A márka története
Két testvér, Jean-Pierre és Jean-Frédéric Peugeot 1810-ben a családi birtokon lévő egyik malmot acélüzemmé alakítja. Peugeot-Fréres néven pengéket, fűrészeket, rugókat, kávédarálót, szerszámokat kezdenek gyártani. Később már kerékpárokat is készítenek. 1889-ben a Párizsi Világkiállításon mutatják be az első gőzhajtású triciklit. 1896-ban új céget alapítanak Automobiles Peugeot néven, amely kizárólag túraautókat és teherautókat készít. Emellett egy másik üzemben folyik tovább az egyéb termékek gyártása. A két cég 1910-ben összeolvad és a négykerekű járművek előállítására fektetik a hangsúlyt. A harmincas évek áramvonalas formavilága köszön vissza az 1935-ben bemutatott 402-es modellen, amelynek jellegzetességei közé tartoznak a gömbölyű karosszériaelemek illetve a pajzs alakú hűtőrács mögé rejtett fényszórók.
1960-as években a termékpaletta kibővül, a kor igényeinek megfelelően kisautókat is gyártanak a klasszikus modellek mellett. 1974-ben a Peugeot átveszi a Citroën irányítását, ezzel létrejön a PSA konszern. Az 1978-as olajválság és a Chrysler európai leányvállalatának felvásárlása nehéz helyzetbe sodorja a cégcsoportot, de a 205-ös típus sikere pozitív irányba lendíti az eladási mérleget és ezzel kilábal a válságból a PSA. 1997-ben közös platformot alakít ki a két gyár, illetve közös gyártóeszközöket használnak. Ennek ellenére mindkét márka megőrzi saját nevét, arculatát és kereskedelmi hálózatát.
Az új üzletpolitika célja, hogy a megfiatalított modellek (206, 407,607) segítségével minél több új vásárlót szerezzenek. A XXI. század globalizációs törekvéseit követve 2004-ben Oroszországban és Kínában, 2005-ben Csehországban, majd egy évvel később Szlovákiában is megnyílnak az összeszerelő üzemek. A Mitsubishivel együttműködve 2007-ben elkészül a Peugeot első négykerékmeghajtású autója a 4007. A Forddal közösen a HDi, míg a BMW-vel a benzinmotorok legújabb generációját fejlesztik. Törökországban pedig a FIAT csoporttal együtt kisteherautók összeszerelését kezdik meg. Európa második legnagyobb autógyártója a PSA, közel százötven országban van jelen.