
Az Euro 7 norma bizonyos pontokon átesett a ló túloldalára, pont a kis fogyasztású, benzines modellek vesztét okozza, miközben ezek gyártása és megsemmisítése sokkal kevesebb terhet ró a környezetre, mint a villanyautóké
Gyors átalakuláson megy keresztül az autóipar, olyan állócsillagok hullanak porba mint a Ford Fiesta vagy a Focus, de a 48 éves múltra visszatekintő Volkswagen Polónak is rezeg a léc. Az érkező Euro 7-es norma olyan mértékben megdrágítja a fejlesztést, hogy az olcsóbb autók nem igazán lesznek piacképesek, így a jövőben további csökkenés várható a szegmensben. A Volkswagen vezére szerint autónként 3-6 ezer euróval nőnek a költségek az új szabályozás miatt, így nem valószínű, hogy érdemes a jövőben benzines kisautót gyártani.[BANNER type="1"]

Európában 1999-ben jelent meg a Rio, a jelenlegi negyedik generáció 2016 óta fut
A magasabb költségek mellett a crossover divat sem tesz jót a hagyományos kialakításnak. A tavalyi évben kilenc százalékot esett a Rio iránti kereslet, egész Európában 32 506 autót sikerült eladni, ami nem egy fényes érték az olcsóbb szegmensben. A Kia nem számolja fel teljesen a kisautó kínálatát, a potenciális Rio vásárlóknak az amúgy műszakilag azonos
Stonicot ajánlja, ami jobban megfelel a mai vásárlók ízlésének, illetve ha valaki kevesebbel is beéri, akkor a Picantót is hazaviheti. Érdekesség, hogy pont a kisautók őshazájának számító Európában nem életképes a Rio, az Egyesül Államokban minden további nélkül a kínálat része marad.


Aki kisebb Kiára vágyik, az 4,8 milliótól elérhető Picantót vagy a 6,8 milliós árról induló Stonicot viheti haza