Még nem tudni, hogy mennyire lesz önálló modell az XC30, de az biztos, hogy a C30 és a V50 közös alapjára épül majd
A kínai kézbe került Volvo egyértelműen volumene feltornázásán dolgozik. Ennek érdekében több új modell is várható tőle az alsó-középkategóriában. A mostaninál jobban kihasználható, ötajtós C30 megalkotása minden bizonnyal könnyű munka, akár az azonos alapú V50 átszabásával is megoldhatónak tűnik a feladat. A másik, azonos alapú újdonság, azaz az XC30 még praktikusabbnak ígérkezik s a jelenleg legdinamikusabban fejlődő, kompakt szabadidő-autó kategóriában jó eséllyel is szerezhet vevőtömeget a márkának. A Ford Kuga, Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan konkurensének szánt ötajtósba a V50 palettáján is elérhető összkerékhajtást ígérnek, formája azonban még nem végleges. A legegyszerűbben nyilvánvalóan a V50-hez hasonló fizimiska lenne megvalósítható, ám az is kétségtelen, hogy egy szabadidő-autósabb, az XC-sorozathoz hasonlító megjelenésű karosszériával több vevőt nyerhetnének meg. A márka egyelőre e két verzióval kóstoltatja a közönséget s a fogadtatásnak megfelelően dönt majd, hogy melyik verziót fejlessze ki, várhatóan a jövő évre.