Webber az egekben szárnyal
Formula–1–es Monacói Nagydíj
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négy safety car sem tudta megállítani Mark Webbert a Monacói Nagydíjon, aki most még inkább érinthetetlen volt, mint egy hete Barcelonában.
Ezzel gyakorlatilag, az első kanyarban ki is alakult az első öt befutási sorrendje, Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton sorrendben. Ennek ellenére nem volt izgalommentes a versenyen, hiszen négyszer jött be a safety car. Először mindjárt az első körben, amikor Nico Hülkenberg az alagútban falnak csapta Williamsét. A 31.-ben csapattársa, Rubens Barrichello forgott meg, és pusztította le autóját. A 44. körben a Massenet kanyarban a csatornafedél jött fel, ami miatt újra bejött a biztonsági autót. Negyedszerre pedig akkor kellett előhúzni, amikor a verseny végén Karun Chandhok autóján mászott át Jarno Trulli.
Az első három safety car minden alkalommal lenullázta Webber előnyét, de az ausztrál mind a három alkalommal újra el tudott húzni a mezőnytől, amivel kétséget sem hagyott afelől, hogy ki volt a leggyorsabb a hétvégén. Sebastian Vettel ugyan megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de Webbert még ő sem tudta megközelíteni. A jó rajtpozíciójának köszönhetően állhatott fel a dobogóra Robert Kubica, aki most is sokkal többet hozott ki a Renault-ból, mint ami az autóban valóban van. És ha Webberről azt írtuk, hogy szárnyalt ezen a hétvégén, akkor ugyanez igaz Kubicára is.
Felipe Massa és Lewis Hamilton eseménymentes versenyen szerezték meg a negyedik, ötödik helyet. Ugyanez nem volt elmondható Fernando Alonsóról, aki még a szombati szabadedzésen törte össze autóját, ami miatt az időmérőn elindulni sem tudott, így a boxutcából rajtolt. Hülkenberg balesete után, még a safety car alatt behívták a kötelező kerékcserére, amivel később rengeteg pozíciót nyert. Alonsónak köszönhetően láttunk pár előzést a verseny alatt, amint elfogyasztotta a mezőny hátsó részét.
A verseny végén a safety car az utolsó körben állt ki a boxba, ami azt jelentette volna, hogy az idén életbelépett szabályok értelmében, a box bejárat előtt lévő safety car vonal után már előzhetnek a versenyzők. Csakhogy ha a safety car az utolsó körben áll ki, akkor nem szabad előzni a célvonalig. Ez a szabályváltozás zavarta meg Michael Schumachert, aki a „pálya szabad” jelzésre, egy amúgy zseniális manőverrel megelőzte Alonsót, és a hatodik helyen futott célba. Utólag azonban boxutca áthaladásos büntetést kapott ezért, amit a verseny leintése után húsz másodperccel büntetnek, így Schumacher csak 12. lett.
Alonso lett a hatodik megelőzve Nico Rosberget, Adrian Sutilt, Vitantonio Liuzzit és Sébastien Buemit. Webber győzelmének köszönhetően, 78 pontjával, a negyedik helyről a világbajnokság élére ugrott. A második Vettel szintén 78 pontot gyűjtött (Webber több győzelmével vezet). Alonso a harmadik 75 ponttal, míg a bajnokságot a verseny előtt még vezető Jenson Button, annak ellenére a negyedik 70 ponttal, hogy Monacóban az első kör végén motorhiba miatt kiállt.
A gyártók bajnokságában a Red Bull 156 ponttal vezet a 136 pontos Ferrari és a 129 pontos McLaren előtt. A bajnokság hetedik futamát, a Török Nagydíjat két hét múlva, május 30-án rendezik, úgyhogy addigra talán elmúlik a Red Bull csapattagok másnapossága is.
Monacói Nagydíj végeredménye:
- Mark Webber, Red Bull–Renault, 1:50:13,355
- Sebastian Vettel, Red Bull–Renault, +0,448
- Robert Kubica, Renault, +1,675
- Felipe Massa, Ferrari, +2,666
- Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes, +4,363
- Fernando Alonso, Ferrari, +6,341
- Nico Rosberg, Mercedes GP, +6,651
- Adrian Sutil, Force India–Mercedes, +6,970
- Vitantonio Liuzzi, Force India–Mercedes, +7,305
- Sébastien Buemi, Toro Rosso–Ferrari, +8,199
- Jaime Alguersuari, Toro Rosso–Ferrari, +9,135
- Michael Schumacher, Mercedes GP, +25,712
- Vitalij Petrov, Renault, +5 kör
- Karun Chandhok, HRT–Cosworth, +8 kör (baleset)
- Jarno Trulli, Lotus–Cosworth, +8 kör (baleset)
- 58. kör Heikki Kovalainen, Lotus–Cosworth (kormányzás)
- 58. kör Bruno Senna, HRT–Cosworth (hidraulika)
- 30. kör Rubens Barrichello, Williams–Cosworth (baleset)
- 26. kör Kamui Kobayashi, BMW Sauber–Ferrari (váltó)
- 25. kör Lucas di Grassi, Virgin–Cosworth (kerék)
- 22. kör Timo Glock, Virgin–Cosworth (futómű)
- 21. kör Pedro de la Rosa, BMW Sauber–Ferrari (hidraulika)
- 2. kör Jenson Button, McLaren–Mercedes (motor)
- 1. kör Nico Hulkenberg, Williams–Cosworth (baleset)
A világbajnokság állása:
- Mark Webber 78
- Sebastian Vettel 78
- Fernando Alonso 75
- Jenson Button 70
- Felipe Massa 61
- Robert Kubica 59
- Lewis Hamilton 59
- Nico Rosberg 56
- Michael Schumacher 22
- Adrian Sutil 18
Konstruktőrök világbajnoksága:
- Red Bull–Renault 156
- Ferrari 136
- McLaren–Mercedes 129
- Mercedes GP 78
- Renault 65
- Force India–Mercedes 30
- Williams–Cosworth 8
- Toro Rosso–Ferrari 4