A Lotus mellett szinte az összes autógyártó képviselteti magát a hétvégén
Az Egyesült Királyság legnagyobb autós rendezvényét, a minden nyáron megrendezésre kerülő Goodwood Festival of Speedet sem kímélte a koronavírus, sajnos elmaradt a 2020-as esemény. Helyette viszont "sebességhetet" tartanak, bár inkább csak egy hosszú hétvégébe van sűrítve szinte minden, amit el lehet képzelni egy autós rendezvényen. Szerencsére az egészet élőben közvetítik a YouTube-on, de kvízekkel és szavazásokkal bárki részt vehet interaktívan is az eseményen a
goodwood.com weboldalon. A részletes programleírás
itt található, vasárnap délutánig folyamatosan pörögnek az események, és természetesen vissza is lehet nézni a kihagyott bemutatókat és futamokat.
Bár nem csak az autókról szól a rendezvény, hanem szinte bármiről, ami a sebességhez köthető (izgalmas érdekesség lesz vasárnap 16:15-kor a rakétahátizsákos bemutató), a legtöbb esetben azért négy keréken közlekedő eszközökről szól a show. Nem is akármilyenekről, itt mutatkozik be először nyilvánosan, mozgás közben a Lotus hamarosan érkező hiperautója, az Evija. Három tesztautót is hoznak az angolok, az egyik élénk sárga színű, míg két másik hagyományos Lotus színekben díszeleg, fekete alapon sárga csíkokkal. Még a west-sussexi pálya sziluettjét is rátetoválták a karosszériára, megemlékezve a nevezetes 1948-as évről, ekkor rendezték meg ugyanis az első goodwoodi fesztivált, és ekkor készült a legelső Lotus is.
A goodwoodi események házigazdájának, a Richmondi Herceg fiának lehetősége volt kipróbálni a márka megújulásának első termékét, és le volt nyűgözve:
"az Evija hihetetlen - az erő, a sebesség, sosem tapasztaltam még ilyet - kivételes volt." Elmondása szerint az Evijához hasonló elektromos sportautók továbbra is lehetővé teszik majd az izgalmas vezetést, és óriási fejlődési lehetőségeket lát még ebben a technológiában.
"Nincs könnyebb egy lyuknál" - az Evijának két hatalmas is van a Venturi-alagutak személyében
A gyártó hangsúlyozza, hogy az Evija vérbeli Lotus lesz, az alapító Colin Chapman alapelveit követve, aki szerint a tömegcsökkentés helyett jobb már eleve alacsony tömeggel tervezni, és aki szerint "nincs könnyebb egy lyuknál." Valóban úgy tűnik, szem előtt tartották ezeket az irányelveket, a teljesen szénszálas karosszéria és a magnézium felnik segítségével mindössze 1680 kg-os önsúlyt szeretnének elérni a végső verzión, ami bár elsőre nem tűnik pehelysúlynak, 2000 lóerő feltehetően nem fog vele sokat erőlködni. Persze nem az amerikaias "adjunk bele minden erőt, a többi nem számít" elvet követik (Chapman szerint a plusz lóerők az egyenesben segítenek gyorsabban menni, az alacsony tömeg pedig mindenhol máshol), de biztosra akartak menni a Geely vezetése alatt, és akkumulátorokkal szerelt autóhoz képest ez még mindig jó tömegnek számít. Goodwoodban egyébként nem csak három Evija mutatja meg magát, olyan veterán Lotusok is feltűnnek, mint a 18 és a 72-5 - előbbivel Sir Stirling Moss nyerte meg az 1961-es Monacói Grand Prix-t, utóbbi pedig Emerson Fittipaldi versenyautója volt 1970-ben.