Zsaruszemmel a Ford Focus

Szeretik-e a rendőrök a Ford Focust?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már közel három éve szolgálnak Ford Focusok a Rendőrségnél. Kíváncsiak voltunk, mennyire szeretik őket használóik.

Miután a Groupama Garancia Tanpályánál vezetett példányt az egyik leginkább lestrapáltabbnak mondta a Focusokat finanszírozó, s a Rendőrség számára „flottakezelő” MKB Euroleasing Autópark Rt., kíváncsiak voltunk, milyen egy még szolgálatban lévő példány, illetve mennyire kedvelik azt használóik, azaz a rendőrök. Megkeresésünkre a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense a Dunakeszi Autópálya Alosztály vezetőjéhez, Szabó Pál rendőr századoshoz irányított bennünket.
Ez az alosztály az M0 biztosításáért, felügyeletéért felel – nyilvánvaló, hogy itt bizonyos szempontból (kuplung, váltó, fék) kisebb igénybevételnek vannak kitéve az autók, mint mondjuk a városban szolgálók, hiszen jóval nagyobb távokat tesznek meg egyhuzamban. Ha viszont menni kell, akkor azt nagyon kell, pöröghetnek a motorok, kophatnak a fékek és az abroncsok is. Mint azt megtudtuk, az M0 érdesített beton burkolata miatt a gumikopás átlag feletti az alosztálynál, egyéb szempontból azonban úgy tűnik, hogy az autópályás/autóutas üzem kedvezőbb a Focusok számára is, mint bármi más egyéb.

Mint azt megtudtuk, az alosztály két Focust is használt az elmúlt években, az egyik 90, a másik nem egész 60 ezer kilométerig jutott – ez utóbbit tekinthettük meg telephelyén. Bár az 1,6-os, 100 lóerős benzinmotorokat a bejáratás után érezhetően élénkebbnek mondták a sofőrök, teljesítményük, menetdinamikájuk jelentősen elmarad a pont kétszer ilyen erős, 2,0 literes TFSI Skoda Octaviákhoz mérten. Ráadásul, míg beszerzési árban nyilván nagy a különbség a két említett autó között, fogyasztásban gyakorlatilag nincs. Fényhíddal mindkettő esetében 8 liter említhető alapként, s a plafon egyaránt 11, legrosszabb esetben 12 l/100 km, mely sok alapjárati üzemmel, légkondis hűtéssel, téli fűtéssel vagy épp komoly hajtással adódhat.
Az Autópálya Alosztály Focusát látva bizonyítást nyert, hogy korábban valóban az egyik legleharcoltabb exrendőr-Focust láthattuk. Az ugyan tényleg jóval kisebb, mintegy feleakkora futásteljesítményhez nem kétszer, hanem nagyon sokszor jobb állapot társul. Ebben a nem egész 60 ezer kilométert futott példányban például még gyáriak a fékbetétek, s a másik autópályás Focusban is csak 60 ezernél cseréltek első betéteket, melyeket sokszor hálás módon az ESP is koptatta, hogy megóvja a kevésbé tapasztaltakat a kicsúszástól. A járőrök által is kedvelt váltó jól kapcsolható, még a gombja sem kopott meg, ahogyan a kormány kellemes fogású bőrhuzata sem. Nem csak vezethetőségéért, futóművéért is kedvelik – az autópályások is – a Focust, a kombi karosszéria ráadásul pakolhatóság szempontjából is praktikus, sosem volt kicsi a puttonya.
Hirdetés


Bár az utólagos üléshuzat és a csomagtér gumitálcája eleve sokat tett, illetve tesz azért, hogy a Focusok utastere ne kopjon meg, vannak felületek, például az ajtóbehúzók, ajtókárpitok, ahol tisztán kijön, hogy egy modell mennyire masszív. A Focus e téren Szabó Pál szerint masszívabb, mint az őket váltó, illetve korábbi generációjukkal elődjeiknek számító Skoda Octaviák, persze a fő feladatot, a hibamentes, megbízható üzemet mindegyik mai rendőrautó hozza.
A Focus azonban tényleg különösen jól teljesít, az Alosztálynál látott példány már-már vonzó állapotú, csupán néhány olyan apró karcot mutat utasterében, ami a rendőri szolgálattal jár: B-oszlopainak, első ajtóinak kárpitozásán látszik, hogy pisztoly, bilincs lóg a zsaruk oldalán. Viszont ők teljes menetfelszereléssel is elférnek a Focusban - így, hogy választ adjunk a címben feltett kérdésre: szeretik a Focust.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    én már a második fordomat használom.4évig hajtottam egy 1.6 benzines escort kombit ,imádtam indult ment fogyasztása sem volt veszélyes néha kb évente használattól függően alapjárati motort ki kellett tisztítani.ha kiszabadultam a városból 6 literrel beérte ugy 100-110 tempóig.kicsit több mint egy éve használok egy 1.8 benzines 1-es focust ,erős dinamikus fogyasztása városban klimával volt hogy 10 liter fölé ment de elég haladósan szoktam közlekedni.autópályatemponál sem eszik 8 l .klimával már átlépi.főútvonalon kipróbáltam nyugodt tempoban 6.2- 6.4 olyan 90 és 110 között haladva.váltója hibátlan nem tudok rá rosszat mondani olajcserén és a kötelezö vezérléscserén kívül csak egy gyujtókábel szettet kellett vennem .igaz az előző tulaj is gondos gazdája volt.sok fordost ismerek, maximum a szervizek borsos áraira panaszkodott egy ember a tdci kéttömegű lenkereke miatt, de egyik sem szerélné le.strapabíró igénytelen autók ,van olyan focus az egyik munkatársamnál amiben 240ezernél semmit nem kellett cserélni olajon és szűrökön és a féfeken kívül .míg a oktáviás srác visszasírja a suzukit mert minden pénzét szervizre költi.elég sokféle autót vezettem már a munkám miatt volt ami tetszett volt ami nem de most sem vennék mást csak focust ,de persze csak 1.8-ast az a motor illik hozzá..

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    3 db Focus, de ha jobban belegondol, még akad egy negyedik, dízel is ! 🙂
    Aztán jön egy kis katalógushuszárkodás a gyári ( laborban, algoritmusok alapján mért ) fogyasztási adatokról, és a végére még beszúrja, hogy nem egyszer vezetett rendőr Focust !
    Csak gratulálni tudok a kampánymeséhez ! Én nem tudom, hogy mi a tisztes foglalkozása, de ha nem a rendőrségnél dolgozik ( amit elképzelhetőnek tartok, ha ennyi Focus van “otthon” ), akkor ugyan mesélje már el, hogy mikor van/volt lehetőség rendőrautót vezetni PÁV vizsga nélkül ? Amelyik járőr meg kölcsönadja az autót, az meg minimum egy fegyelmivel számolhat, ha éppen nem a katonai bírósággal…
    A fogyasztásra csak annyit, hogy a 10+ literes értékek valósak, nehogymár kovács őrmesternek riasztás, netalán üldözés közben még arra is figyeljnie kelljen, sok lenne ! 1.6os, korszerűtlen benzinesek ekkora súllyal ha tetszik, ha nem : zabálnak, akárcsak az 1.6 8v Octaviák.

    Kazso és A Mester hozzászólásaival viszont maradéktalanul egyetértek, feleslegesen túl drágák ezek az autók, ennyi pénzért saját flottát lehet kiépíteni, amit majd akkor és annyiért értékesít, amennyit jónak lát ( persze ez a könnyebb megoldás, megszabadulni a kocsiktól, várni az újat, a régivel meg foglalkozzon más ).

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    A lényeg meg lemaradt ! 😀

    Az előbbiekben leírtak miatt ,gyakorlatilag tök mindegy ,hogy milyen autóval járnak a zsaruk. A jelenlegi finanszírozási rendszer mellett , akár BMW, Merci, Opel, Honda. A flotta kezelése egyenlő a nullával. A legjobb kocsik is ki esnének a járőrök segge alól,igen rövid időn belül. Másrészt , meg a körülményeket figyelembe véve ,kellene meghatározni a szerviz ,és amortizációs ,időszakot,kilómétert. Már pedig az használat helyétől,és igénybevételtől,stb rendkívüli mértékben függ ! Amit idehaza ezek a kocsik kapnak, azt ez a kategória nem bírja ,csak igen rövid futás teljesítménnyel ! Ide Hamvee meg tankok, meg nagy SUV-ok kellenének ! meg spékelve pár ,igen komoly elfogó vadásszal ! Alkalmazva a különböző terhelés elvét, az arra alkalmas körzetekben, lehet ,hogy a kis ford is megállná a helyét !

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Huhh , hát ez azért nem egyszerű !

    Először is , egyet kell értenem az egyik előttem szólóval ! A rendőrségnél pazarlás, és mutyi ezerrel ! Persze nem a járőrök,akik havi 90-140 ropit tesznek zsebre ! A lízing a világ legjobb üzlete azoknak a tolvajoknak akik zsíros állami(ami a miénk) megrendeléseken híznak. De semmiképp nem nekünk ! Hogy kerülhet az a hanyag trehány ,hányadék munka ,150-ropiba. A rádió befaragva a műszerfalba.Ha az egyik kezemre ráülök akkor is különben csinálom meg ! A beépített készülék árát eddig nem tudtam kinyomozni ,mert nem tudom a típust,annyit tudok h,nem egy sima URH adóvevő. Egy tetra rendszerű hibrid ami használja a GSM rendszert,GPS,és URH is van benne ! A matrica amit a kocsikra fel masszíroznak, munkaíjjal együtt sem kerül többe, 50-80 ezernél !A kocsik állapotáról meg ne is beszéljünk ! A polgárt ilyen műszaki állapotú kocsival ,a helyszínen főbelövés terhe mellett !Ezért adok nekik rendszeresen alkatrészt , és abroncsot, mert rendszeresen szét esne a járőr kocsi ! Nincs pénz az alkatrészre.szervizre ! A járőrök tükör radiállal járnak,rossz nézni. Ha pedig mégis szervizbe kell vinni a gépet ,arra napokat ,heteket kell várni, mert a szerződéses partner, igen csak ráér a melóval.Pedig nagyon vastagon fog a tolla ! És ne irigyeljük a zsarukat. Mert !!! A bűnüldözést egyre rafináltabb módszerekkel akadályozza a lehetetelen törvényeket hozó ,dilettánsok gyülekezete. Napi szinten hallom a járőröktől.hogy gusztustalanul nehéz elkapni a környéken garázdálkodó”kisebbséget”sajnos van belőlük rendesen ! Az út mellé úgy küldik őket ,mint a behajtót !
    – Ma kimentek a XX út XY kilóméteréhez ,és be kell szedni 500 000-et !
    Nem pedig ,mondjuk úgy,hogy – Menjetek XYZ , az ellenőrzés tárgy, a biztonsági öv,a gyerekülés, műszaki állapot,stb !!!
    Egy fókusz, a fusion, gyalázatosan gyenge ,hitvány kocsi egy járőrnek, vagy egy üldözéshez,márpedig van rendesen. Az RS Oktávia esetleg, De az kellene legyen az alap. Mig Pintér úr ,évente cseréli a szolgálati kocsit, 30-40 milláé. Mint mindenhol itt is a fejesek jóléte a lényeg a feladat elvégzése , és az ,hogy közben ne érezze magát a “melós” értéktelennek,nem szempont ! A kényelem, és a minél jobb körülmények, egyszerűen smafu ! A helyi szerv “kutya ólában ” többször is jártam azért neveztem annak aminek,mert a kutyám különb helyen él. Mint ahol a zsaruknak nap mint nap dolgozni kell ! Ezer éves számítógépek, még régebbi berendezés, és festékréteg a falon. röviden KATASZTRÓFÁLIS !!! Ilyen körülmények mellett , nem kell csodálkozni ,ha a zsaruk arcán nem ül széles mosoly, az ellenőrzés közben ! Ő is ember ,és baromi szarul van megfizetve, neki is állati sok a rezsije,és a törlesztője . Ehhez képest , ki dolgozza a belét, és maszekol, két másod állása van,hogy ne vegyék el a kecót a családja és jó maga feje fölül !

    Bár csak a szolgálati kocsi típusa lenne egyedül a vita ,és a hiány tárgya ! Sajnos nem így van !

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Ja, tényleg, most hogy mondod, magyarországon még sosem volt üldözés. Meg valóban csak a belvárosi csúcsforgalomban közlekednek a rendőrök is.
    Autópályás üldöző Skoda! A nap vicce! 😀

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Milán igazad van ! Látom azért valaki reagált a nagy pénz szórásra !
    Azért nem semmi ,, ja még annyi ez előbbi irásomhoz ,ha a rendörök is jól meg lennének fizetve
    biztos vigyáznának jobban a szolgálati gk-jukra .
    De ennyi alamizsnáért nem is csodálom amit kapnak ,s az alvilági fickok kirőhőgik őket UNDORITÓ !
    Na de vissza kanyarodva a tipusra ,,nálunk elég sok a váltóprobléma ,,,
    és az fényszóró izzó kiégése ,de ez utobbi mem nagy tétel !!
    Amugy megbizható autó ,nagyon jo s egyre jobb elektromos felszereltséggel !!

    DE ÉN AKKOR SEM VENNÉK HASZNÁLT RENDŐRAUTÓT !!!!!!!!!

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Az értelmesebbeknek Sziasztok, a többinek meg amit akarnak!

    Én teljesen pártatlanul szeretnék hozzászólni a dologhoz. Kezdeném a legalapvetőbb dologgal, a magyar mentalitással.
    Gyerekek! Ez itt egy autós oldal, ahol minden autótulajdonos elmondhatja a véleményét és a tapasztalatait egy típussal-, illetve témával kapcsolatosan. Ki így, ki úgy, de tulajdonképpen sorstársakként. Tudjátok akár a motorosok, akik mindig intenek egymásnak mint afféle családtag, kimutatva a tiszteletet. Tipikus magyar virtus lett ez a kötözködő, ” én jobban tudom mindenkinél”, “dobd el a sz*rodat” stílus. Fejezzétek már be, mert lesz**om, hogy ki hány éves, de ettől csak gyerekek lesztek. Nem lehet mindenkinek ugyanolyan autója (jelen esetben Fordja). Mindenkinek más az ízlése és az igénye. Van akinek jobb kell a Fordnál és van akinek még egy lestrapált Swiftre sem telik. Jelzem a Ford fanatikusoknak, akik itt most pocskondiáznak minden más márkát, hogy akinek meg Bentley-je van, az nem, hogy a Fordotokra tesz magasról, de az összes többi nem felső-, luxuskategóriás autóra! Minden nézőpont kérdése fogjátok már fel!!!
    Másodszor nem akarom a Fordosokat bántani, távol álljon tőlem, mivel még nem volt a tulajdonomban egy sem. Viszont az ismerőseim birtokoltak párat és nekem az jött le, hogy a szervízben töltött idő, majdhogynem az Alfáékkal vetekedett. Váltó, klíma, első futómű és az idegesítő problémákat, mint a kulcsos tanknyílás bekrepálását ne is említsem. Az újabb (2010-től) típusokról viszont nem tudok mit mondani. Én ezek és CSAK ezek miatt nem mernék Fordot venni és amúgy sem FORDult meg a fejemben soha, mikor autót vásároltam. No nem azért, mert nem tetszik, egyszerűen csak nagyon kiesik a perifériámból. Nem szólom le, mert nincs okom, mert lehet, hogy alapjában véve egy megbízható autó, de olyan…semmilyen.
    Az én autómat használtan vettem és az első két és fél év alatt SEMMIT nem kellett ráköltenem meglepiből. Ment és tette a dolgát. Három olajcsere, első-hátsó fékcsere és ennyi…csak tankolni kellett és a kötelezőt fizetni. Azt hiszem ez elég indok, hogy azt mondjam, ehhez nem kellett Fordot vásárolnom.

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Milyen üldözéshez,a sráfkocsis fatolvaj cigarettákhoz?!Ez nem a Miami Vice,itt nincsenek bűnüldözések.Milyen gyors kiérkezés,városban egy Gallardóval sem fogsz sokkal hamarább odaérni,autópályára meg ott vannak a Skodák!Pecc,veled már majdnem egyet értek,ha lehagyjuk még arról a 28asról a pedálokat is,akkor ugy tuti lesz a dolog!:)

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Sziasztok . jómagam is a rendörségnél dolgozok ,,hát mit mondjak ,,,nem vagyok hivatásos ,de
    látom ,hogy némely rendőr ,hogy bánik a szolgálati gk -jával ! ( esti orákban ,ugy mennek ki a
    telephelyről ,mind egy állat akit a vadász meg zargatott ,,Jaa MERT KŰLDÉS VAN !! ) Nem mindegy
    az a fél perc ,amivel előbb odaérne ,,?? Olyan hibák jőnnek elő ami más civil használatban nem !!!
    E cikben a Dunakeszi kollégáknak egy pedáns autoját láthattuk !!
    EGY BIZTOS ÉN RENDŐRAUTOT NEM VENNÉK HASZNÁLT ELADÓT ÁÁÁ ISTEN MENTS !!!!
    Kellett volna mutatni egy vidéki ne agy isten kutyás fokuszt ,,,
    Meg egy pár belvárosi járőr autot ahol már hányinger az ajtokárpit kikopása a gumibot-és bilincstől!
    Amugy nem értem mért jó ez belűgynek !!??
    -Béreljük a fokuszt ( okat ) havi nem kis pénzért 100-120 ezerért !
    -ugye a szervizt az euro lizing-autopark állja ,,de 2-3 évig nagy hibák nem keletkeznek
    csak a szabvány garos szervizek vannak ,olajcsere stb ,,,,,
    -3év vagy 100-ezer km a bérlés ciklusa min az kőzismert ,van amikor kicsit megnyujtják !
    – a rendőrség tartja főnt a kocsit tankolja ,fizet rá mindent !!!!
    -a rendőrség matricáztatja fől 3M fényvisszaverő foliával ,ami nem olcsó ,válalkózó álltal
    főlrakva autonként 200 ezer forint legalább AMIT 3 ÉV UTÁN LETÉPNEK !!!
    – Külsős cég beleépiti ill átépiti a rádiót ill fényhidakat régiből az uj gk ba nem kis pénzért
    autonként 60 -10000 ft ért !
    – A rendőrség csak a bérlésre 3 év alatt kifizet 4millio 320 ezer forintot ! CSAK BÉRLÉS !!!!!
    – Az auto a végén vissza kerül a főbérlőhőz 3 év mulva lekopasztva !!
    -ki kell javittanunk az auton minden sérűlést ,horpadást ,mert a főbérlő csak szűz autokat vessz
    vissza ,,ez kb autonként átlag 60 ezer minimum !!
    -a főbérlő a maradék autokat elárverezi elég borsossan kb 1,5 millios egységáron !

    HA BELEGONDOLTOK TISZTA JÓ BIZNISZ NEM ,,VOLT IS SZÉP AUTÓJA A CÉGNEK MEG NEM IS !!
    KIFIZETTŰK AZ AUTÓ KOMPLETT ÁRÁT ,AZT A VÉGÉN ELVESZIK TŐLŰNK !!!!!
    PLUSZ MENT A LEVESBE A SOK PÉNZ AMIT MÁR EMLITETTEM , MEGKŰLŐNBŐZTETŐ STB ,,
    AMI MÉG SAJÁT CÉGES AUTON ÉVEKIG KIBIRNÁ !!

    na inkább többet ,már nem irnák ,mert csak bosszantom magam ,hova megy el az
    adofizetök pénze ( A TE PÉNZED A BIRSÁGOKBOÓL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! )

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Ez nem teljesen igaz, legalábbis nem mindig volt így. A jelenlegi helyzettel nem vagyok tisztában, de nem hiszem, hogy változott volna. Egyik exrendőr ismerősöm egyszer egy autós üldözés során a saját járművével tudta csak megállítani a gyanusítotat, annak leszorításával. Hát, finoman szólva sem dícsérték meg. Ugyanezért az óceán túlpartján sűrű vállveregetést kapott volna. Úgyhogy a “nulla felelősséggel” szerintem erős túlzás.

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Nem a városi járőrözéshez gyenge, hanem az esetleges üldözéshez, vagy csupán a gyors kiérkezéshez.
    Egyébként, járnak biciklivel is, úgyhogy ezzel a javaslattal elkéstél! 🙂

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Kedves Farkas!Én már annak is örülnék!Sajnos azonban még nem történt olyan,hogy a rendőrök valamikor is segítettek volna rajtam,csak és kizárólag az ellenkezője történt eddig,pedig törvénytisztelő,adófizető és büntetlen előéletű állampolgár vagyok.Törvényszerű,hogy vannak pozitív tapasztalatok is a rendőrséggel kapcsolatban,de a nagy többséget ez nem érinti.Tudom,hogy ez nem a rendőrök hibája nagyrészt,nem ők alkotják a törvényeket!Ettől független tartom a nézetem,miszerint egy ilyen motorizáltságú autó elegendő a testületnek,ezzel is lehet basztatni az autósokat meg a bicikliseket.Nagyrészt ebből áll a napi tevékenység,emellé jönnek még a balesetek(de oda a mentőnek kell a legjobban sietni) a bejelentések(pl.9!!!-szer törtek be a kertünkbe,ebből csak 4-szer hívtam a zsarukat,mert bár azt is megmondtam ,hogy melyik kissebbségiek voltak,ők nem tudtak csinálni semmit, a maradék 5 esetben nem volt kedvem megint jegyzőkönyvet töltögetni)meg az egyebek ugye mint a biztosítás,helyszínelés stb.Mivel a gépkocsik beszerzésekor is úgy látták ,hogy ez a motorizáltság a fent említett tevékenységekhez elegendő,a többihez vásároltak RS turbókat,nem gondolom,hogy rosszul látnám a dolgot!A tesztben szereplő autók fogyasztása szerintem a rendőröknek teljesen mindegy,mert nem az ő zsebükre megy.Ezek után kedves Farkas engedd meg,hogy hasonló jókat kívánjak a Te és kedves családodrészére,mint amit látatlanban nekem és családomnak kívántál!

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Igazából nem tudom, hogy kinek mi a baja a Ford autókkal mivel hogy egyik autó sem egyforma mert minden előző gazdája másképp használta például engem még soha az életben nem hagyott Ford cserben és bármikor beleültem úgy hogy tudtam biztosan teszi a dolgát és volt Focus,Escort,Mondeo,Fiesta,Scorpio soha a tankoláson kivül nem költöttem egyikre sem!!!!
    De már a NÉMET CSODA modellek összesen 12szer hagytak ott az út szélén erről ennyit….
    Akinek nem tetszik a ford ne vegye ne olvassa és ne szapulja!! FORD és a JAPÁN autókon kivül nem éri meg mást venni pusztuljon a német,francia meg a többi lego autómárka!!

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Ha már Ford ép a 150E.km- nél tartok.Előtte kb.15 féle különböző márkával autóztam 1.5 Mill km-t.
    A Fordomban még gyári fék betétekkel és tárcsákkal járok.Idestova 5 éves autó eddig, írd és mond
    0 hibát produkált.-Pedig előtte esküdni mertem volna a Japán megbízhatóságot nem tudja verni
    egyetlen másik autó sem.Úgy néz ki tévedtem !-Szóval mindenkinek lehet egy kedvenc márkája
    de valójában akik sokat használják a Fordjukat általában elégedettek vele.Ez persze lehet csak az
    én tapasztalatom de a puding próbája az evés.

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Minden héten a Focusról van itt szó ( estetleg Mondeo, Escort és egyéb hulladékok még szóba jöhetnek). A Fordbuziság már gusztustalan méreteket ölt ezen az oldalon. Elegem van abból, hogy a Ford körül forog a világ, tárgyilagos tájékoztatást itt hírből sem ismerik. Itt be is fejeztem az Autónavigátor cikkeinek olvasását. További kellemes időtöltést a még megmaradt kedves olvasóknak!

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Kedves Tarcsy Úr!
    Jól érzi, valóban van némi ellenszenv bennem a Fordok iránt, ezt sajnos a rossz tapasztalataim támaszt alá, mivel korábban több Ford is volt birtokomban. De mára hála Isten felnőttem, és még a gondolataimból is elhessegetem ezt a típust, bár még így is rendszeresen közlekedem Focus-al, ami persze nem saját! Sajnos a rossz tapasztalatokat, ezek a meghibásodások, amiket korábban írtam csak megerősítik! Viszont úgy érzem túloz mikor azt állítja hogy ezek a típusok híresek a váltójukról, és futóművükről! Ez csak a Focus futóműre igaz, a váltójára már nem! Szerintem, a váltót összekeveri valamelyik Japán típussal?! És örömmel olvasom, hogy ön még nem találkozott, szétesett Focus váltóval, ez valószínűleg abból adódhat, hogy Ön nem szerződött partnere a Rendőrségi Flottát javító szervizeknek. De abban igaza van hogy az új váltó ára 500e Ft.-, sajnos a Rendőrségi flottába tartózó járművekbe csak új alkatrészt szerelnek be, mondván van miből fizetni -gondolom. A fogyasztásra vonatkozókat ahogy már korábban is írtam, nem kétlem, az általam írt értékek a Rendőrségi járművekre vonatkoznak, és igazak!!! Az pedig hogy az izzok gyakran kiégnek, a klímacső eltörik típushiba lenne, a Ford szerviz állítása. Ja és vezetni azért valamennyire tudok, (korábbi tapasztalatok)de a fogyasztást még én sem tudtam 11l alá szorítani!!! egy példa: 2.8 TD Maxi Sprinterrel, 700 kg árúval, klímával 7.2l/100km hoztam ki! Üdvözlettel Turan!

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    T. Vektor Úr!
    Kérdésére válaszolván, én is vezetek Focusokat, Rendőrségit is! A váltóról írt hozzászólásom a Fordokra sajnos igaz, ezt független tesztek is igazolják (pontatlanok)! Viszont nem kétlem, az Ön által leírt a Rendőrségi flottától eltérő fogyasztási adatokat, amelyet én is tapasztaltam a flottába nem tartozó Focusoknál. És részben egyet értek, azzal is hogy sok szempontból jobb a Focus mint a Suzuki, de azért a Japán motornak, váltónak nincs párja!! Ezt szintén bármelyik teszt igazol! (A váltó a japán típusokban a legjobb, legpontosabb) És kérdésére válaszolván, Golf V. 2.0 pdtdi melynek fogyasztása nálam 5,3l/100 km. Üdvözlettel.

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Kedves Turán!
    Ha már ellenszenvből vagy csak csupán a poén kedvéért pocskondiáz egy típust akkor legalább tegye kellő körültekintéssel. Ezek az autók pont hogy híresek a jó váltójukról és jó futóművükről, érthetetlen miért itt kötött bele. Szétesik a váltó? Ilyennel még nem találkoztunk, pedig nem egy és nem kettő fordult meg műhelyünkben. De ha mégis és 500e/db áron javították akkor akkor el kell keserítsem, hogy nagyon átverték az ismerőseit, hisz egy komplett gyári új váltó van ilyen ár körül. Fogyasztásról annyit, hogy ha vegyesben ezekkel az autókkal (1.6) normál körülmények között valaki 8 liter felett etet meg akkor egyszerűen nem tud vezetni. Az izzók valóban gyakran égnek ki és a klímacső törés sem ritka, de közel nem típusbetegség.

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Régen olvastam ennyi valótlanságot, egy autótesztben, ezt bármelyik kereskedő megirigyelhetné! Pontos a váltó, jó a futómű? Melyiknek???? A váltó olyan pontatlan mint amilyen a régi Fordoké, ez típusbetegségük is volt. A mostani Focus rosszabb mint a régi, hátramenetben fogni kell a váltórudat különben azonnal kidobja a sebességet, (településünkön 3 db focus-t, vittek el, mert a váltó szétesett) javításuk 500e/db. A futómű széthullik, amely a focusokra nem jellemző, a fogyasztása, sosem volt 8 liter még járőrtempóba sem, inkább 11-14 l/100 km. És hogy menetközben leáll, sajnos ez is valós, bár némelyik példányt meg tudták javítani! (ez a hiba fékezésnél jelentkezett, amely azért is jó, mert ilyenkor a szervó rásegítés megszűnik, fék, kormány). Ja és akkor még nem említettük, a klímát amely szinte egyik modellben sem működik, klímacső eltörik, első izzók hetente kiégnek ezek is típushibák. És hogy miért jó a Focus a Rendőrségnek? Eggyel kevesebb német gyárat zárnak be eladhatatlan autóik miatt, sőt ezzel a lépéssel az autóeladási piac élére is ugorhatnak, mondván ennyi ember nem tévedhet, és valószínűleg ezen tények a gyárnak vagyis lobbizóinak nem keveset érhet, és akkor még a Mól-t nem is említettük, ilyen fogyasztású autókat tankolni a mai üzemanyagáraknál. Kb. ez a valóság!!! XXX

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Régen olvastam ennyi valótlanságot, egy autótesztben, ezt bármelyik kereskedő megirigyelhetné! Pontos a váltó, jó a futómű? Melyiknek???? A váltó olyan pontatlan mint amilyen a régi Fordoké, ez típusbetegségük is volt. A mostani Focus rosszabb mint a régi, hátramenetben fogni kell a váltórudat különben azonnal kidobja a sebességet, (településünkön 3 db focus-t, vittek el, mert a váltó szétesett) javításuk 500e/db. A futómű széthullik, amely a focusokra nem jellemző, a fogyasztása, sosem volt 8 liter még járőrtempóba sem, inkább 11-14 l/100 km. És hogy menetközben leáll, sajnos ez is valós, bár némelyik példányt meg tudták javítani! (ez a hiba fékezésnél jelentkezett, amely azért is jó, mert ilyenkor a szervó rásegítés megszűnik, fék, kormány). Ja és akkor még nem említettük, a klímát amely szinte egyik modellben sem működik, klímacső eltörik, első izzók hetente kiégnek ezek is típushibák. És hogy miért jó a Focus a Rendőrségnek? Eggyel kevesebb német gyárat zárnak be eladhatatlan autóik miatt, sőt ezzel a lépéssel az autóeladási piac élére is ugorhatnak, mondván ennyi ember nem tévedhet, és valószínűleg ezen tények a gyárnak vagyis lobbizóinak nem keveset érhet, és akkor még a Mól-t nem is említettük, ilyen fogyasztású autókat tankolni a mai üzemanyagáraknál. Kb. ez a valóság!!! XXX

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Lehet, hogy fővárosi járőröket kellene megkérdezni. Amikor 3 kilométer alatt 6-szor kell újraindítaniuk a gépet, mert leáll? Mint mondta az egyik járőrpár: ezzel sem fogunk ma üldözni. Nem a szabálysértőket lesték, hanem a kilométerórát, amit nem léphetnek át, mert vissza kell adnia gépet még eladható állapotban.

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    Az összes rendőr mindíg sírt az aktuális autók miatt,hogy nem mennek!Amíg Octavia I el furikáztak,addig az volt a gyenge,ha Lacettivel voltak az volt a gyenge,a régi F Astrára is azt mondták pöcsköszörű,persze az RS turbó az már tetszene nekik!Én őszintén megmondva egy 28-as biciklit adnék nekik,azt is nyereg nélkül!Ráhegeszteni a traffipaxot,és még észrevehetetlenebbek is lennének!

  • 2017.10.31. at 02:37
    Permalink

    minden relatív, aki nivából ült át, annak ez a menyország.

    a 6 méteres , 4.6-os v8-as crown victoriához szokott amerikai rendőr meg biztos fanyalogna.

    de az új 530-as bmw-ket használó dubai-i vagy a porsche carrerákkal korzózó qatari rendőrök is biztos lefikáznák.
    meg a fizetésük is 5-10 szeres…

    de még mindig jobb nálunk, mint bangladesben . bár ott meg legalább nincs ilyen hideg 🙂

Vélemény, hozzászólás?