Az új SL-ben bevált a V8-as, a vevők a C- és E-osztály kategóriájában is inkább ezt szeretnék látni
Úgy tűnik, a Mercedes-AMG rajongói nem nagyon akarják lenyelni, hogy a korábban V8-as motorral szerelt modellekbe egy kétliteres, négyhengeres blokk került. Ez történt a C-osztály és a GLC 63 esetében, melyek S E-Performance verzióiban az említett motor dolgozik egy hátsó villanymotorral közösen. Az összteljesítmény masszív, 680 lóerővel messze felülmúlják akár a BMW, akár az Audi kategóriabeli modelljeit, de a vásárlóknak inkább az számít, nyolc henger dolgozik-e az autóban. Ha pedig nem így van, akkor vonakodnak az autó megvételétől, mint ahogy az
Autocar szerint az említett modellek eladásai jóval el is maradnak korábbi, V8-assal szerelt elődjeikéhez képest.
Brutális teljesítményt nyújt a C 63 S E-Performance, mégsem veszik annyian, mint a V8-as elődöt
Tavaly már
megírtuk, hogy iparági pletykák szerint a Mercedes-AMG visszahozza a V8-ast a C- és E-osztályba, ami ugyan azóta még nem történt meg, de a következő AMG modell, a CLE kupé és kabrió csúcsváltozata az Autocar szerint éppen ezt az erőforrást fogja megkapni. A villanyosítás elkerülhetetlen persze, a jól ismert nyolchengeres lágy hibrid rendszerrel egészül majd ki. Ezt a döntést azzal együtt hozza meg a Mercedes-AMG, hogy a lágy hibrid V8-as teljesítménye el fog maradni a négyhengeres hibridétől, 593 lóerejével persze ez sem lesz kevés. A négyhengeres motor használata a 63 csúcsmodellben már csak azért is furcsa lett volna egyébként, mert nemrég
mutatták be a CLE 53-at, amiben egy háromliteres, hathengeres erőforrás dolgozik, azt pedig nehezen fogadják el a vásárlók, hogy a drágább modell ettől kisebb motort kapjon, még ha az erősebb is lenne.
53-as verzió van már a CLE-ből, hamarosan jön a 63 is
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz kutatás-fejlesztésért felelős vezetője nemrég a Pekingi Autókiállításon nyilatkozta, hogy a "vásárlókon múlik", marad-e a hibrid négyhengeres. "
Szorosan követni fogjuk az emberek és a vásárlók visszajelzéseit, és azokból fogunk kiindulni." A kisebb erőforrásról azt mondta korábban, hogy a Formula-1-ben használt, picike motor inspirálta, egy "nagyteljesítményű belsőégésű motor és egy erős elektromos rész" vegyítésével, ami "elképesztő teljesítményt" nyújt. Való igaz, de úgy tűnik, a vevőknek akkor is inkább nyolc hengerre van szüksége.