy lecseréltem.
Használó
Születési éve: 1975
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: szuk
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmetlen
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 7.2 liter
Fogyasztás országúton: 5.4 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 3 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Első alkalommal úgy kb 1000km megtétele után (tehát lényegében alig, hogy elhoztam a szalonból) - a klímát nem lehetett kikapcsolni, csak ha levettem a gyújtást Második alkalommal (bár azt nem is említem, hogy az első szervíz után nem sokkal egy liter olajat rá kellett töltenem, amin kicsit meglepődtem) már szállítást kellett kérnem, mert az autó egyszerűen megállt. Letiltott az elektronika (bár a szerelők szerint ez teljesen normális, ezt minden új autó megcsinálja). Harmadik eset (és eddig már az 5literes olaj maradékát is benyelte a kis drága) nagyjából 9500. km tájékán teljesen ismeretlen hibajelzéseket dobált, villogtak a műszerek, nem működött az irányjelző és az ablaktörlő.Lerobbanás oka: elektromos rendszer
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Garanciaidőben, ingyenNincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Bár szerencsére minden hiba garanciális volt, fizetni ugyan nem kellett, de a kiszolgálás rémes volt. A fóccágen szervíz egy kész rémálom. Lekezelőek, flegmák az ott dolgozók, közlik, hogy adott időben majd hívnak, ha kész van. Adott időben nem hívtak, másnap nekem kellett odatelefonálni, mire közölték, hogy hát kész van, lehet menni érte. Majd kihozták nekem az autót, már üzemképesen, de a teszt út során egy újabb hiba került elő, így egy újabb napot kellett várnom.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 10000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Második
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem