Vörös és fekete, kicsit máshogy

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 lóerővel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lehet holmi Ford Fiesta jobb a félelmetes Bugatti Veyronnál? Igen, fajlagos teljesítményben.


Red és Black, vörös és fekete, Stendhal után szabadon. A Ford Fiesta Red és Fiesta Black Edition néven spéci szériát dob piacra értelemszerűen vörös és fekete külső-belső színvilággal, no meg az eddig „csak” 100 és 125 lóerősen elérhető 1.0 EcoBoost 3 hengeres benzines turbómotorkának egy 140 lovasra húzott verziójával. Ami így fajlagos teljesítményben olyan szupergépeket is überel, mint a Bugatti Veyron vagy a Ferrari 458 Speciale – tudatja a sajtóanyag. Ezek szívómotorosok, na mindegy.
Hirdetés


A 140 lóerős benzinmotorral, a legizmosabb egyliteressel a majdnem, de azért mégsem Fiesta ST Fiesta Red vagy Black 0-ról 100 km/órás tempóra 9 mp alatt képes felgyorsulni, a végsebesség 201 km/óra, a gyári vegyes fogyasztási ígéret közben 4,5 l/100 km. Új vezérlést kapott a feltöltő, újak a szelepek is, ahogy szintén eltérő a közteshűtő és a fojtószelep-szabályzás. Kékoválék pluszban feszesebbre vették a futóművet, módosították az 5 fokozatú váltó áttételezését, áthangolták az elektromos szervokormány karakterisztikáját is. A könnyűfém kerekek 16 vagy 17 colosak lehetnek, az értékesítés szeptemberben startol.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Vörös és fekete, kicsit máshogy

  • 2017.10.29. at 07:10
    Permalink

    Ebben az országban úgy látszik népi sport a károgás, vészbagolykodás. Különösen azok erősek benne, akiknek az ég világon semmilyen saját tapasztalatuk sincs.
    Ki érti, hogy mi abban a jó, hogy valaki abban leli örömét, hogy kesereg?

  • 2017.10.29. at 07:10
    Permalink

    Még jó, hogy az ezres szupersport motorok szívóként 200 lóerő körül teljesítenek, szóval nem értem milyen alapon olyan büszke erre a Ford egy turbómotorral. A turbómotor soha nem a literteljesítményről szólt, mivel bármeddig csavarható a töltőnyomás, és így vele a teljesítmény, csak sajnos ez fordítottan arányos az élettartammal is, mert minél tovább tekered, annál hamarabb szét is megy. Ugyanez elérhető a szívómotorokkal is, csak ott a töltőnyomás helyett a fordulatszámot kell emelni, de ez szintén az élettartam rovására megy… A 125 lóerős ecoboostot mondják 250e km élettartamúnak, [ez is annyira valós, mint a hozható gyári fogyasztási értékek?] akkor ez a motor saccra legkésőbb 200-nál megadja magát.

Vélemény, hozzászólás?