Wankel hibridet tervez a Mazda?
Otto helyett forgótárcsás motort kaphatnak a hibrid Mazdák
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Wankel-motor nem ismeretlen a Mazda háza táján, az RX-8 óta viszont egyetlen modellben sem találkoztunk vele. Lehetséges, hogy hamarosan a hibridek is forgótárcsás motort kapnak.
Egyre szélesebb körben kezd terjedni Európa- és világszerte a hibrid és elektromos autózás. A fogyasztáscsökkentésre hajazó technológiai újításokat a Mazda eddig a Skyactiv technikával váltotta ki. Benzines fronton a kis köbcenti és turbó kombináció helyett nagyköbcentis szívó motoroknál maradtak, amelyek fogyasztásilag igen meggyőző értékeket produkálnak. A Genfi Autószalonon a cég kutatás-fejlesztéséért felelős vezetőjével, Matsuhiro Tanakával készítettek egy interjút, amelyben az alábbiakat árulta el.
"Lehetséges, hogy elektromos autónkban egy Wankel-motort használunk majd hatótávnövelőként, mivel a szükséges fordulatszámon nagyon csendesen és stabilan tud működni." Azt egyelőre nem tudni, hogy melyik kategóriába érkezik a hibrid Mazda, vélhetően a kisautók vagy kompaktok kategóriáját célozzák meg. "Egy kisméretű modell bizonyul a legjobbnak az elektromos autók szegmensében, mivel a nagyobbak túl nehezek lennének a hozzájuk szükséges akkumulátorok jelentős súlya miatt." - folytatta Matsuhiro. A japán gyártó első elektromos modellje 2019-ben mutatkozhat be, a palettát pedig 2021-ben tovább szélesítik.