VW Touareg modellváltás Dakar-stílusban
Felvarrták a legsportosabb Touareg ráncait
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha nem is olyan mértékben, mint az utcai autó, de a Volkswagen Touareg versenyváltozata is átesett a modellváltáson. Wolfsburgban újra győzni akarnak.
A 2009-es és 2010-es Dakar ralikat megnyerő Race Touareg-nek búcsúznia kellett a modellváltás miatt, azonban a most bemutatott Race Touareg 3 valójában nem több, mint a 2-es szebb csomagolásban. Az autó orrának megjelenését az új utcai változathoz igazították, a hátsó részt pedig szélcsatornában csiszolták hosszú órákon keresztül. A fáradozások meghozták gyümölcsüket, sikerült úgy javítani a motor hűtését, hogy kevésbé zavarják a légáramlást a beömlőnyílások, azaz nagy tempónál stabilabb lesz a versenyautó. Legkönnyebben arról lehet felismerni a Race Touareg 3-at, hogy LED technológiával világítanak a fényszórói – ez nem a márkaarculathoz való alkalmazkodás miatt került az autóra, sokkal inkább azért, mert kisebb áramfelvételt, ezáltal alacsonyabb fogyasztást jelent.
Hogy ez miért fontos? Mert az új VW versenyautónál az alacsony fogyasztásra mentek rá a mérnökök, szerették volna a lehető legjobban csökkenteni a tömeget. Ezt pedig úgy tehették meg a legkönnyebben, ha kevesebb gázolajat kell tölteni az óriási tartályokba. A 2,5 literes, soros öthengeres dízelmotor teljesítménye maradt 300 lóerő és 600 Nm, de csökkent a fogyasztása, és az extrém magasságokat – néha 5000 méter fölé megy a Dakar mezőnye – is jobban viseli a korábbinál. A Race Touareg 3 lényegében talajtól függetlenül 6,1 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, és 188 km/h a végsebessége. Már több mint 10 000 km-es tesztelést tudhat maga mögött, ez a Dakar távjának a kétszerese, és több annál, amit az Formula-1 versenyautók a teljes évadban megtesznek.