Volt mit kipucolni, sikerült. Ragyog az 1300 eurós Mégane!
Már megint kárpitot tisztíttattunk, leesett az állunk, olyan szép lett a filléres Renault Mégane
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Épül, szépül, sőt, szinte már kész az 1300 euróért szinte hulladékáron vásárolt Renault Mégane. Már nem csak műszakilag van rendben.
Vészesen telik az idő, másfél hónapja nem írtam az akkor még rendszám nélküli, de az első, nem jelentéktelen szervizelésen, egyebek mellett a hajtókarcsapágyak és a féktárcsák cseréjén átesett, kicserélt fényszórójú, javított gépháztetejű, új lökhárítót kapott, eredetileg - hirtelen felindulásból - 1300 euróért vásárolt Renault Mégane-ról. Pedig bőven volt vele esemény azóta is.
Aki arra gondol, hogy az autó már rég megállt, az enyészeté, és eleve kár volt megvenni, az téved. Most már kifejezetten kívánatos, de tulajdonosa hallani sem akar az eladásról. Már túl sok energiát és persze nem kevés pénzt ölt bele. Viszont van egy jó autója, amiben most már 230 ezer kilométer van. Túl takarékos a könnyedén 5 liter alá vihető étvágyú 1.5 dCi, vígan szalad bele a kilométer. Ha messzire kell menni, ma már könnyedén ül inkább ebbe, mint az eredetileg saját magának vásárolt, most már végképp inkább neje által használt, sokkal puccosabb és jóval kevesebbet futott Lagunába.
Legutóbbi cikkünknél 866 750 forintnál állt meg az eredetileg 395 000 forintnak megfelelő euróért vásárolt Mégane bekerülési költsége. Viszont a tervezett gumigarnitúránál drágábbat, alig használt 17 colosakat kapott gyári alufelnikkel. Így 57 ezer helyett 100 ezer forint volt az új kerekeket és így optikai tuningot is adó "gumizás". Rögtön túlcsúszott a 900 ezer forintos limiten is. És bár műszakilag már teljesen rendben volt (megkockáztatom, hogy motorja szebben jár, mint az én Scénicemé), optikailag még nagyon nem volt megnyerő. Viszont mosópartnerünk, az EZWash Lurdy Ház első kérésre benne volt, hogy megpróbálja kihozni belőle a maximumot.
Bár a sötét kárpitok kosztűrőek, megkockáztatom, hogy ennél ótvarabb állapotú autóval még nem mentünk a mosóba. Bár egy világos kárpit koszosabbnak tud tűnni, ebben nagyon komoly, masszív koszréteg volt. Az ajtófalcokat - amiket a Lurdy Házban lévő EZWash mindig kitisztít - ebben évek óta nem moshatták. Ha járt is mosóban a fehér kombi, legfeljebb gépiben, de talán csak az eső öblítette. Bár a padlókárpitot gyári gumibetétek óvják, alattuk is volt kosz bőven. Bedöngölt sár, kiömlött - meg nem mondjuk, miféle - folyadékok bőven. Jöhetett a kárpittisztítás tetőtől plafonig. És kiderült az, amit addig csak sejtettünk: bár az utastér is riasztónak tűnhetett sokaknak, nem volt az olyan leharcolt, illetve ez EZWash csapata - bocsánat a szóért - szarból is aranyat tud varázsolni. Volt vele mondjuk munka bőven, egy napon át többen is dolgoztak az autón, amit végül a víztakarékos gőzmosás ellenére is nedvességtől cafogó, természetesen védőfóliával átadott, de tökéletesen tiszta ülésekkel kaptunk meg. És nem csak az ülések voltak tiszták! A padló is, a rejtett rekeszek is, a pótkerékgödör, az összes tároló és persze a tetőkárpit is.
Míg belülről a tisztaság volt az egynapos kúra nagy eredménye, kívülről nem csak az. Az autókozmetikázás már-már optikai tuning is. A küllők között és teljes belső karimájukon is kitisztított alufelnik nagyságrendileg másként hatnak, mint a porosak. A fakulni kezdett fényezetlen műanyag- és gumielemek - szilikonmentes - frissítéssel gyári fényükben, vagy talán annál is szebben ragyognak. Ez a tükörházaknál és a lökhárítóbetéteknél is nagyon látványos.
Érdekesség, hogy a korábban kosszal borított, a fotókon és az életben sem vészesen piszkosnak tűnő Mégane fényezésén temérdek apró karc került elő. Jöhetett egy finom polírozás és egy speciális hibrid, szintetikus és természetes alapanyagokat is tartalmazó wax, ami igen jót tett a megjelenésnek. Fizetősen ez a kezelés (a komplett kúra) is 50-60 ezer forint lenne, tehát további jelentős tétellel dobná meg a Mégane árát, most viszont ajándék volt. Ha nem így lett volna, akkor is simán megérte volna, ha ennyit, a bekerülési költség 6-7 százalékát rá kellett volna még dobni az autóra. Mert ezzel a kezeléssel lett igazán kellemes.
Már csak néhány apróság van hátra: például bőrhuzat a csak picit kopott váltógombra és kormánykerékre. Olyan finom, amilyet a tulaj Lagunája már kapott. Aztán még az újrafényezett gépháztetőt kellene még beállítani, a hűtőmaszkra pedig, mint tortára a habot, feltenni az emblémát, s hogy a habról a cseresznye se maradjon le, még a hátsó ablakok fóliázása is tervben van. Ha kevéssel is, de egymillió forint alatt azért meg fog állni a Mégane. Hogy megérte-e? Szerintünk nagyon! Hogy lehetett volna olcsóbbat is venni a Használtautóról? Nem kétséges! Gazdájának viszont ez volt az idei év egyik nagy projektje, s neki legalább akkora élmény volt, mint ezzel az autóval lemenni egy horgásztóra, bedobni a pecabotot, s hátradőlni a kempingszékben.
Bizony am milyen jo is a haverokat osszecsoditeni utazni x-y km vegigrohogve.
Vagy egy Balatoni kempingben szetbontani az autot hogy majd a hazautat kibirja:)
Igen van akinek az uj auto tul szurke.
és=ér
Ez a sztori már rég nem arról szól, hogy mekkora üzlet volt ez a kocsi. A munkaórák és a takarítás beleszámolása nélküli bekerülési értéken simán lehetne az itthoni piacon is jó autót találni. Ez egy hobbi, kaland, közös időtöltés a haverokkal, vagy hívjuk bárhogy. Akinek ez az autófeltámasztás szerez örömet, csinálja. Aki pedig ezen értetlenkedik, annak ugyanúgy megvan a saját fejlövése, amit esetleg a többi ember néz hülyeségnek. A végeredmény tényleg látványos, de az a kérdés is jogos, hogy mennyire lehet örülni egy teljesen alapszereltségű (manuális klíma, műanyagkormány, ködlámpa nélkül, fekete a kilincs, még a könyöktámasz is utólagos) autó bontástól való megmentésének.
Az biztos, hogy ez a kocsi jelen pillanatban kevesebbet és a használtpiacon, mint a bekerülési értéke. De nem is eladásra, hanem használatra készült.
Viszont minden kereskedő ezt csinálja végig az autókkal (esetleges javítások, kozmetika, stb.), amitől Ő egy nyerészkedő piszok, viszont ha ezt vki magának csinálja, akkor egy kalandvágyó macsó férfiember, aki dacol az elé kerülő akadályokkal, és legyőz mindent.
u.i.:
A Renault Hi-Fi tényleg a legsilányabb az általam ismertek közül. Nekem a Vel Satisban a csúcs Cabasse cucc van, de úgy szól, mint vmi ócska sokol rádió.
pvzsombor: attól függ, melyik audioszett van benne. A mienkben az egyik legszebb hangú rendszert ismertem meg a középkategóriából. Igaz, az Privilége felszereltség. Egyébként made by Philips. Tényleg nagyon szép hangja van, másoknak is feltűnt már.
Nos kétségtelen, hogy egy jó kozmetika sokat tud dobni egy autón, de erre a verdára, valóban kell még költeni. Az hagyján, hogy állítólag be kell állítani a motorháztetőt és az emblémát pótolni kell, de valóban a kormánykereket és váltókart még át kell bőrözni és a gyári magnót is ki kell hajítani, mert egy rakás sz*rt sem ér a hangszórókkal együtt. Ezek után lehet azt mondani, hogy kész az autó. Ami meg az árakat illeti, ha a felsoroltakkal együtt megáll 1.100.000Ft körül akkor is csak átlagos vételnek számít azzal a megnyugtató tudattal, hogy a főbb kopó alkatrészek ki lettek cserélve.
Vagy azert mert szeretnek szep es tiszta autoban lenni.
Mint ahogy a mondas is tartja:Tiszta udvar,rendes haz.
Vagy eladaskor jol jon mert egy ilyen takaritas utan a havi porszivozgatassal meg lehet orizni ezt az allagot.
” A 230e km miota sok??? ”
Ezt kérdezd meg egy “hétköznapi” átlagos autóvásárlótól! A legtöbben még a 13 – 15 éves autónak is a max. 120 – 130 ezer km-t nézik el….
Érdekes és meglepő, hogy egyesek mennyi energiát fektetnek számomra értelmetlen és felesleges dolgokba. Minek ennyi energiával kistafírozni egy ilyen teljesen átlagos, semmi extrát nem nyújtó 230.000-et futott Renault-t?
Az eredmény viszont magáért beszél. Szép lett …, de minek?
Es nem locsoljak vizzel hanem gozborotva feleseg.
Nekem is van hobis kezi de csodakra kepes a karpittal.
Az mire bejut para lessz amit igy is ugy is kap az auto ha ki van szelloztetve eszre sem veszi.
A lecsapodott viz meg kivul marad.Kb 300ml az enyem kb akkora es azzal a belteret mar megcsinaltam.
Szerintem meg franko lett.
Az hogy kinek mennyi a sok az dontse el magaban.
Otthon en nem egy autot vettem fel aron vagy alatta mert a tulaj szoszerint ganeval dobalta teli.
Az hogy most ez kb egy milla korul allhat annak ket oldala van.
-ha otthon veszel ilyet nem biztos hogy annyi van benne a szerviz meg a masik kerdes.
-ezen megvolt a szerviz mostmar rendbe is van rakva a km-rel szerintem ott nem jatszanak.
A 230e km miota sok???A 800e-1m km na az mar sok.
Volt Mondeom amibe kozel 500e km volt de latszatra max 150e…Semmi baja nem volt.
Akinek a 230e sok az vegyen 20 eves autot 50e km-el…Es kinlodjon vele…
Jól mondják, a költségekre még rájön az idegesség, a tulaj ráfordított ideje, a haverok ráfordított ideje, ha ne adj isten valahol alkalmazottként dolgozik akkor onnan a kivett szabadság is pluszba. A sok szívesség kérés amit majd ugye viszonozni kell. Ezeket összeadva szerintem iszonyatosan drága ez az autó. Ja és persze benne van már 230 ezer km, ami kúrva sok. Főleg úgy hogy az új tulaj szinte nem is hajtotta. 😀
A szarból is lehet várat építeni, de nem érdemes. A költségekkel ugyanott vagytok, ahol egy normálisan karbantartott és használt autóval lennétek. A sok víz, ami bekerült a kárpitok alá, majd ki tudja, hol fog kijönni rozsdavirág formájában… Elhiszem, hogy jó móka egy ilyet végigjárni, de ha az erre fordított időt is számoljuk akkor már meggondolandó, hogy megérte-e?
petya25: erről van egy sztorim. Fateréknak egy ugyanilyen MII 1.9 dCi kombi van. Egyik nyáron fater locsolt este a ház előtt, ahol a kocsi is állt. Gondolta, lecsapatja egy kicsit az autót is, kb. 5-6 percen keresztül locsolta. Utána derült ki, hogy az első két ablak teljesen le volt húzva (csak a szürkületben ez nem látszott) és rengeteg víz folyt be az ajtókba, meg még sok egyéb helyre. Az ablakemelők meg sem moccantak még 3-4 óra múlva sem, de kb. egy fél nap múlva ment minden a régi módon. Ez 6 éve volt, azóta sem volt semmilyen elektromos gondja (más sem szerencsére 🙂 ), de én be is néztem az ajtókba, nincs nyoma sem korrodálódásnak, sem egyéb károsodásnak. Szóval bírja a kiképzést, az biztos. Ami faterék használata mellett nem megy tönkre, azt jó autónak tartom, nálunk ez a tartósteszt. 🙂
Azért arra kíváncsi lennék, hogy az ajtókba, műszerfalba befújt gőz az mennyire kezdi ki majd az elektromos részeket. 50-60e Ft-ért egész jó reklámot vett magának a mosó. 🙂 Ha már a saját befektetett munkát sehol nem számoltátok a behozatalnál/ügyintézésnél, akkor ennek a töredékéért már otthon is hasonló varázsolható vödörrel-szivaccsal. Ha annyi volt a cél, hogy legyen egy bevizsgált melós autótok akkor csak az a kérdés megérte-e? Árban szerintem nem, befektetett munkában meg végképp nem, de kihívásnak jó volt. Másnak ott marad a hegy.
Megmutattátok hogy”szarból”igenis lehet várat építeni,volt egy jó kalandotok+csináltatok a mosós cégnek egy hatásos reklámot!
Ennyi értelme mégis volt a projektnek,mert más nemigen.A költségek közelítik az 1 milliót,ennyiért ha dCI-t nem is de egy 1,4 benzinest simán lehet kapni ugyanebből a típusból és évjáratból.
Flottából,hasonló kilométerrel,szakszervízbe hordva,itthoni kereskedésből,tizedannyi utánajárással.