FORD MONDEO

FORD MONDEO

(2007 - 2014)

Pozitív


Egész egyszerűen zavarba ejtően hatalmas beltér óriási csomagtartóval, kifinomult konstrukció, zseniális futóművel, erős, tartós dízelekkel

Negatív


Egyes ízléseknek már túl nagy, rossz úton beszűrődő gördülési zaj, helyenként olcsó hatású megoldások a beltérben

Méret, kényelem, kidolgozás

A kategória egyik, ha nem a legnagyobb beltere a harmadik Mondeo tisztességesen összerakott klubhelyisége, az ember szinte elveszik a kormány mögött, főleg, hogy az övvonal is magas. A majdnem derékszögig feltáruló, elöl-hátul óriási ajtónyílást szabaddá tévő ajtókon könnyedén megközelíthető az utastér, ahol világos rajzolat és átlátható kezelőszervek fogadnak, egyedül a feláras, érintőképernyős navigáció bolygatja meg kissé az egyszerűséget. A csomagtér mindhárom karosszériánál hatalmas, a használhatóság pedig egyterűeket feledtető.

Különleges felszereltség

Az alapváltozat csak a legszükségesebbre korlátozódik. Ami az átlagosan megszokott színvonalat jelenti, azt a Ford is hozza, a Titanium csomag pedig már alig hagy kivetnivalót maga után.

Ajánlott motor

Az alap 1,6-os benzines nem téma, inkább a kétliteres felé billen a mérleg nyelve, és jogosan. A Volvo féle 2.5-ös öthengeres turbós is mellékszereplő, mert ha Mondeo, akkor dízel, és abból is a remek kétliteres. A 175 lóerős 2.2-esnél kulturáltabb a kétliteres dízel.

Fenntartási költség

A Ford szervizek korrekt árakon dolgoznak, megfizethetőek az alkatrészek, kellemesen hosszúak a szervizintervallumok, takarékosak a négyhengeresek, és ami külön dicséret, a tervezéskor nagyon odafigyeltek, hogy az esetleges javítások minél költséghatékonyabban elvégezhetőek legyenek.

Biztonság

Már rég elmúltak azok az idők, amikor egy meghajlított ruhafogassal fel lehetett törni egy Fordot. Az új Mondeo a legkeményebb diók közé tartozik tolvajszemszögből, aktív és passzív biztonsága pedig nem véletlenül hozott ötcsillagos NCAP törésteszt eredményt.

Típustörténet

Bemutatkozik az első Mondeo lépcsős hátú, ferde hátú és kombi karosszériával

Új motor: 2.5 V6

Összkerékhajtású változat kétliteres benzinmotorral

Modellfrissítés, kényelmesebb felfüggesztés, a Sport ülések kivételével oldallégzsák széria

Új motor: 1.6 16V 95 LE

ST200 sportváltozat 205 lóerős, 2,5 literes V6-ossal

Modellváltás, motorok: 1.8 16V (110 és 125 LE), 2.0 16V (145 LE), 2.5 V6 (170 LE), 2.0 Di (90 vagy 115 LE)

Új motor: 2.0 TDCi (130 LE) közös nyomócsöves dízel

Modellfrissítés, új motor: 1.8 SCi (130 LE). ST220 néven sportváltozat, 220 lóerős, három literes V6-os motorral, 18 colos felnikkel

Új motor: 3.0 V6 (204 LE), 2.2 TDCi (155 LE)

Modellfrissítés

Új motorok: 2.0 TDCi (115 LE és 130 LE) részecskeszűrővel, 2.5 V6 csak automatikus váltóval

Modellváltás, motorok: 1.6 (110 LE), 2.0 (145 LE), 2.3 (160 LE), 2.5 T (220 LE), 1.8 TDCi (100 LE) három hónap után 2.0 TDCi (115 LE) váltja, 2.0 TDCi (130 LE és 140 LE)

Új motor: 2.0 TDCi (115 E) ECOnetic, 2.2 TDCi (175 LE), 2.0 (145 LE) FlexFuel

Modellfrissítés, új motor: 2.0 Ecoboost (240 LE)

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre