Szokatlan egy autóbuszon a Toyota embléma, a japánok a hidrogénhajtásért felelnek, maga a jármű a portugál a Caetano terméke
Újabb hidrogénes buszt fog vallatóra a Volánbusz, a Solaris Urbino után a Toyota-Caetano városi, alacsonypadlós járművét tesztelhetik az utasok legalább fél éven keresztül. A próbaüzemre a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. egy éven át tartó demonstrációs mintaprojektje keretében kerül sor.
Jelenleg csak egyetlen hidrogénkút üzemel az országban, így a Volánbusz is a Linde Gáz Illatos úti telephelyén kénytelen tankolni. Az akkuban tárolt energia csak rövid távra elég, a Siemens villanymotor teljesítménye 245 lóerő
Az alumínium karosszériás autóbusz 12 méter hosszú, az utascserét három ajtó segíti, összesen 34 álló és 35 ülő utas szállítása biztosított. A City Gold elektromos hajtású, a szükséges áramot a hidrogén oxidálásával nyeri, melléktermékként víz keletkezik. A teljesen elektromos buszokkal szemben előny, hogy nem kell hatalmas akkumulátorokat cipelni, illetve a feltöltés is sokkal gyorsabb. Összesen 37,5 kilogramm hidrogénnel lehet megtölteni a tartályokat, ennek időigénye 20-30 perc, ezzel nagyjából 400 kilométer a megtehető hatótáv. Az energiatárolást akkumulátorral oldják meg, de a kapacitás - főleg egy buszhoz mérten - igen apró, mindösszes 44 kWh, összehasonlításképpen a
Honda e:Ny1 68,8 kWh-val bír.
Nincsenek óriási kapacitású, degradálódó akkumulátorok, a tankolás viszonylag gyors, elővárosi fordák esetén egy napra elegendő a 400 kilométeres hatótáv
A típus itthon még ismeretlen, de Nyugat-Európa számos országában már tucatjával futnak, a tapasztalatok kedvezők. A hazai tesztbusz Budapest, Kelenföld állomás és Szigethalom között közlekedik a Volánbusz honlapján meghirdetett menetrend alapján.