FIAT TEMPRA
Futott kilométer: 320 000 km
Vegyes fogyasztás: 7.8 liter
Döntően hol autózik: autopalya,orszagut
Esős időben elviselhetetlenül párásodnak az ablakok. Nem szereti a hideg időt lassan melegszik be a motor, addig meg nincs ereje és rángat. Megszüntethetetlen az olajszivárgás, pedig már többször volt dekni tömítés cserélve. A fékrásegítés egy nagy nulla, taposni kell, utálom! Öregek a gumitömítések az ajtóknál és autópálya-sebességnél már erős a menetzaj. Hideg időben nem zárja be az ajtókat a központi zár. (Kézzel kell bütyköket lenyomkodni...) Ellenben: nagyon kényelmes az ülés (könyöktámaszos), jó erős a klíma, kellemes a szervókormány, határozott a váltó, nem kemény a kuplung, imádom a digitális műszerfalat és a zöldes szinezetű ablakokat. Jó a motor alapnyomatéka: kis gázzal, sík úton, már harminc körülről is tűrhetően húzza ki magát ötödikben és olyankor szinte hangja sincs. A sok hiba, amit fentebb írtam, 16 év alatt jött össze, szóval szinte elégedett vagyok. Ha lenne egy másik Tempra, mondjuk egy bemutatótermi darab, amiben max. 3 kilóméter van, azonnal megvenném. Persze erre semmi esély, hiszen hiszen 1996-ban befejezték a gyártását az Olaszok.
Használó
Születési éve: 1972
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 8.8 liter
Fogyasztás országúton: 7.2 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 7.8 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 13 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: - önindító behúzó - gyújtásvezérlés - generátor fesz.szabályzó diódahíd - termosztát nem nyílt ki -> hengerfejtömítés - elrepedt az AC pumpa műanyag háza - szervókormány főnyomócső eldurrant - hátsó fékmunkahenger folyatta az olajat - sebességváltó kar rudazata szétesett - leszakadt a fűtőradiátor betápcsonkja ömlött a forróvíz az utastérbe, a gázpedál mellett a középkonzol aljánál. Lerobbanás oka: elektromos rendszer 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Valami érthetetlen okból egyszer csak nem volt alapjárat. Rugdosni kellett a gázpedált, hogy ne rohadjon le a motor. Itt/ott volt szikra, jött a benzinszag és nagyokat durrogott a kocsi és egyre lassabban ment. Végül lehúzódtunk az útról és mobilon segítséget hívtam. Aztán 5 percig várakoztunk a hóesést bámulva, majd próba/szerencse alapon indítottam és csodák csodája: indult, majd gond nélkül elértük vele az uticélunkat. Ez a hiba azóta se ismétlődött.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: karosszéria Garancia már lejártNincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Ez egy tűrhető kis gép volt, amíg néhány éve nyáron egy kiscsaj - elsőbbséget nem adva! - nekem jött és összecsukta a kocsim bal elejét. Aztán pár hónappal később meg egy részeg barom tolatott bele a parkoló kocsim jobb első/hátsó ajtaját elválasztó oszlopba. Azóta minden gondom van vele. Ki fogok szállni belőle.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: A hűtőrendszernél. Sajnos, mind a mai napig kézzel kapcsolgatom ki/be a hűtőmaszk ventilátorát. Ezenkívül vacak a vákuumos vezérlés is, mert nem emeli meg az alapjáratot, ha bekapcsol a klíma kompresszora. Továbbá - ilyet még máshol soha nem hallottam! - visító elekronikus zörej jön valahonnan a digitális műszerfalból 3500-s motorfordulat felett!
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem