Döbbenetes adatokat hoz az új RAV4 Plug-in Hybrid: kombinált fogyasztása 1,3 l/100 km, miközben 6,2 másodperc alatt képes 100-ra gyorsítani
Oké, hogy van már
Camry, oké, hogy a Toyoták csúcsa – legalábbis Európában – mindig is a
Land Cruiser, de a „polgári” autók között ma a
RAV4 a leginkább menő. Nem mellesleg konnektoros tölthetőség nélküli hibrid verziójával is egészen takarékos, ráadásként annak 2,5 literes benzinmotorjával is kellően erős. A már Európában, az amszterdami
Kenshiki Forum alkalmával is debütált RAV4 Plug-in Hybrid minden szempontból rálicitál a márka eddig hibridjeire.
A legfontosabb adatok egy képen - a RAV4 Plug-in Hybridot is a Kenshiki Forum mutatta meg
A RAV4 Plug-in Hybrid verziója a már ismert, 2,5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotoron alapul, a hátsó kerekek elektromos hajtásával összkerékhajtású, rendszerteljesítménye pedig 306 lóerő, ami minden eddigi RAV4-esénél jobb, 6,2 másodperces 100-as sprintet eredményez. Az előzetes adatok szerint az emissziómentes, benzinégetés nélküli hatótáv 65 kilométer lehet. Akár 135 km/órás tempó is futható elektromosan, így pedig a kalkulált 100 kilométerenkénti (NEDC ciklus szerinti) kombinált fogyasztás mindössze 1,3 liter, a kilométerenkénti CO
2 emisszió mindössze 29 g/km, amivel a Toyota látványosan tovább javíthatja az eddig is legjobb flottaátlagát.
Egészen sportos frontot kapott, kerekei 18, 19 colosak
Jó hír, hogy a növelt kapacitású (lítium-ion) hajtóakkumulátort az utastér csorbítása nélkül építették a padlóba (ezzel a tömegközéppont is csökkent), a csomagtér is 520 literes maradhatott, annak ajtaja lehet láblendítésre, elektromosan nyíló. Fontos kényelmi tényező, hogy a most kapható, második generációs Prius Plug-in Hybrid mintájára ez is takarékos, hőszivattyús légkondicionálót kap. Bár a RAV4 Hybrid a létező legtakarékosabb összkerekes SUV lesz, külsejével nem ezt sugallja: 18 vagy 19 colos (egyedi) alufelniket kap, míg új lökhárítója és hűtőmaszkja kifejezetten erőfitogtatós, hiszen az is van benne bőven.
A RAV4 Plug-in Hybrid piaci bevezetése csak az év második felében várható, a pontos dátum országonként változó, hozzánk sanszos, hogy csak az év vége felé fog befutni.