Volt vihar, de nem mosta el a Lóerők Éjszakáját
Gumi égett, eső esett a Lóerők Éjszakáján
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A szombaton rendezett Lóerők Éjszakáján épp a döntő csaták előtt óriási vihar kerekedett a tököli reptér felett. A győztes kvalifikációjának köszönheti címét.
A várakozásoknak megfelelően idén is több ezer ember volt kíváncsi hazánk egyetlen tököli éjszakai autós rendezvényére, a Lóerők Éjszakájára, ahol a viszontagságos időjárás ellenére három szakág - a drift, gymkhana és a gyorsulási versenyek - szerelmesei gyűltek össze. A meteorológusok nem vicceltek, esővel fenyegettek, s valóban bejött számításuk, éjfél előtt nem sokkal villámverések közepette leszakadt az ég, ami a rendezvény végét is jelentette egyben. A grandiózus végkifejlet ellenére a nézők elégedetten térhettek haza, ugyanis az események sokasága látványban újra meggyőző volt.
A tavalyi bajnok Tóth Géza sajnos továbbra is küzd a technika ördögével. A nemrégiben beszerezett Toyota Soarer most is hamar feladta a küzdelmet, ráadásként a tartalék E36-os BMW-nek is akadtak problémái. A kvalifikációban a 14. helyen végzett, a páros küzdelmek során pedig épp Zentai Attila búcsúztatta rögtön a legjobb 16 között.
Meglepetésre az amúgy jól teljesítő Lakatos Zoltán is kiesett az első páros küzdelmek során. A második körben hibázott Galacs Gábor ellenében, így a folytatásban csupán az égiekben bízhatott, hogy bajnoki elsőségét ne háborgassa senki. Talán meghallgatták imáit, mivel az eső váltakozó intenzitással viccelte meg a pilótákat. A pálya megvilágítását pedig a nagyteljesítményű reflektorok mellett stroboszkópként beillő villámlások is segítették. Szükség is volt rá, mivel Varga Tamás „Puci” besokallt Szili Krisztiánnal vívott csatájában és az egyik világítóoszlopot kidöntötte. A technikai szünet azonban épp kapóra jött a Gymkhana szakágban jeleskedő versenyzőknek, rögtönzött bemutatójukkal az eső elálltjával igen gyorsan füstbe borították a nézőteret. A Top16-os küzdelmek egyik kiemelkedő csatáját Zentai Attila és Szántó Nikolett vívta a Z4-es BMW-vel. Csupán többszöri visszahívás után dőlt el, hogy az „erősebbik” nem képviselője készülhet a folytatásra. Niki tőle szokatlan agresszióval támadta ellenfelét és elől haladóként sem spórolt a szögekkel. Bár egyelőre nem került kihirdetésre a Federal különdíj, de akár esélyesként is felvetődhet Niki neve a bírák elméjében.
Hell Energy Országos Drift Bajnokság 3. futam végeredménye
- Zentai Attila – Ford Sierra
- Szili Krisztián – BMW E30
- Zalabai Zsolt – BMW E30
- György Szilveszter – BMW E30
A harmadik és az első két hely sorsa csata nélkül dőlt el, mivel az egyre fokozódó vihar miatt a szervezők félbeszakították a versenyt, magyarán a kvalifikáción szerzett pozíció lett a végleges. Rövid idő alatt tombolni kezdett az időjárás, hirtelen bokáig érő eső zúdult a pályára, ami lehetetlenné tette a folytatást. A hazai drift század első hatalmas viharát is túlélte a mezőny, illetve a közönség, a végig kitartó nézőknek pedig egy óriási RESPEKT jár. A szervezők úgy vélik, hogy a Drift sportág ismét bizonyított Magyarországon! Egyértelműen helye van a technikai sportok között, és idehaza a rallycross mellett manapság az egyik legnépszerűbb autós szakágként lehet rá tekinteni. A Hell Energy Országos Drift Bajnokság a RabócsiRingen folytatódik Máriapócson július 8-án, mely villanyfényes döntőkkel kerül megrendezésre.
A díjkiosztó - az eső miatt - elmaradt, ezért arra ezen a héten csütörtökön, kerül sor, helyszíne még kérdéses, a drifting.hu oldalán két lehetőségre, a budapesti Hősök terére, illetve a máriapócsi RabócsiRingre lehet szavazni.
Engem zavart, hogy nem lehetett belátni az egész pályát. A lelátó kevés volt, kivetítő pedig nem volt. Tekintve a nézők és a támogatók számát, szerintem illett volna kicsit többet ráfordítani.
Az időjárásért kár, pont a vihar elején mentünk el, ezek szerint nem maradtunk le semmiről. Ez volt az első drift verseny, amin kint voltam. Tetszett, bár néha kissé lelassult a verseny, sok volt a szünet.