SUZUKI IGNIS

Futott kilométer: 47 000 km

Vegyes fogyasztás: 6.3 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Összességében nagyon jó ár/érték arányú autó azoknak, akik nem akarnak sokat költeni a kocsira (sem a vételárra), de megbízható autót akarnak. Fürge, erős motor, előzésnél nem kell visszaváltani 4-be, 110-es országúti (nem pálya) haladásnál telepakolva és 3 keróval a tetején 6.3-as fogyasztás jött ki. Nagyobb v. emeletes hangszórót nem lehet beleszerelni, ellenben a kalaptartóba simán bevágható a hátsó. Hangkábel előkészítés mindegyikben benne van. A márkaszerviz eléggé lehúzó, pl egy autórádió rekesz (amivel a gyári rádió magas helyére normál rádiót lehet tenni) több, mint 5000 Ft, pedig csak egy műanyag öntvény. Gyárilag csak a leg GLX-esebb Suzukikba tesznek pollenszűrőt, pedig a helye mindegyiknek ki van alakítva. (3000 Ft) A kapaszkodó luxus, 2000 Ft/db-ért lehet pótolni. A kaszni érezhetően jobb, mint a régi Swift-eknél (nem horpad, ha nekidől az ember), bár az ajtó becsukásnál lehet érezni, hogy lehetne még benne anyag... Magas alváz, nagy kerekek, jó kilátás, kitűnően bírja a földutas használatot is, nem akad el sárban. Ha nincs tetősín rajta, akkor csak egy elég bizonytalan rögzítésű tetőcsomagtartót lehet rá tenni, ami könnyen karcolhatja az illesztést. A motor megbízható, igénytelen, nem eszi az olajat, kiváló a hűtése még kánikulában is. Csomagtartó viszonylag elfogadható méretű, az üléseket előre lehet dönteni (vízszintes állapotban kattan is), nagy helyet adva bárminek. Ülés hosszú távon is kényelmes. Úttartása 110 felett bizonytalanná válik. Erős fékezésnél jobbra-balra billegve áll meg. A futómű a kátyú hangját erős dörrenéssel jelzi, de bírja a strapát. Télen vigyázni kell vele, meglepően sok fejre állított kocsit visznek szervizbe. Ha lejár a garancia, nem érdemes a kötelező szervizt a szalonban végezni, egy becsületes szerelőműhely minden szükséges karbantartást el tud végezni. Suzuki szerviz csak ha: fékbetét/féktárcsa csere volt, vagy kigyulladt valamelyik hibalámpa. Minden más (olajcsere /10W40/, olajszűrő csere, levegőszűrő csere) akár házilag is. A kormányt szervó nélkül is majdnem olyan könnyű tekerni, sokan nem is hiszik el, hogy nincs benne. Néha rükvercbe téve félre rakható a sebesség, amitől szép daráló hangot lehet hallatni, de könnyen rá lehet érezni, hogy mikor nem teszi be rendesen. (ha a rossz állás miatt nem lehet egyből betenni, fék kiengedéssel és az autó némi elgurulásával már veszi a sebességet. Ez más típusoknál is jellemző.) Összességében: igénytelen, alacsony költségű, megbízható autó, bátran ajánlom bárkinek, nekünk nagyon bevált. Szerviz elmondása szerint a diesel-es Ignisek 60-80 ezer km után nem csak a tulaj, de a szerelők kedvét is elveszik az élettől (Fiat motor), ezt kerülje mindenki nagy ívben! :) Használtan nagyon jó állapotban, kevés (60 ezer) km-rel ajándék áron lehet Ignist venni, és ez tényleg jó vétel hosszú távon is (szerintem min 15 éves koráig bírni fogják.). A tulajok amúgy sem leültetős széttuningolós fiatal gyorslábúak, hanem ráérős középkorúak. Egy autóboltos ismerős mondta: ha Suzukik járnának csak az utakon, akkor ők bezárhatnának, mert a kötelező kopó alkatrészeken kívül semmit nem viszek a Suzukisok.

Használó

Születési éve: 1981

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 7 liter

Fogyasztás országúton: 6 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 6.3 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma:

Meghibásodás leírása:

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem