Volkswagen ID Roomzz Concept, hasonló lehet majd a szériaérett példány, nem nevezhető konzervatívnak a design
A két autógyár teljesen más utat jár be, de a cél azonos. A Volkswagen régi szereplő a piacon, fennállása során több száz millió modell gördült már le a szalagjaikról, a világ szinte minden pontján ismert, ikonikus (VW Bogár, T2) és kategóriateremtő (VW Golf) modelleket is felvonultató színes történelemmel rendelkezik. Ami előny, egyben hátrány is, ugyanis a Volkswagen esetében a vevőknek egy kialakult kép van a fejében (még ha nem is vezettek soha Volkswagen terméket), ezzel a teherrel és megfelelési kényszerrel kell új vizekre evezniük és elfogadtatni a vevőkkel az
alternatív hajtást és azt, hogy ezeknek a jövőbe mutató autóknak a kinézetük sem lesz a megszokott módon konzervatív.
A Model S a legidősebb Tesla a palettán
Ezzel ellentétben a Tesla első típusa, a Roadster névre hallgató, de Lotus Elise alapú elektromos sportkocsi 2008-ban látta meg a napvilágot, az első saját típus (Model S) pedig 2012-ben debütált. A Tesla az IT szektor irányából közelítette meg az autógyártást, nem kötötte meg a kezüket vevői elvárás vagy a saját tradícióik, szabadon engedhették a fantáziájukat, a kiváló (és a soha nem csituló) marketingnek köszönhetően pedig (meg persze a terméknek is) vágyat ébresztettek a fogyasztókban, hogy váljanak „teslássá”.
Tömegek felé nyitott a Tesla a Model 3 típussal, kilenc millió forintért kínálják az Egyesült Államokban
Az amerikai elektromosautó-gyártó jelenlegi pozícióját és súlyát a német gyártó is elismeri, amely egy kijelentéssel erősíti is versenytársát, majd hozzáteszi, hogy a jövőben képesek lesznek az amerikai konkurens végleges legyőzésére. A Volkswagen kiemeli, hogy számos előnnyel bírnak, mint például vállalat mérete, a globalitása és a pénzügyi versenyképessége, mely könnyen lehetővé teszi akár egy új gyár felépítését is.
„Ezeket az előnyöket ki fogjuk használni és győzni fogunk” - nyilatkozta a Volkswagen vezérigazgatója.
Elon Musk születéséig 15 millió kelt el a Volkswagen Bogárból
Egyelőre viszont még a jövő zenéje, hogy a több mint 100 éves autóipar hogyan fog megküzdeni a jelenkor kihívásaival és hogyan tudják fenntartható alternatívára leváltani a 130 éve folyamatosan finomított belsőégésű motorokat úgy, hogy közben a „hagyományos” autógyártók túléljenek.
Szokásos germán majomparádé…