Volvóból legózták össze az új London Taxit
Bemutatkozott az új, elektromos hajtású London Taxi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
2018 január elsejétől nem helyezhető forgalomba dízelmotorral szerelt taxi Londonban. Az új egyen taxi elektromos hajtást és hatótáv-növelő motort kap, meg egy csomó Volvo alkatrészt.
A forma a hagyományos irányt követi, közben csak modernizálódott ahogy a Mini, viszont hajtáslánc teljesen mai
Franciaországhoz hasonlóan London is drasztikus lépéseket tesz afelé, hogy minél tisztább levegőt szívhassanak. A brit főváros egy igencsak nagy flotta megtisztításával kezdi, mivel már amúgy is jelentős ára van annak, hogy ha valaki behajt a városba, így az ott lévő autókat kell környezetkímélőbbre cserélni. Az ikonikus London Taxi évtizedekig dízelmotorral szelte a fővárost, 2018 január elsejétől ilyeneket nem helyezhetnek forgalomba, hosszú távú cél a teljes flotta lecserélése. A London Taxi Companyből a bejelentés óta London EV Company lett, miután a Volvót is birtokló Geely felvásárolta, várható volt, hogy hamarosan lépnek valamit. Léptek is, itt a vadonatúj londoni taxi, ami elektromos hajtású.
Tiszta Volvo, a kormány formája teljes egészében az, amit már az XC90-ből ismerünk, viszont sokkal egyszerűbb kivitelben, műanyagból, de ott az állított kijelző, a gyémántmintás szélű kezelőgombok és a digitális műszeregység is
Van új logó is az új vállalathoz, az autón pedig LED menetfény, de a régihez nagyon hasonló ábrázat
A klasszikus taxi mintájára készült el a külső, persze rengeteg az újítás, a modern részlet, de a lényeg ugyanaz, a hatalmas utastér és a kényelmes beszállás. Ennek érdekében a hátsó ajtók csaknem 90 fokban nyílnak, ráadásul hátrafelé, akárcsak egy Rolls-Royce-on. Persze itt a lényeg a hajtáson van, nem teljesen elektromos, akárcsak a BMW i3 REX, a London Taxi is hatótáv-növelő benzinmotort hord. Ezt engedélyezik az új törvények, mivel nem hajt, károsanyag kibocsátása pedig 50g/km alatt van. 112 kilométert tehet meg anélkül, hogy bekapcsolna az apró benzinmotor, azzal együtt viszont 643 kilométeres a hatótávolsága, így egy London-Párizs út is megjárható, tankolás nélkül.
90 fokban nyílik a hátsó ajtó, hátrafelé, odabent hat utas foglalhat helyet, akik út közben netezhetnek és tölthetik is eszközeiket
Az LEVC TX névre keresztelt új londoni taxiról azt ígéri a Geely, hetente 35 000 forintnak megfelelő fontot spórol az üzemanyagon. Ha már Geely és a Volvo, kívülről egyáltalán nem, odabent viszont nagyon is egyértelmű a rokoni szál. Rögtön ott a kormány, ami az XC90-ben megjelent darab, csak éppen jelentősen olcsósítva, műanyagból. Mellette mindenfelé a svéd márka modelljeiből ismerős kezelőszerveket láthatunk, még az indítógomb is az. Valamint érdekes módon megkapja a Volvókból ismert digitális műszeregységet és a középkonzol állított érintőképernyőjét, praktikusan a sofőr felé fordítva. Wifi internetcsatlakozást, telefon töltőpontokat és hat férőhelyet biztosít az új taxi. Az LEVC viszont nem áll meg itt, mivel London folyamatosan fogja kitiltani a városból a károsanyagot kibocsátó hagyományos autókat, teherautókat és buszokat, erre ők készülnek, tehát hamarosan elektromos hajtású haszonjárműveket is várhatunk tőlük.
Elektromos hajtás és hatótáv-növelő benzinmotor a Geely tulajdonú LEVC megoldása. 112 kilométer elektromos hatótáv és 643 kilométer teljes hatótávot tud az új taxi
… és az elektromos hálózata Made in Hungary (Lear Gödöllő)