Egyszerű csomagolásban, azonnal használatra készen kapjuk meg az eszközt
Az autószerelés nem űrtechnika, de nem is szabad úgy hozzáállni, hogy ezt bárki meg tudja csinálni. Megvan a határa az otthoni bütykölésnek, a garázsban matatásnak és van az a helyzet, ahonnan már inkább kérjük autószerelő segítségét, hogy jó legyen a végeredmény. Ha mégis mindenképp magunk szeretnénk javítgatni az autót, abban sem állítanék meg senkit, sőt, megvan a varázsa, ha saját kezűleg rakjuk rendbe, cseréljük ki szeretett hobbiautónk alkatrészeit. A hibás elemek cseréje persze nem mindig egyszerű, már csak azért sem, mert sokszor még azt is nehéz behatárolni, hol van a hiba.
Elkezd valami csattogni, zörögni a motorban? Ezer helyről érkezhet a furcsa zaj.
Adhatja egy elkopott csapágy, tönkrement hidrotőke, vagy megnyúlt lánc, esetleg a láncfeszítők öregedéséből adódóan lógó lánc. Van, amire csak a szétszedés adhat választ, de egyes hibák feltárásához, de főleg megközelítéséhez sokat segíthet, ha be tudjuk határolni, honnan érkezik a rendellenes zaj, ebben segíthet egy
sztetoszkóp, vagy fonendoszkóp.
Hátul egy kis fedél alatt a 9 voltos elem, ami tartozék, jobb oldalt egy tekerőgomb, ennyi kell a működtetéséhez
A fülhallgató is tartozék, a hangszedőt nekünk kell becsavarni a helyére
A neve nem véletlenül hasonlít, vagy inkább azonos az orvosok által használt sztetoszkópéra, működési elve lényegében ugyanaz. Az egyszerűbbek pont ugyanolyanok, csak a vizsgáló vége nem egy membrán, hanem egy fémhegy. A
Kauffertől kapott autódiagnosztikai eszköz viszont elektronikus, egy 9 voltos elem működteti a hangszedő pedig egy fülhallgatón továbbítja a zajokat. A BGS Technic terméke tartalmazza a 9 voltos elemet, a fülhallgatót és a hangszedő pálcát is, amit a fekete test csúcsába kell becsavarnunk. Vagyis a csomagolásból kivéve azonnal használható is, egyedül az elemet kell a csomagolásából kibontanunk, majd csatlakoztatni a helyére.
Az eszköz ennél egyszerűbb működésű nem is lehetne.
Egyetlen piros tekerőkapcsolót találunk az oldalán, az szolgál a ki-be kapcsolásra és a hangerő állítására is. Bekapcsolt állapotát egy piros LED jelzi az előlapon, onnantól kezdve csak a hangerőre kell figyelnünk.
Forgó alkatrészekhez még véletlenül se érintsük
A használat elve nagyon egyszerű; a fém pálca végét hozzáérintjük a motor azon alkatrészéhez, ahonnan a furcsa zaj forrását sejtjük. Értelemszerűen járó motornál kell használnunk, vagyis nagyon óvatosan nyúlkáljunk a forgó alkatrészek, mint az ékszíj és feszítőtárcsák, valamint esetenként a hűtőventilátor körül. Forgó alkatrészhez véletlenül se érintsük hozzá, mert kárt tehetünk egyrészt a készülékben, másrészt akár a motor alkatrészeiben is. Ezzel az eszközzel az elérhetőbb helyeken vizsgálódhatunk, mint a blokk első fele, ha hosszmotoros elrendezésű autóról van szó, vagy a blokk egyik oldala, ha keresztmotorosról. Hamar kideríthetjük, ha a generátor csapágya szól, vagy akár a klímakompresszor ad fura hangot, ezek általában elérhető helyen vannak.
A fémen keresztül juttatja át a zajokat a fülhallgatóba
Nagyon figyeljünk arra, hogy a hangszedő pálcának csak a vége érintkezzen, ugyanis ha több ponton is érintkezik, az nem a megfelelő zajokat fogja továbbítani, hanem minden egyéb zajt is a motortérből. A hangszedő úgy működik, akár csak egy mikrofon; továbbítja a környező zajokat, így akkor is hallani a fülhallgatón keresztül a motor zaját, ha épp nem ér hozzá semmihez. Érdemes ügyelni arra, hogy ne hirtelen érintsük fémhez a hangszedőt, mert hangos pukkanást fogunk kapni a fülhallgatóban, ami egyrészt nem kellemes, másrészt nem túl egészséges. Ezzel a fonendoszkóppal könnyen behatárolható a zaj forrása, legyen szó akár valamelyik szelepről, vagy dugattyúról, persze nem árt, ha azt is tudjuk, hogy mit hallunk, mit kell hallanunk, vagy, hogy épp mit nem kéne hallanunk. A BGS Technic fonendoszkópja
most 9999 forintért érthető el a Kauffer webáruházában. Hibás alkatrészek, kopott csapágyak, a rendellenes hangok forrásának feltárásához hasznos eszköz. Mentesíthet sok órányi fölösleges szereléstől azzal, hogy legalább a zaj, és feltehetően a hibás alkatrész forrásának helyét megtudhatjuk.
Egyszerű eszköz, de segíthet irányt mutatni a hibás alkatrész felé