VOLKSWAGEN PASSAT V

Futott kilométer: 12 000 km

Vegyes fogyasztás: 6 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Borzalmasan rondának tartom, de nem a külső alapján választok autót (különben is belül ülök, kívülről nézzék a gyalogosok). Azért vettem meg mégis, mert rengeteg ismerős (sokuk autószerelő) ajálngatta mindenképp a németeket, és főleg ezt a traktort. A motor hangja borzalmas, az utastér rémesen unalmas, kopogós és kényelmetlen. Túl feszes, kemény a futómű, szétrázza a fejemet már rövidebb úton is. Az ülőlap ugyan kellően hosszú, de értelmetlenül kemény. Nagyon fárasztó. A motor húz ugyan, de pörgetni kell, rengeteg olajat emészt fel és hiába van papíron x lóerő meg y nyomaték, a végsebességen kívül máshol nem tapasztaltam ezek előnyét, meglétét. Egy keményebb emelkedőn szenvedősen ment csak fel és kizárólag 1esben. (régi 2000-es 100lovas, 1.5tonnás benzines autóval könnyedén tudtam kettesben is felsuhanni ugyanitt). Ez a szedán kivitel nem is értem, mire jó, kinek tetszik, hol és hogyan használható ki. Az ajtó kicsi, nehezen pakolható. A belső műanyag elemek (persze rémesek a magyar utak) hamarabb kezdtek el recsegni ropogni, mint a régi, sokak által szidott franciáknál. Az autó se nem megbízható, se nem kényelmes, de számomra még presztizst sem jelent. Többet nem hagyom magam rábeszélni német autóra. Jelenleg egy 2.0 HDi Citroen C4 Picassot hajszolok azonos körülmények között. Egyértelműen más kategória, de akkor is csak fém, műanyag és kárpit egy gyárban négy kerékre szerelve. Ezt összerakták, bár itt is kezd kicsit nyöszörögni a kesztyűtartó ajtaja. De a kényelem, a felszereltség, és hogy eddig csak és kizárólag a kötelező szervízen voltam (ráadásul sokkal barátságosabb és gyorsabb volt a kiszolgálás is)... arról nem is beszélve, mekkora árkülönbség van a kettő között. Nem bántam meg, hogy lecseréltem.

Használó

Születési éve: 1975

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: szuk

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmetlen

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? nem

Fogyasztás városban: 7.2 liter

Fogyasztás országúton: 5.4 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 6 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 3 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Első alkalommal úgy kb 1000km megtétele után (tehát lényegében alig, hogy elhoztam a szalonból) - a klímát nem lehetett kikapcsolni, csak ha levettem a gyújtást Második alkalommal (bár azt nem is említem, hogy az első szervíz után nem sokkal egy liter olajat rá kellett töltenem, amin kicsit meglepődtem) már szállítást kellett kérnem, mert az autó egyszerűen megállt. Letiltott az elektronika (bár a szerelők szerint ez teljesen normális, ezt minden új autó megcsinálja). Harmadik eset (és eddig már az 5literes olaj maradékát is benyelte a kis drága) nagyjából 9500. km tájékán teljesen ismeretlen hibajelzéseket dobált, villogtak a műszerek, nem működött az irányjelző és az ablaktörlő.Lerobbanás oka: elektromos rendszer

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Garanciaidőben, ingyenNincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Bár szerencsére minden hiba garanciális volt, fizetni ugyan nem kellett, de a kiszolgálás rémes volt. A fóccágen szervíz egy kész rémálom. Lekezelőek, flegmák az ott dolgozók, közlik, hogy adott időben majd hívnak, ha kész van. Adott időben nem hívtak, másnap nekem kellett odatelefonálni, mire közölték, hogy hát kész van, lehet menni érte. Majd kihozták nekem az autót, már üzemképesen, de a teszt út során egy újabb hiba került elő, így egy újabb napot kellett várnom.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 10000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Második

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem