A 140 kilométer körüli hatótáv ideális városi autóvá teszi a Twingót, a kis hatótávnak hála kisebb súlyt kell cipelnie, ezáltal a fogyasztás is javul
Komoly károsanyagcsökkentésbe kezdett a Renault, az E-Tech fantázianevű hibrid rendszer már beköltözött a
Clióba és a
Capturbe, de a Megane sem „úszhatja meg” a hibridséget, hamarosan a népszerű alsó-középkategóriás modellből is lesz E-Tech verzió. A
Renault Zoe már nyolc éve keresi az elektromos kisautóra vágyók kegyeit, ráadásul újabbnál újabb verziókkal, idén viszont már házon belül is lesz választási lehetőségük a villanyautóra vágyóknak, ugyanis érkezik a Twingo Z.E.. A magyar piacra mondjuk sajnos nem, ugyanis nálunk már a benzinmotoros Twingo sincs kínálatban.
Különleges megoldásnak számít a hátsókerékhajtás, de benzinesként eddig nem harapott rá úgy a piac, ahogy azt a Renault szerette volna
A hátsókerékhajtású apróság szinte biztosan a műszaki rokonnak számító
smart EQ forfourtól kölcsönzi a hajtásláncot. A hátul elhelyezkedő villanymotor 82 lóerőt szabadíthat az útra, a 17,6 kWh-ás akkupakk körülbelül 140 kilométernyi hatótávot tesz lehetővé, ami ideális városi autóvá teszi a Twingót. A modell gyorsulása is illeszkedik a felhasználási területhez, a kis Renault 12 másodperc alatt éri el a százat, de ami egy elektromos autó esetében jóval fontosabb, az a töltési idő: a franciák szerint 22 kW-os töltés esetén 40 perc kell a 80%-os szint eléréséhez. A smarthoz hasonlóan az elektromos Twingó esetében is lehet számítani okostelefon alkalmazás megjelenésére, amivel többek között távolról ellenőrizhető a töltöttségi szint és a hatótáv.
A legerősebb benzines modell 110 lóerős, a farban pedig egy 0,9 literes háromhengeres turbómotor dolgozik, az alapváltozat 70 lóerős és szívómotoros
A flottaátlag alapú szabályozás miatt minden villanyautó nagy segítség a gyártóknak, a Renault pedig viszonylag olcsón juthatott egy új elektromos modellhez, mivel a technika már évek óta a Twingo testvérének számító smart EQ forfourban szolgál (oda pedig a Zoéból került). Azonban a Twingo jelenleg futó harmadik nemzedéke közel sem tudta megismételni az első generáció sikerét, a hat éves típus egy ideje itthon már nem elérhető, de ez a sors vár rá az Egyesült Királyságban is, ahol idén szűnik meg a modell forgalmazása.