Pontosan annyit szélesedett a karosszéria, mint a nyomtáv: 2 cm-t. Elöl-hátul módosítottak a lökhárítók
Ki hitte volna: diffúzoros a hátsó kötény
Ami a BMW-nél az M, a Mercedes-Benznél az AMG, az a Volvónál a Polestar, ám a svéd márka kapcsán messze nem olyan híresek a tuningverziók, mint a germánoknál. Pedig nekik is van mivel büszkélkedni, most például a legerősebb S60, azaz a gyárilag is 304 lóerős T6-ból készítették el az 508 lóerős S60 Polestar Performance Concept verziót.
Noha a bilikék szedánt már kifejezetten egy megrendelő kérésére építették meg, nem kizárt, hogy erősen limitált szériában további példányok is készüljenek, illetve készülhetnek mások által is, a teljesítményfokozás receptje ugyanis nem titkos. A soros hathengeres 3,0 literes motorra új hengerfej mellett a gyárinál nagyobb, Garret 3171-es turbót szereltek, melynek eredményeként az eredetileg 440 Newtonméteres csúcsnyomaték is 575 Nm-re nőtt.
Szokás szerint nem vitték túlzásba a sportosítást a svédek, van azért némi hátsó szárny, egyedi 19 colos, 265/30-as abroncsokat hordó alufelni is, de felirattal már nem hirdeti magát a Polestar Performance Concept
A nagyobb teljesítményhez természetesen a futómű is átalakult, 3 cm-es ültetést és 2 cm-es nyomtáv szélesítést kapott, a lengéscsillapítók Öhlins, a fékek Brembo gyártmányúak, az összkerékhajtás pedig a gyári Haldex kuplungos. Míg azonban szalonból választva a T6 6 sebességes automata váltós, a Polestar azonos fokozatszámú manuálisat ad hozzá.
Hogy a teljesítményfokozás csöppet sem öncélú, azt mutatja a 3,9 másodperces 100 km/órára gyorsulás és a 300 km/órás végsebesség is - összehasonlítás képen említendő a 457 lóerős, 6,2 literes V8-as motorral szerelt Mercedes-Benz C63 AMG 4,4 másodperces, illetve 250 km/órás értéke, de még az 517 lóerős Black Series 4,2 másodperces gyorsulása és szintén 300 km/órás végsebessége sem múlja fölül a Volvóét. Az S60-nal tehát egyelőre a középkategória izomlimuzinjai között a legjobb számokat hozza a Volvo S60 Polestar Performance Concept. A BMW M3 persze még alávághat, de vajon miért tenné, ha azzal az
M5-nek is házon belüli konkurenciát teremtene?!