Youngtimerrel adná el újdonságát a Polestar
Volvo izmokombik 20 évvel ezelőtt és most. Melyik a vonzóbb?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pontosan 20 évvel ezelőtt debütált a Polestar 855 T5-R, ami korának egyik legsportosabb kombija volt. Ma sokkal potensebb a V60 Polestar.
Tud valamit a Volvo, pontosabban a gyári tunernek számító Polestar. Tudja azt, hogy még mindig sokan szeretik imádják az egyik utolsó klasszikus Volvónak számító 850-est, ezért most a legerősebb 850-es 20. születésnapjára emlékezve lőtt néhány fotót a csapat a mai utódnak számító V60 Polestar társaságában a Volvo 855 T5 R-ről. Méltó megemlékezés az évfordulós számára, ügyes promóció az aktuális modellnek.
A kockakombiban 2,3 literes öthengeres turbómotor dolgozik és ad 240 lóerős teljesítményt, valamint 330 Nm nyomatékot. Korának egyik legizmosabb kombija volt, négysebességes automata váltón keresztül, csak az első kerekeit hajtva kereken 7 másodperc alatt tudja a 100 km/órás sprintet, végsebessége 245 km/óra.
Összehasonlításképp a V60 Polestar soros hathengeres 3,0 literese - szintén turbóval - 350 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad. Ez már hatfokozatú automata váltón és összkerékhajtáson keresztül hajt, így sokkal komolyabb, 4,9 másodperces 100 km/órára gyorsításra képes, mielőtt még elérné az elektronika által 250 km/órára korlátozott végsebességet. Vannak nála sokkal erősebb sportos kombimodellek is, ám csak a keményvonalasabb, azaz drágább prémiumgyártóknál, amelyeknek természetesen a Volvo is a nyomában van, de még mindig megfizethetőbb, egyben kevésbé polgárpukkasztó.
Szerintem nem kell túllihegni a dolgot, ez egy M paketes 335ix megfelelője. Elvileg készítettek egy M3 ellenfelet is(http://www.polestar.com/en-int/performance/polestar-cars/volvo-s60-polestar-concept-car/), de végül nem lett széria.
„Távolságtartós tempomat, holttérfigyelő, városi koccanásgátló is van már,” Ezeket speciel mind a volvo mutatta be, a németek rendszerint 1-2 évvel később. De alapjában véve ez már irreleváns, mert lassan már minden autóba kaphatóak.
De ne úgy csodálkozzunk rá, mint a Taxiban a sofőr AZ E500-sra, „ezek már autót is gyártanak?” 🙂