Stasys Brundza Lada VFTS-e a VI. Oldtimer Expo után a Velodrom Millenáris rendezvényen is látható lesz, immár mozgásban is
Középen majális, az oválpályán pedig autós, motoros, kerékpáros vonulás, illetve demonstráció lesz élvezhető - vélhetően szikrázó napsütésben
A ralivilág történelmére fogékonyak számára korszakos esemény, hogy a
VI. Oldtimer Expón nem csak az 1982-ben homologizált, eredeti - egy litván tengeralattjáró-üzem elzárt részlegében titokban épített, Lada 2105-ös karosszériájú, 1,6-os, sok egyéb mellett dupla Weber-karburátorokkal szerelt Lada VFTS, hanem építője, illetve sofőrje, Stasys Brundza is látható volt. Brundza egyébként 1973-1985 között versenyzett, a ralivébén, azaz a WRC-ben is indult, kezdetben Moszkviccsal, később Ladával, például a most elhozott VFTS-sel, a valahai Szovjetunió színeiben (hiszen Litvánia akkoriban még a mamutállam része volt).
Korszakonkénti és jármű-csoportonkénti bontásban vonulnak majd fel az egyes járművek a Velodrom Millenáris oválpályáján
Ma pedig Budapesten fog körözni VFTS-ével a Velodrom Millenárison, ami a mai nap a tavaly tavaszi és őszi remek alkalmak után harmadjára nyitja kapuit és varázsol egyedi, múltszázadi autósmajális-hangulatot, ráadásul a város központjától nem is messze, a pontos cím: 1146 Budapest, Szabó József utca 3.
Mivel félárú belépőt jelent a korhű ruhában megjelenés, vélhetően a közönség sem fog kilógni az autók által képviselt antik világból. Ezen trükköt egyébként sokan nem javasolták a rendezvényt megálmodó és életre hívó Noszvai Andrásnak, ám az elmúlt alkalmak tapasztalatait látva ma már egyértelműen jó húzás volt. A hangulatról egyébként nem csak a gépi és képi kellékek, hanem a terényi Orsósmagnó Múzeum két tulajdonosa, Nagy Vilmos és Gold Tibor által sugárzott akusztikai élmény is gondoskodik majd.
A regisztrált, pályafelhajtási engedéllyel rendelkező résztvevőket már reggel 8 órától engedik be, a nagyközönség pedig 9:30-tól kaphat bejutást, s ugyanekkor engedik be a többi járművet is, 10:30-tól lesz egy kis eligazítás, 11 órától pedig megkezdődik a dzsembori, az oválpályán körözés, ahol motorkerékpárok, hagyományos kerékpárok és sok egyéb autó mellett Stasys Bundza VFTS-e is látható lesz legalább 15 óráig, bár a rendezők megjegyzik, a zárási időponttal megfelelő hangulat esetén nem lesznek túlzottan szigorúak. Hangulat pedig vélhetően bőven lesz, akit érdekel,
előírás szerinti öltözetben 1200, amúgy 2500 forintért látogathat ki.