A Rajna fölött ívelő egyik hídon is átvezetett a Discovery Sporttal vontatott szerelvény útja
Még csak nem is a legnagyobb és legerősebb típus, hanem szándékosan a Land Rover kínálatának legkisebbike kapta a feladatot, hogy bizonyítsa vontatási képességeit. Ezt amúgy mindig kiemelt jelentőséggel kezelte a Land Rover, így hasonló demonstrációs céllal már 27 évvel ezelőtt is vonatot húzott egy dízel Land Rover Discovery. (A típus jubileumát ünneplő alábbi videóban is látható erről egy rövid részlet.) Tehát szándékosan esett a választás a Discovery Sportra, megmutatván, hogy ez is képes arra, amire a nagyok. Svájcban, egy múzeumvasút vonalán 10 kilométer hosszan vontatta az alapvetően sorozatgyártású jármű a három vasúti kocsit. Ezek együttes tömege 108 tonna, vagyis körülbelül annyi, mint egy Boeing 757 repülőgépé.
A Discovery Sport gyárilag engedélyezett maximális vontatható tömege 2,5 tonna. Ezt itt bizony csúnyán túllépte a gyártó!
A küldetésben résztvevő Land Rover csupán annyi módosításon esett át, hogy vasúti kerekeket is szereltek rá, pusztán az iránytartás érdekében. Az alkalmi mozdonyban dolgozó kétliteres, 180 lóerős, 430 newtonméter nyomatékú dízel erőforráshoz 9 fokozatú automata váltó csatlakozott. Az autót persze ellátták a típushoz kapható valamennyi olyan segédrendszerrel, amely megkönnyíti a vontatást. Így többek között a vontatmány asszisztens és az alapvetően a terepezést megkönnyítő – All Terrain Progress Control fantázianevű – egyenletes, alacsony sebességű haladást és elindulást segítő rendszer képességeit is hivatott bemutatni a Land Roveres vonatvontatás.
Az eseményről az alábbi kisfilm készült. A videó elején – mint minden rendes filmben, amely veszélyes jeleneteket tartalmaz – felhívják a figyelmünket, hogy ne próbáljuk utánozni a látottakat. Ennek megerősítésére természetesen mi is kérjük, hogy senki ne vontatgasson vasúti kocsikat személyautóval!
Nem nagy ügy ez, egy vasúti tehervagont 1-2 ember eltol, pláne, ha elindult.
Azért az indulást megnézném széria kuplunggal, az nem véletlen, hogy a (nagyobb) dízelmozdonyok nem kuplungosak.