Hamisítatlan Robotzsaru látvány az N-Line csomag kellően vad részleteivel megfűszerezve, íme a Kona Hybrid
A modern külsőhöz elöl és hátul is LED fényszórók társulnak
A sportosabb hűtőráccsal teljesedik ki számomra igazán a dizájn
Bármit is tervezünk, a legfontosabb lépés a célok mielőbbi véglegesítése, hiszen már az alapoktól a helyes döntéseket kell meghozni, ha tökéletes végeredményre törekszünk. A Kona Hybrid ékes példája ennek, ilyen tökéletes összhangot már régen tapasztaltam egy újautó-teszt során. Ennek ellenére maradandó nyomot leginkább csak a külsejével tudott hagyni bennem, ám ez egyáltalán nem probléma. Hogy miért? Mert a Kona tervezésekor mintha hajtáslánctól függetlenül biztonsági játékra törekedtek volna a Koreaiak: ez az autó az átlagos sofőrök igényeinek maradéktalan kielégítésére készült.
4,39 méteres hosszával és 2,66 méteres tengelytávolságával a legkeresettebb méret, akár már családi autónak is elegendő
1,83 méteres szélessége mellé crossoveres küllemet ad az 1,59 méteres magasság, ám ez inkább csak a látszat
Méretek terén is egyértelmű a hétköznapisága: nem túl kicsi, de nem is túl nagy a Kona. Mindezt kihangsúlyozza a külleme is. A villanyautó-változat hűtőrács nélküli orra kissé "összehúzza" a látványt, a belsőégésű motoros Konák, főleg az N-Line csomagos példányok így nem csak vadabbak és modernebbek első ránézésre, de nagyobbnak is tűnnek a különböző orr-rész miatt. Ennek ellenére parkolni nem nehéz vele, tényleg remekül eltalálták a koreaiak, hogy kívülről még nem túl nagy, de belülről sem túl kicsi.
A műszerfal az utóbbi idők egyik legjobbja számomra: tökéletes egyensúlyt találtak a modern képernyőáradat és az analóg gombtenger között
A digitális műszeregység és a multimédiás kijelző egyaránt 12,3 colos
Az irányváltó a kormány mögé került, a kezelése is egyszerű és kényelmes
A gombok és tekerők nem rontják el a modern és letisztult látványt
Szerencsére a részletek is érdekesek, ám túlcsicsázottnak aligha lehet nevezni
Az N-Line csomag piros apróságai sokat adnak a látványhoz
És ha már szóba került, hogy milyen belül: letisztult, ésszerű műszerfalat kapunk. Minden funkció könnyen megjegyezhető helyen van, jól kitapinthatók a fizikai gombok, hogy út közben se kelljen lenézni a különböző kényelmi extrák állítgatásához, ám a képernyők rajongóinak sem kell lemondaniuk a modernitásról, a két kijelző korrekt méretű, a rendszer gyors és egyértelmű, a teszthét során semmilyen idegesítő hibával sem találkoztunk. Felszereltség terén is bőséges a csomag: fűthető a kormány és az ötből négy ülőhely, kétzónás az automata klíma, korrektül szól a gyári hangrendszer, hibátlanul működik a kulcs nélküli nyitás, zárás és indítás, és még sorolhatnánk.
A térérzet elöl bőséges, hátul két személynek tökéletes, de háromnak is viselhető
Ülésfűtés hátra is jutott
A pohártartós könyöklő és a középső szellőzők sem maradtak ki a hátsó sorból
A csomagtartó alapesetben 466 literes
Ülésdöntéssel akár 1300 literes befogadóképesség is elérhető, ám az állítható magasságú padlóval sem lesz tökéletesen sík a raktér alja
A hétköznapi igényeket tökéletesen teljesítő külsőhöz és belsőhöz azonban egy ugyanerre kialakított hajtáslánc is szükséges, szerencsére ezen a téren is elérték a kitűzött célt a mérnökök. Ebben az autóban ugyanis egyáltalán nem érdekelt a teszthét során, hogy hány lóerős, és milyen nyomatékértékeket tud a hajtáslánc, mert az egyetlen helyes válasz a teljesítményére, hogy tökéletesen elegendő. Sokkal fontosabb, hogy rántás és/vagy kellemetlen hanghatások nélkül indítja és állítja le a belsőégésű motort, korrekt a gázreakció, a váltó pedig mindig megfelelő tartalékokkal dolgozik. Sohasem fordult elő olyan, hogy egy-egy odalépéskor nem kaptam azonnal kellő megmozdulást, ráadásul mivel nem CVT a váltó, nem is bőgette állandó fordulatszámon a négyhengeres, 1,6 literes benzinest a rendszer. Egyébként mint utólag kiderült, mindezt 141 lóerős rendszerteljesítményből és 265 newtonméterből gazdálkodta ki a hajtáslánc, papíron pedig 11,2 másodperc a nullaszáz és 166 km/h a végsebesség.
A motortérben egy 1,6 literes szívómotor kapott helyet, amelyet egy 44 lóerős villanymotor segít
Vezetési élmény terén is a semlegesség és az észrevétlenség a legnagyobb előnye, ám ez egyáltalán nem negatívum. Azért észrevétlen, mert mindig pontosan azt csinálja, amit szeretnél, tökéletesen egyensúlyozik a pontosság és a kényelem határán. Minden kezelőszerv nagyon könnyű, a pedálok és a kormány is pillekönnyű, ám azért némi visszajelzést így is tudnak adni az útról, főleg a középső tekerővel kiválasztható, sportosabb üzemmódban. Persze ettől még versenyzős élményre nem kell számítani, hiába az N-Line csomag és a sportmód, ám ez szerencsére a fogyasztásán is látszik. kényelmesen 4 liter alá tud ugyanis menni a Kona országúton, 5,5 és 6 liter között mozog városban, 130 km/órával autópályán haladva pedig alulról súrolta a 7,5 litert. Fontos viszont megemlíteni, hogy mindösszesen 10 km/órával lassabban már bőven 3000 alá esik a fordulatszám a leghosszabb fokozatban, így ez közel másfél litert jelenthet a fogyasztási érték terén.
Hátulról is látványos az új Kona a sportcsomaggal
Valódiak a kipufogóvégek is
Mindent összevetve egy kiemelkedő csomag a hibrid Kona, még akkor is, ha az indulóára 11,3 millió forint. Ez a konkrét tesztautó azonban erre az árra még több mint 2,5 milliónyi extra felszereltséget is kapott, amit szintén nem szabad kifelejteni a számításból. A végösszeg azonban még így is 14 millió forint alatt marad, ráadásul az abszolút csúcsra extrázva, tetőablakkal és kéttónusú fényezéssel sem érné el a 15 milliót a morcos robotzsarunak kinéző, hibrid crossover.
"Köszönöm az együttműködést, jó éjt..." vagy valami hasonló, így zárás gyanánt
Értékelés
Pozitív
Kiváló hangolás, tökéletes méretek, korrekt fogyasztás, bátor formaterv
Negatív
A csomagtartó padlója ülésdöntéssel sem teljesen sík
Árak
Tesztmodell alapára
11 299 000 Ft (2023.12.08.)
Tesztautó ára
13 899 000 Ft (2023.12.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1580 cm3
Teljesítmény:
105 kW (143 LE) 5700 1/min-nél
Nyomaték:
265 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.20 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
crossover
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1580 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
265 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
105 kW (143 LE) 5700 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.20 s
CO2-kibocsátás:
101-117 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,5 l/100km
143 LE, de csak 11 másodperces gyorsulás? Elég gyér, bár épp nem ez a legnagyobb bajom vele, hanem az ahogy kinéz kivülről. Belül már jobban tetszik, és nagyon igényesnek is tűnik :O
Bő 20 éve a SsangYong tudott ilyen elképesztően ronda akármicsodákat gyártani, de még nekik is küzdeniük kellett érte.
Azokat egy angol(!) ürge tervezte, aki a Royal College of Art-on végzett. Csak még mielőtt nekiállsz a koreaiakra fröcsögni, hogy „nincs ízlésük, stílusuk”.
Látod, ha nem lennél rasszista, akkor nem asszociálnál olyanokat, amikhez hasonlóra még csak nem is utaltam.
Csalfa sportot űz abból hogy a saját hülyeségét próbálja betudni másoknak, néha úgy is hogy pont az ellenkezőjét adja a szádba mint amit írtál.
AZ előttem szólókkal egyetértve én is azt mondom, hogy sikerült elcseszni elől is, meg hátul is. Legalábbis az én szememmel nézve. Lehet persze, hogy valaki szerint ez jobb, mint a korábbi. Munkatársaimmal néha együtt ebédelünk egy kis étteremben, ahol mindig parkol egy Kona N. Ahányszor csak megyünk, mindig megcsodáljuk, hogy milyen jól néz ki a kis autó. Most megnéztem, hogy jelenleg több is van, ami 12 millió körül elhozható. És az 280 LE, valamint 5,5 alatt van 100-on. Nálam nem kérdés melyiket választanám.
Pontosan erre gondoltam én is. Bűn ronda lett, tényleg mint egy tizenéves ssangyong. Aki lámpákat ide tervezte azt kényszermunkára itélném. A kia hülye szokása minél mélyebbre rakni az irányjelző, nehogy meglássa valaki.
… ja ás még annyit, hogy kíváncsiságból megnéztem a Hyundai hivatalos oldalán a méreteket, mert hihetetlennek tűnt számomra, hogy a csomagtartó 466 literes. A korábbi változatnál 361 liter volt a csomagtartó, és a méretek ennyit nem változtak.
Szóval a csomagtartó VDA szabvány szerint 407 literes, ez is szép méret, de nem a cikkben szereplő 466 liter. Az autó hossza nem 439 cm, hanem 435 cm. A szélesség nem 183 cm, hanem 182,5 cm. A magasság nem 159 cm, hanem 158 cm. A tengelytá stimmel (266 cm).
Szóval nem tudom, hogy honnan származnak az adatok, de kb. 1 perc alatt meg lehet találni a hivatalos forrásból pontosan.
Kedves Nick!
A csomagtartóra nem tudom a választ hirtelen, két különböző forrás az adatsor lent és a cikk főszövege, szóval kétlem, hogy az automatikus kitöltés típus alapján és a saját keresésem is egyforma téves eredményt hozott volna, ennek ellenére ez nem kizárt. A többi viszont helyes a cikkben. Az általad említett hosszúság adat ugyanis a nem N-Line változaté. Az N-Line csomaggal lényegesen nagyobbak a lökhárítók, így az autó hossza 4385mm, ami az általam nagyjából egy éve minden egyes tesztben használt módon, tehát méterben megadva, két tizedesjegyig kerekítve 4,39m, ugyanígy az 1825 mm szélesség méterben megadva, két tizedesjegyig kerekítve 1,83m az 1585mm magasság pedig ugyanezen elv alapján 1,59m.
Azért ha ennyi pénzt kiadnék egy autóért elvárnám az 5 csillagos „töréstesztet” ez meg csak 4-et tud.
A jelenlegi EURONCAP törésteszt annyira a vezetősegéd rendszerek propagálásáról szól, hogy nincs értelme már nézni a csillagokat. Ha érdekel, külön kikeresheted a törésteszt részét a passzív biztonságból, de hogy hány csillagot kap az már rég nem mérvadó a biztonságra nézve, mint mondjuk a 2000-es évek elején. Egy csomó 5 csillagos autó van ami a gyakorlatban nem ismeri fel jól a sávodat vagy meg akarja ölni a gyalogosokat, mégis magas pontszámokat adnak neki, mert labor körülmények közt jól teljesít.
Kicsit olyan ez mint a (KonaN) Conan a barbár-ban Schwarzenegger, szemnek mutatós izompacsirta, egy igazi erős ember meg a filmes parádén kívül összetöri mint a csokinyulat. 🙂
Először is randa lett, nem kicsit, főleg hátul, és az az agyament aki odatette a lámpákat, marha okos, azt törik majd legtöbbször a legkisebb koccnál is. Gyenge teljesítmény, lomha, cserébe jól fogyaszt, de kicsi csomagtér, hát nem ez álmaim autója.
Előző sokkal jobban sikerült, mintha ez lenne az előd, és a korábbi a modernebb fejlettebb, és hiába jön egy erősebb verzió, a külseje borzalom.
Kérdezni szeretném, hogy nincs esetleg az alább két fogyasztási adat felcserélve?
„kényelmesen 4 liter alá tud ugyanis menni a Kona országúton, 5,5 és 6 liter között mozog városban”
Mivel közismert, hogy a hibrid hajtás kedvenc területe a város, így gondolom véletlenül lett felcserélve és a városi fogyasztás lesz a 4 liter.
Igazad van, jogos a kérdés.
Vagy esetleg még az lehet, hogy országúton „tojásokon lépkedve” 80 körül haladtak nem nagyon gyorsítva, nem nagyon fékezve a teszt alatt és így jött ki a 4 liter. Az igazán érdekes az autópályás fogyasztás, mert az szokott sok lenni a hybrideknél, azt 7.5-nek írják.
hajtáslánctól függ, sokszor ki lett vesézve ezen a fórumon is, a Toyota Hibridből képtelen vagyok előhozni autópályán 6,5l/100km-nél többet. Normálisan haladva 5-5,5
Egy volt kollégám jelenlegi munkahelyén egy hybrid Toyota CH-R-rel jár. Azt mondja, hogy városban 5 liter, de autópályán 8 liter a fogyasztás. Mivel a cég csak egy meghatározott összegig fizeti a tankolást és ő sokat jár magán utakon autópályán, visszasírja az 1.5-ös dízel Ford Focus kombit.
A kollega erdekesen vezet. 🙂 Nalam a CHR varosban 4.1-4.4 Télen a fűtés miatt felmegy 5re. Pl.: Nyiregyhaza-Győr-Őriszentpéter- oda-vissza 5.6. Nyiregyaza-Toscana 2800km 5.7 nyáron full klimaval.
Hát nem is tudom. A műszaki paraméterek alapján mintha a XX. század 80 éveibe léptünk volna vissza. A külseje pedig egy erőlködés. A hibrid pedig nem is ló, nem is szamár. Biztos jó valamire. Legalábbis a gyártóknak jó, hiszen hatalmas hasznot hozott nekik jövőbeli eredmény nélkül. Sikerült beetetni jó sok embert vele.
Kedves bip! Nem gondolnám, hogy pl. engem beetetett a Toyota, és azért vagyok elégedett 🙂 Inkább azért mert gondtalanul, olcsón tudok közlekedni . Városban 4-4,5 . A légkondihoz nem kell járatni a motort, a garázsom nem büdös a ki-beálláskor. Mellesleg kevesebb kopó, javítandó alkatrészem van. És ha elfogom egyszer adni, akkor használtan is jó árat kapok érte… Persze ez sem tökéletes , de ár-értékben jó kompromisszum.
A 23769-igk uncsi, buta, esetleg SUV a világban. Letakarva az emblémát lehetne akármi. Ti csak kérődzetek az autón, hajrá!