CITROEN C4

(2004 - 2010)

Pozitív


Mutatós karosszéria, jó helykínálat, széles motorválaszték, stabil futómű.

Negatív


Nem túl megbízható, pontatlan váltó, a háromajtós hátul szűk és nehéz a bejutás, a 110 lóerős 1,6-os kicsit sokat fogyaszt.

Méret, kényelem, kidolgozás

Tág határok között állítható kormány és ülések. A sok digitális kijelző kicsit összezavarhatja az analóg órákhoz szokott vezetőt. 2008-tól a fordulatszámmérő is a központi kijelzőbe költözött. Érdekes megoldás a fix közepű kormány. Rossz a kilátás ferdén előre a vastag A-oszlopok miatt. Kombi nincs, de a hatalmas csomagterű szedán és az ötajtós is elég praktikus. A háromajtósba nehéz beszállni hátra. Sok a tárolórekesz.

Különleges felszereltség

Kellemes anyagok az utastérben, főleg a legújabb, 2008-as modellfrissítés utáni C4-ben. Gazdag a felszereltség, sok kényelmi elektronika, még a tempomat is széria. Felárért kanyarban elforduló bi-xenon lámpa és bőrkárpitozás is van.

Ajánlott motor

Az 1,4-es autópályán már erőlködik, az 1,6-os erősebb, a kétliteres ritka. 2008-tól csúcstechnikájú 1,6-os (BMW) benzinmotorok 120 és 150 lóerővel. Pörgős, sportos kétliteres a VTS-ben. Az 1,6-os HDi nyomatékos és takarékos.

Fenntartási költség

Nagyobb a mechanikai és elektronikai zűr esélye a C4-ben. Érdemes a céges autóként használt, és a kiforratlan korai példányokat elkerülni.

Biztonság

Ötcsillagos törésteszt, ABS és két légzsák széria. A jobban felszereltekben hat légzsák van, a vezetőé nagyobb a szokásosnál a fix középpontú kormány miatt. Rendelhető ESP és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is.

Típustörténet

Megindul a forgalmazás három- és ötajtós karosszériával, motorok: 1.4 16V (88 LE), 1.6 16V (109 LE), 2.0 16V (136 LE), 2.0 16V aut. (140 LE), 2.0 16V VTS (177 LE) csak Coupé, 1.6 HDi (90 és 109 LE), 2.0 HDi (136 LE)

A 2.0 16V immár kézi váltóval is 140 LE teljesítményű

Az 1.6 HDi (109 LE) új, hatfokozatú robotizált ESG6 váltóval is

Új motor: 1.6 Bioflex (109 LE) E85, törlik a VTS-t

Modellfrissítés, motorok: 1.4 16V (88 LE), 1.6 VTi (120 LE), 1.6 THP aut. (140 LE), 1.6 THP (150 LE), 1.6 HDi (90 és 109 LE), 2.0 HDi aut. (136 LE), 2.0 HDi (140 LE). Pallas néven lépcsős hátú karosszériával is választható.

Törlik a Pallast a kínálatból.

Modellváltás: az egyterű Picassók maradnak, de az összes többi C4-est a csakis ötajtósként létező második generációs C4 váltja.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre