Első gazdájánál 35 évet töltött el, 2019-ben műszakilag felújították, most újszerű ez az E30
Még éppen nem érte el a 100 000 futott kilométert ez a pompás E30-as BMW, aminek már csak a fotói láttán is utazhatnak egy nagyot az érzelmeink. Nem csak térben, hiszen Franciaországban járunk, de időben is, egészen 1984-ig, amikor ezt az autót rendelték. Az időutazásban sokat segít a nálunk szinte teljesen ismeretlen sárga fényszórós hűtőmaszk, mely a francia piac követelménye volt az időszakban. Az autó különlegessége elsősorban az állapota, mely lényegében tökéletes. A hirdető szerint egy a családjához közel álló úrtól került hozzá az autó, aki az első tulajdonosa volt 2019-ig. Felújították, de a fényezése eredeti, csupán a műszaki tartalomban hozták vissza a 36 évvel ezelőtti állapotot.
'84-85 között a 323i volt a csúcs, 150 lóerős hathengeres szívómotort rejt
Makulátlan és újszerű az állapota, a sárga fényszórók a francia piac követelményei, ezek is eredetiek
99 300 kilométert futott a hirdetés szerint, az utastér is tökéletes állapotú
A most újszerű E30-as egyetlen utólagos alkatrésze a hátsó ablakhoz beépített árnyékoló, mely a kor szellemében tökéletesen passzol is hozzá, ezért is nem szerelték ki. A felniken halvány rozsdapöttyök jelzik, hogy azokhoz sem nyúltak a hitelesség kedvéért, a csomagtér padlója alatt pihenő, eredeti Michelin gumit viselő, sosem használt pótkerék mutatja az eredeti állapotot. Az autó további különlegessége, hogy az 1984-1985 közötti időszakban árult csúcsmotorral rendelték, vagyis ez egy 323i. A 2,3 literes soros hathengeres motor az M20-as motorcsalád egyik büszke darabja, mely időtállósága mellett erejével is igencsak lenyűgöző, 150 lóerőre képes. A hátsókerékhajtású E30 természetesen ötfokozatú kézi váltós, és ezen felül még a csinosabb, kétajtós karosszériával rendelkezik, vagyis motorjával együtt korának egyik legjobban vezethető túrakupéja. Újszerű állapotához illő árat is szabtak, 17 000 euró, vagyis több mint 6 millió forint, amit kérnek érte. Ilyen minőségi időutazásért talán nem is olyan magas összeg.
A hathengeres motor és hátsókerékhajtás kiváló sportkupét faragott az E30-ból, még a lemezfelnik is jól állnak ennek az autónak