Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Online bemutatón debütált hazánkban az új, benzines és dízel mellett háromféle hibrid hajtáslánccal érkező Ford Kuga.
Alapáron 17, opcióként 18-19 colos felnikkel, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X és Vignale verziókkal, kategóriája legnagyobb hátsó lábterével érkezik
Másként néz ki egy autóbemutató ma, mint akár három héttel ezelőtt. Három hete még volt valós autóbemutató, hagyományos módon. Megérkezés, prezentáció, tesztvezetés. Ma ilyen már nincs, még nem tudjuk, hogy meddig. A Ford azonban már a második online bemutatóját tartotta meg tegnap a magyar sajtó számára. A Puma után az eggyel nagyobb SUV, a Kuga debütált ezúttal. Nem csak az autóról, a piacról is megtudhattunk infókat. A hazai lassulásnál drámaian komolyabb adódott márciusban Olaszországban és Spanyolországban, míg a skandináv országok még tartják magukat. Ugyanakkor a Ford gyárai május 4-ig biztosan nem fognak termelni, kivéve egy michigani üzemet, ahol hamarosan a GE-vel karöltve lélegeztetőgépekhez gyártanak alkatrészeket, illetve az összeszerelést is elkezdik - ahogyan a negyvenes, ötvenes években például inkubátorokat és vastüdőket gyártottak - ingyen.
Minden verzió elöl-hátul független felfüggesztéses, a csúcsdízel összkerékhajtású, utóbbi a 2,5 literes, külső tölthetőségű hibridhez is elérhető lesz
Ford Kuga, 2020 - méretek
Hosszúság [mm]
Szélesség [mm]
Magasság [mm]
Tengelytáv [mm]
Csomagtér [l]
4614-4629
1883
1678
2710
475-645 (PHEV: 411-581)
A Kuga kapcsán persze távolabbiak a célok, ha az elmúlt évtizedben tapasztalthoz mérten lassuló mértékben is, de még évekig növekedő népszerűséget vár a SUV szegmenstől a Ford. A Fiesta és a Focus után eddig is a harmadik legfontosabb globális modell volt náluk a Kuga, a 2013-ban megjelent második generációsból az elmúlt két évben a hazai piacon is több mint háromezer példány fogyott. A harmadik generációst már egy éve ismerjük, hiszen a tavalyi Go Further eseményen is megmutatta magát, az Egyesült Államokban pedig már tavaly piacra is lépett.
Hirdetés
A beltér formái a műszaki alapokat is adó Focusból ismerősek
A gyári fotók alapján szellős az utastér, a hátsó ülés 2/1 arányban tologatható, síkba hajtható
A Vignale verzió Windsor bőr kárpitot, ám szerényebb oldaltartású üléseket kap
Alapjaiban a Focusra és annak új globális padlólemezére épül. Bár elődjénél 8,9 centivel hosszabb és 4,4 centivel szélesebb, a 2 centivel növelt tengelytávolságú és a 15 centis úton tologatható hátsó üléssorral a kategória legnagyobb hátsó lábterét ígérő modell elődjénél 80 kilogrammal könnyebb lett. Csomagtere is óriási, 475-645, ülésöntéssel 1534 literes, igaz, a plug-in hybrid verzióban 66 litert le kell vonni az értékekből. A beltér tipikus Ford, minőségi anyagokat ígérő, okostelefon-integrációs Ford Sync 3 fedélzeti rendszert, vezeték nélküli telefontöltést és akár teljesen digitális, színes műszerblokkot hozó, de a gyáriak a 2/1 arányban osztott második üléssor szélső helyeinek fűthetőségére is büszkék
Immár a Kuga is kaphat digitális műszerblokkot és menetmódválasztót
A verziótól függően 4,61-4,63 méteres SUV csakis gazdag, Titanium, Titanium X, ST-Line és ST-Line X, valamint Vignale verziókkal lép piacra. Utóbbi egyedi üléseket és kárpitokat, alapáron aktív zajkioltó rendszert kap, de a Kugában most először menetmódválasztó is megjelenik, a legfontosabb jellemzője, hogy ez a márka leginkább hibrid modellje: 2,0 literes EcoBlue (150 LE) dízele Mild Hybrid kiegészítést kap. Ez a modell kézi váltós, motorjára pedig egy nagy teljesítményű indítógenerátor csatlakozik, ami egyrészt villámgyors és finom stop-start rendszert ad, másrészt motorfék üzemben jelentősen tud áramot táplálni a 48 V-os akkumulátorba, ahonnan aztán induláskor és menet közben is részt tud venni a hajtásban. A 2,0 literes EcoBlue 190 lóerős verziója nem csupán 8 fokozatú automata váltót, a kínálatban jelenleg egyedüliként összkerékhajtást is kap, utóbbi majd a konnektoros tölthetőség nélküli hibridhez is elérhető lesz.
Vezeték nélküli telefontöltés, okostelefon-kapcsolás egyaránt rendelkezésre áll, a Ford Sync 3 rendszere online kapcsolatos
Ford Kuga, 2020 - műszaki adatok
1.5 EcoBoost
2.0 EcoBlue Hybrid
2.0 EcoBlue 8AT
2.5 Plug-in Hybrid
Emissziós norma
Euro6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3)
1497
1996
2490
Hengerek/szelepek száma
3/12
4/16
Váltófajta/-fokozat
kézi/6
automata/8
e-CVT
Teljesítmény [LE (1/min)]
150 (6000)
150 (3500)
190 (3500)
225 (n.a.)
Nyomaték [Nm (1/min)]
240 (1600)
370 (2000-2500)
400 (2000-3500)
n.a.
Végsebesség [km/h]
195
175
208
201
Gyorsulás 0-100 km/h
9,7
9,6
8,7
9,2
Kombinált fogyasztás [l/100 km]
5,5
4,3-4,4
4,8
1,2
CO2 emisszió [g/km]
125-129
111-113
127-129
26
Saját tömeg [kg]
1564
1680
1735
1844
Megengedett össztömeg [kg]
2075
2155
2245
2320
A hátsó ülés tologathatóságával 645 literig, ülésdöntéssel 1,5 köbméter fölé bővíthető a csomagtér
A Kuga alapverziója a Focusból ismert 1,5 literes, 150 lóerős, háromhengeres EcoBoost benzines, de az igazán érdekes verziói a full hybridek, melyekből plug-in verzió is van, sőt, elsőként az jelent meg a piacon. A működési elv itt a Toyota hibrideiből ismert: Atkinson ciklusú, 2,5 literes, feltöltő nélküli benzinmotor, egy bolygóműbe épített hajtásért felelős és egy ugyanott lévő áramtermelő motor. A rendszerteljesítmény a full hybrid esetén 200 lóerő, a nagyobb kapacitású (14,4 kWh-s) akkumulátorral szerelt plug-in hybridnél 225 lóerő. Bár a mild hybrid dízel 4,3 és a full hybrid benzines 5,6 l/100 km WLTP ciklus szerinti fogyasztása is igen meggyőző, sőt, az alap EcoBoost 6,6 és a 190 lóerős, automataváltós dízel 4,8 literes értékes is igencsak kedvező, a paletta éhezőművésze természetesen a konnektoros, ami 72 kilométeres NEDC és 56 kilométeres WLTP hatótávjával 1,2/1,4 (NEDC/WLTP) fogyasztást mutat fel. Utóbbi akkumulátora konnektorról 6, Type2-es töltőről (ahonnan szintén csak 3,7 kW-tal táplálható) nem egész 4 óra alatt feltölthető. A töltés a Fordpass EV alkalmazással követhető és paraméterezhető, de az online kapcsolattal az autó alap funkciói és persze helye is lekérdezhető.
WLTP ciklus szerint is 56 kilométer a PHEV verzió elektromos hatótávja, akkumulátora konnektorról is 6 óra alatt feltölthető
Az új Kuga legfőbb ütőkártyája a kategóriája legjobb fogyasztása és persze a plug-in hybrid verzió zöld rendszámra jogosultsága lesz, de 5 csillagos Euro NCAP biztonságához az összes mai sofőrsegédet is beveti. Sok más mellett adaptív, vakításmentes reflektoros LED fényszórókat, automata váltóval teljesen automatikus parkolóasszisztenst, sávközéptartót és távolságtartós tempomatot is kínál. A sofőr a polarizált szemüvegben is látható, plexilapra vetítő head-up display-nek is örülhet, annak viszont aligha, hogy az új Kuga a kifutónál érezhetően drágább, 8,8 millió forintról startol. Hogy milyen, azt néhány hét múlva kínálatának csúcsverziójával, egy plug-in hybrid Vignale kivitellel ismerkedve tapasztalhatjuk majd meg, a koronavírus miatt lefújt nemzetközi bemutató autóiból ugyanis két példány hazánkba is érkezett, a sorszámunk már megvan hozzá. Ha valaki sajátot szeretne, már megkaphatja, hiszen az újdonság már rendelhető. Nem olcsón, de mostani árai még mindig nem a jelenlegi euró, vagy a Ford esetén inkább meghatározó dollár árfolyammal kalkulálódtak, azaz listaáron olcsóbb már aligha lesz, flottaajánlatokra persze lehet számítani a cégtől.
Ford Kuga, 2020 -alapárak
1.5 EcoBoost (150 LE) Titanium
8 800 000 Ft
1.5 EcoBoost (150 LE) Titanium X
9 380 000 Ft
1.5 EcoBoost (150 LE) ST-Line
9 380 000 Ft
1.5 EcoBoost (150 LE) ST-Line X
9 960 000 Ft
2.0 mHEV EcoBlue dízel (150 LE) Titanium
9 860 000 Ft
2.0 mHEV EcoBlue dízel (150 LE) Titanium X
10 440 000 Ft
2.0 mHEV EcoBlue dízel (150 LE) ST-Line
10 440 000 Ft
2.0 mHEV EcoBlue dízel (150 LE) ST-Line X
11 020 000 Ft
2.0 mHEV EcoBlue dízel (150 LE) Vignale
11 600 000 Ft
2.0 EcoBlue dízel automata (190 LE) Titanium X 4WD
Ford egy Honda fölé árazva? Ajjaj, nagy lehet a baj. A Pumpánál még megértettem, ha valakinek tetszik egy kisbusz árú kisautó a színek meg műanyag halketrec miatt, de egy olyan kategóriában ahol azért nincsenek olyan komoly termék megkülönböztetési lehetőségek ez már elég kínos.
Ford egy Honda fölé árazva? Ajjaj, nagy lehet a baj. A Pumpánál még megértettem, ha valakinek tetszik egy kisbusz árú kisautó a színek meg műanyag halketrec miatt, de egy olyan kategóriában ahol azért nincsenek olyan komoly termék megkülönböztetési lehetőségek ez már elég kínos.