Mindenkinek hasznos megoldással kísérletezik a Ford
Frusztráló, amikor egy oltásra igyekvő tűzoltóautó vagy egy balesethez siető mentő sofőrje beszorul a lámpaváltásra váró járművek közé, ám ezek a torlódások már eleve csökkenthetők, ha a kereszteződés felé haladó járművek vezetőinek a közlekedési lámpák információt küldenek a következő lámpaváltás időzítéséről. Ezzel kísérletezik a Ford egy nagyobb szabású projekt részeként, amely azt vizsgálja, milyen előnyökkel járhat az önvezető és hálózathoz csatlakozó járművek összehangolása az ugyancsak hálózatba kapcsolt infrastruktúrával a főutakon, a városokban és vidéken egyaránt.
A rendszert a Ford mérnökei az "Új Mobilitás Felé Vezető Út Aachen-Düsseldorf" projekt keretében tesztelték, amit a Német Szövetségi Köztársaság Digitális és Közlekedési Minisztériuma indított útjára az Aacheni RWTH Egyetem, a Vodafone, a Straßen.NRW és Aachen városa közreműködésével
A technológia teszteléséhez a Ford egy nyolc közlekedési lámpával tagolt útvonalat használt a németországi Aachenben, valamint két útszakaszt a városon kívül, amelyeken három-három egymást követő lámpa működött; ezeket mind a projektben résztvevő partnerek állítottak fel.
A kísérleti alanyként használt Ford Kuga PHEV tesztautót az infrastruktúrával való kommunikációra szolgáló fedélzeti egységek mellett egy prototípus-hardverrel is felszerelték, így a jármű mentő- és személyautóként is működhetett a különböző helyzet-szimulációk során. A szirénás vonulás tesztelésekor a jármű jelet küldött a közlekedési lámpáknak, hogy váltsanak zöldre. Miután az autó áthaladt a kereszteződésen, a lámpák visszaálltak a normál működésre.
Konnektoros hibrid Kuga volt a tesztalany
A hétköznapi forgalmi helyzetek vizsgálata során a tesztautó információt kapott arról, mikor vált át a közlekedési lámpa pirosról zöldre, illetve zöldről pirosra. A Ford adaptív sebességtartó automatikája ennek alapján úgy szabályozta a jármű sebességét, hogy a forgalomból a lehető legtöbb autó használhassa ki a zöld jelzést. Amikor a lámpa piros volt, a rendszer már jóval a kereszteződés előtt lassítani kezdett (például 50-ről 30 km/órára), hogy a jármű a zöldre váltás pillanatában érkezzen meg a lámpához, és így lendületből haladhasson tovább. Azoknál a járműveknél, amelyek előre számítanak a piros jelzésre, a technológia segíthet minimumra csökkenteni az erős fékezéseket és az álló helyben töltött időt. A kísérletsorozat 2020-ban kezdődött, és idén márciusban lett vége. Arról viszont nincs információ, hogy mikor terjedhet el a városokban egy ilyen technológia.
A végső cél többek között az, hogy a megkülönböztető jelzést használó járművek is gyorsabban érjenek célba