Volkswagen Polo R WRC Streettel drifteltünk

Ízelítőt kaptunk a Volkswagen-találkozóból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itt van a történelmet író VW Golf Clubsport S a Hungaroringen. Golf R-rel pályáztunk, Polo R WRC Streettel drifteltünk. Szombaton VW-találkozó!


Itthon megéri Volkswagen-tulajnak lenni! Legalábbis erre a hétvégére mindenképp, hiszen olyan élménydús programot állítottak össze a Volkswagen-találkozó szervezői, amiben senki sem fog csalódni. A mai napon a sajtó kapott ízelítőt belőle - azóta is a hatása alatt vagyok. Abban biztosak lehetünk, hogy az egész család jól fogja érezni magát, hiszen a gyerkőcöket temérdek programmal várják, koncerteken, játszóházakban tölthetik el a napot. Mindezt természetesen a Hungaroring paddockjában, ami már eleve megadja a különleges hangulatot, és ugye sosem lehet elég korán elkezdeni a fertőzést. Mivel elsősorban a férfiak játszóteréről beszélünk, a nőkre is gondolva szépészeti tanácsadás és sok egyéb program is lesz, de nem csak a családfők, a bevállalósabb hölgyek is elmehetnek a Hungaroring 30 hektáros erdejébe a vadiúj Amarok pick-upot terelgetni. Igen, a Volkswagen elhozza a frissített Amarokot és még sok egyéb érdekesség is van a tarsolyukban.
Ilyen például a Volkswagen Driving Experience program, ami a VW Polókk Rally Világbajnokságban való debütálásával kezdte működését; profi pilóták kezei alatt élvezhetjük az autózást. Idén három autót is elhoztak: kettő Golf R és a Nordschleifén elsőkerekes-pályarekordot állító Golf Clubsport S. A dolog pikantériája, hogy ez konkrétan az az autó, amivel megdöntötték a legendás pálya időrekordját. Már csak ezért megéri kimenni! A tempója tényleg hihetetlen, nem mutatták, hogy most épp milyen köridőt ment a Hungaroringen, de gyanús, hogy kegyetlen jót. Látszatra mindenképp jól teljesített a pályán, de a paddockban csodálni is élmény volt.
Amivel azonban még közelebbi kapcsolatba kerültem, az a két Golf R, amik a felkészítők elmondása szerint szinte teljesen gyáriak, egy dolgot kivéve, ez pedig a futómű. Ezeket feladattól függően néha keményítik, néha puhítják, mindenesetre komoly technika. Ez látszott az autók kiállásán és magasságán is, amiket inkább használnak ralisabb pályán, mint gyorsasági versenypályán. Nemrég volt szerencsém tesztelni a Focus RS-t és a Golf R tulajdonképpen a közvetlen ellenfelének számít. Érzésre is egyformán viselkednek a pályán, előbbi a maga drift-módjával nyilván egy kicsit jobban tud keresztbe menni, de a Golf R-nek sem volt miért szégyenkeznie. Inkább a profi pilótám, Ronny "C´Rock" Wechselberger lábának tudható be szerintem, hogy úgy lerajzoltuk a Mansell-kanyart, hogy öröm volt nézni. Az első kört precízen nyomta le a Guinness-rekordjairól híres pilóta, a másodikban azonban ömlött a füst mind a négy kerékből, én pedig egyre inkább élveztem a dolgot. Nehéz lenne eldönteni, hogy melyik a mai legjobb hot-hatch, de a Golf R ott lenne az elejében!
Mindent tetézett, mikor a lenti parkolóban kirakott különleges pályához érkeztünk, ahol egy VW Polo R WRC Street várt. Nem elég, hogy ebből az autóból összesen 2500 db készült, így önmagában is kuriózum, de a golfos menetről már ismert parkolás-király kijelentette, hogy mi médiások fogjuk vezetni a kis méregzsákot és megtanít minket stílusosan 90 fokban parkolni. Nem hittem a fülemnek, hogy a „szakma” legjobbjától tanulhatok. Egy gyors oktatás és bemutató után én következtem. Persze, ami Ronnynak elsőre és milliméter-pontossággal ment, az számomra komoly kihívás volt. Segítségemül szolgált a speciálisan Ronnynak átépített hosszú kézifékrúd. Ez számomra nem volt ismeretlen, hisz a drift-világában itt kezdődik az átalakítás. Talán ennek tudható be, hogy az első lassú menet után másodikra már az alábbi mutatványt sikerült összehozni.


A harmadik menetben megint kevés volt a lendület, de maga a 90 fok jobban kiadta. Ezt lehetne még gyakorolni…
Hirdetés
Remélem, sikerült átadni milyen hangulat várja a kilátogatókat és sikerült meghozni a család kedvét, hogy a világ egyik legnagyobb autógyárának vendégszeretete mellett, immáron ötödik éve szeretett versenypályánkon töltse el a hétvégét. Külön területet kapnak majd a Golfok, Transporterek, Bogarak, valamint a Passat, Scirocco, Corrado, Polo, Jetta, Bora és Vento sorozatok. A kapukat 10-kor nyitják, 11 órakor a Kowalsky meg a Vega, 16 órától Sub Bass Monster lép fel a rendezvény nagyszínpadán, mellettünk 300 gyönyörű - válogatott - Golf sorakozik majd fel a paddockban. Idén is lesz Hippifalu, ahol éjszaka is sátorozhatnak majd a résztvevők. Ami mégis a csúcs, hogy érdemes költeni a 100 forintos tombolára, amivel egy szinte gyári állapotú V-ös Golfot nyerhetünk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?