FORD GALAXY

FORD GALAXY

(1995 - 2006)

Pozitív


Tágas, variálható, akár hét személynek is helyet adó beltér, tömeghez képest is takarékos dízelek, jó úttartás, remek utazóautó.

Negatív


Korai évjáratok igen silány minőségűek és pocsék megbízhatóságúak, számos típushiba, nehéz és nehezen kiszerelhető ülések, a puhára vett rugózás miatt kanyarban terhelve nagy oldaldőlés.

Méret, kényelem, kidolgozás

Sokat köszönhet az egyterű műfajban járatos VW szaktudásának. Akár hét darab csúsztatható-dönthető ülés (ebből öt kiszerelhető), remek variálhatóság, praktikus, buszlimuzinos részletekkel. A 2000-es első facelift után az utastér már minőségre is sokkal vállalhatóbb és szemre is tetszetősebb lett. Ki kell szerelni a nagy és nehéz fotelokat, ami pepecselős munka. Ettől eltekintve sokoldalú, a csomagtér befogadóképessége 255-től 2610 literig terjedhet, a beltér akár mini tárgyalóvá, vagy mobil gyerekmegőrzővé is alakítható.

Különleges felszereltség

A nagy üvegfelületek miatt elengedhetetlen klíma csak '96-tól széria, amúgy pedig minél fiatalabb (ráncfelvarrás 2000-ben), annál ízlésesebb, és alapból gazdagabban felszerelt a beltér.

Ajánlott motor

E téren a Galaxy legfőbb erénye, hogy a Ford féle 2,3-as, modern, nyomatékos és egész takarékos benzines csak itt volt kapható, a Sharan/Alhambra testvérmodellben nem. A szívó kétliteres benzines gyenge az üresen 1,7 tonnás kocsihoz, a 2.8 V6 remek, a fogyasztása már nem annyira. Ehhez a műfajhoz amúgy is a dízel illik, és abból volt bőven. A sima, majd PD TDI-k 90-től 150 lóerőig mind megfelelnek, csak rendben legyenek.

Fenntartási költség

A szerelők nagy kedvence, mert mindig ad munkát. A végére, vagyis úgy 2006-ig már amennyire lehet kiforrta magát, de néhány, drágán javítható típushibát képtelen volt levetkőzni, így még mindig a mezőny vége felé találjuk megbízhatóság tekintetében, tehát nem épp egy biztos befektetés.

Biztonság

Az NCAP törésteszten csupán testvérmodelljét, a VW Sharant törték, de teljes mértékben átültethető az eredmény az igen nagyfokú azonosság miatt. Három csillag jött össze, ami egy ekkora autótól minimum elvárható, 2000-től már az oldallégzsákok is szériatartozékok.

Típustörténet

Piacra dobják a Galaxy-t, egy időben a VW Sharan-nal és a Seat Alhambrával. Motorok: 2.0 (115 LE), 2.8 V6 (174 LE), 1.9 TDI (90 LE)

Hathengeres motor összkerékhajtással is

Új motor: 2.3 16V (145 LE), 1.9 TDI (110 LE)

Modellváltásnak is beillő modellfrissítés, motorok: 2.3 16V (145 LE), 2.8 V6 (204 LE), 1.9 TDI (90 LE és 115 LE)

Új motor: 1.9 TDI (150 LE)

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre