Volkswagen Golf 5 millió forint kedvezménnyel
Hogy akarnak autót eladni, ha nem is válaszolnak?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gondoltam, vennék egy új Golfot, persze csak elméletben. Kértem online ajánlatot, de többen válaszra sem méltattak. Amúgy azonnal mínusz egymillióról indulnánk.
Bár itthon még nem nagyon látni belőle, megérkezett a hetedik generációs, persze továbbra sem olcsó Volkswagen Golf, das auto. Hát gondoltam, vennék egyet, persze csak elméletben, s csupán azt megvizsgálva, miként reagálnak az értékesítők az egyszerű online megkeresésre. A röpke nyomozás nagyjából a várt eredményt hozta, kicsit azért csalódtam pozitívan és negatívan is.
A módszer szögegyszerűségű volt, (logikusan előző hét) szerda délután a Volkswagen honlapjáról indulva a következő szöveget küldtem el 10, találomra választott hivatalos márkakereskedésnek: "Az új Golf érdekelne benzinmotorral, automata váltóval. Tempomat mindenképp elvárás. Mennyiért tudnának adni? Készpénzzel vásárolnék. Van Önöknél kipróbálható? Köszönöm." Ha vennék, egyébként tényleg TSI-t szeretnék (na jó, GTI-t, majd ha lesz) és a kétkuplungos DSG automatával (így nem 85, hanem 105 lóerősen), mert úgy az igazi. Tempomat is kéne. Nem az adaptív, elég a sima. A kísérleti alanyok ők voltak:
[kepallojobb=373084]Nem olcsó, nálunk sajnos nagyon nem népautó[/kepallojobb]
- Porsche M5, Budapest
- Porsche Buda, Budapest
- Porsche Győr, Győr
- Ring Autó Kft., Veszprém
- Debrecen Autó, Debrecen
- AutóCity Kft., Pécs
- Göcsej Autóház Kft., Zalaegerszeg
- Styevola és Fia Kft., Esztergom
- Autó Körös Kft., Békéscsaba
- Lukács & Tamás Kft., Vác
Mire voltam kíváncsi? Arra, hogy válaszolnak-e. Arra, hogy mennyi időn belül válaszolnak. Arra, hogy mit ajánlanak. Arra, hogy kapnék-e azonnali kedvezményt a listaárhoz képest és mennyit. Arra, hogy rá akarnak-e beszélni valami másra. Arra, hogy van-e autó készleten. Arra, hogy működő- és életképes-e ez a fajta - online - első körös kommunikáció.
Nos, tízből hatan válaszoltak. Négyen nem. A Porsche Buda, a Porsche Győr, a pécsi Autocity és a zalaegerszegi Göcsej Autóház illetékese gondolta úgy, hogy tán szóra, feleletre sem érdemes az ajánlatkérés. Hogy lehet ez, hogy engedhetik meg maguknak? Esetleg annyira profik, hogy a pár sorból erre a következtetésre jutottak: ez sem potenciális vásárló, ez is legfeljebb akar menni egy kört az autóval... Nem hinném. Vagy amiatt nem fárasztották magukat, mert ez csak egyetlen ember, nem holmi zsírosnak ígérkező céges megrendelő? Szomorú, ha ez volt a vezérfonal.
A megkeresésre válaszolók gyorsasága és árajánlata
Kereskedés | Válaszidő | Árajánlat | Kedvezmény | Forgalomba helyezés költsége |
Autó Körös | 50 perc | 5 011 140 Ft* | 1 000 000 Ft | 140 000 Ft |
Styevola és Fia | 1 óra | 5 011 140 Ft* | 1 000 000 Ft | 121 000 Ft |
Debrecen Autóház | 1:15 óra | 5 331 178 Ft** | 1 000 000 Ft | nincs adat |
Porsche M5 | 1 nap | 6 822 910 Ft*** | 650 000 Ft | 191 435 Ft |
Ring − Autó | 1 nap | - | - | - |
Lukács & Tamás | 1 nap | 4 811 140 Ft* | 1 200 000 Ft | 155 000 Ft |
- * VW Golf Trendline 1.2 TSI 105 DSG
- ** VW Golf Trendline 1.4 122 DSG
- *** VW Golf Comfortline 1.4 140 DSG
S mit kínált az online puhatolózásra? Egy listaáron 5,8 milliós, egy-két plusz tétellel (fényezés, kétzónás automata klíma, bőrkormány) dúsítva 6 milliós (és 5 ajtós) Volkswagen Golf Trendline BMT 1.2 TSI DSG típust az évnyitó extra akció keretében egymilliós kedvezménnyel, tehát - egészen pontosan - 5 011 140 forintért. A szalonban megtekinthetőség és kipróbálhatóság lehetőségével, előre közölve, hogy (mindössze) 1-2 hét a szállítási idő, és a forgalomba helyezés költsége kb. 140 ezer forint. Korrekt, köszönöm.
Képzeletbeli dobogónkra a szintén sietve reagáló debreceni márkakereskedés fért fel. A Debrecen Autóház értékesítő tanácsadója két e-mailt is küldött. A másodikban telefonszámot kért, az elsőben megkérdezte, hogy mikor tervezem a vásárlást, készletről vagy gyártásból kérném-e a kocsit, milyen színben gondolkodom, más extrákat igényelek-e, stb. Tesztautójuk van, várnak szeretettel, bár nem DSG-s. Amennyiben kérném, igyekeznének olyat is beszerezni, hogy kipróbálhassam, szuper. Az árajánlatban egy ezüstmetál 1.4-es szerepelt 6 millió + extrák = 6,33 millióért, ami a már "szokott" kedvezménnyel: 5 331 178 Ft.
A váciak azzal kezdték, hogy óriási akció keretében raktárról 1-1,2 milliós kedvezményt tudnak biztosítani. Hát - kiváltképp a jelenlegi környezetben - nem mindenkinek ezzel kéne azonnal előrukkolni? És nem kért telefonszámot az értékesítő, ez is szimpatikus - a saját elérhetőségeit megadta, ha nálam ő a nyerő, biztos, hogy felhívom... Még jó, hiszen előzetes árajánlata is a legkomolyabb: 1.2 TSI Trendline DSG a kért extrákkal 6 helyett 4 811 140 forint! Forgalomba helyezés: 155 ezer.
Tanulság? Az a kevés vevő, aki van, nyilván nem ezt a megkeresési módot preferálja, de egy kereskedőnek minden lehetséges eszközzel meg kell fognia az érdeklődőt. Vagy nem? Összességében közel 5 millió forint kedvezményt kaptam, persze sajnos nem egyben - kérdés, hogy az elvileg január végéig tartó bevezető és központi akció végeztével is meg lehet-e majd csípni az új Golfot a listaárhoz viszonyítva igen jelentős, akár 1,2 millió forintos mínusszal. Remélhetőleg igen. Ezzel párhuzamosan még az is megérne egy misét, hogy minek az importőri listaár, ha gyakorlatilag az úgysem mérvadó, de mindegy, lényeg, hogy aki valóban vevő, a vázoltnál csak picit időigényesebb utánajárással bőven spórolhat az elsőre, de még sokadikra is megfizethetetlennek tűnő szép új autó beszerzésén.
2006-ban vásároltam laccetimet.Pont akkor amikor áttértek a sárga emblémára.Vagy ha így valaki jobban emlékszik daewoból chevrolet lett.
3 kerületből indultam nem e-mail hanem személyesen.Digít klíma,ezüst szín,kombi.Ennyi volt a kívánságom.Pechemre vagy senki nem akart ilyet vagy a gyártok úgy gondolták ilyen összeállítás nem kell magyaroknak.Már a negyedik kereskedésben jártam és mindenhol 3-5 hónap szállítást ígértek.
Keresztúrig jutottam mikor a Gyulai kereskedésben az értékesítő meghalva az igényemet nem a szállítási idő volt az első mondata hanem 10 perc türelmet kért.Letelt idő elteltével sűrű elnézést kérve kért még türelmet megmutatva a büfét,mert hosszabb időt vesz igénybe kérésem teljesítése.Sose felejtem el azt a kétségbe esett arcot mikor többszöri megjelenésekor közölte,hogy intézi az ügyet csak türelmet kér,mert a kért konfiguráció problémákba ütközik.
3óra elteltével boldogan jött,hogy a kért autó még Koreában de már a kikötőben a hajón van.
3 hét múlva átvehetem ha most elintézzük a papírmunkát.
Ezt a hozzáállást azóta is csak a legfelső fokban tudom dicsérni és örök emlék marad.Szervizbe is odahordtam a kocsit és ugyan ezt a hozzáállást kaptam.
Ja, és én 2009-ben, amikor új autót vettem, ugyancsak emailes megkereséssel kezdtem, akkor jóval rosszabb volt a válaszadási arány, aki nem válaszolt, azt fel se hívtam, így el se mentem hozzájuk, esélyük nem volt. Jövőre lesz esedékes a csere, ha nem változnak a lehetőségeim rossz urányba, és akkor is ugyanígy, emaillel kezdek. Aki nem válaszol, hát úgy jár…
Sajnos a németeknél sem olcsóbb, ha a cikkben szereplő 1.2TSI DSG verziót nézzük tempomattal.
21645 euro, sajnos most az árfolyam se túl jó.
http://www.volkswagen.de/de/models/golf_7/konfigurator.html
Ezekhez annyit tudnék hozzáfűzni, hogy tisztában vagyok vele, hogy nem könnyű fenntartani egy márkakereskedést. Apám gimnáziumi osztálytársa és barátja egy sok tagot számláló márkakereskedői hálózat tulajdonosa, ügyvezetője, s főleg az utóbbi években sokszor úgy nézett ki a helyzet, hogy lehet le kell húznia a rolót, s most sem túl rózsás a helyzet.
Apámnak a 90-es évek eleje óta opeljei voltak, nyilván a jó kapcsolat miatt, s hiába laktunk több mint 200 km-rel arrébb, megérte bőven ebbe a márkakereskedésbe vinni az autóit, elsősorban amiatt, hogy tudta, hogy véletlen sem fogják átverni a szervizelésekkel. (Sajnos vannak olyan esetek, mikor nagyon nem korrektül jár el egy-egy márkaszerviz)
Jelenleg amiatt nem opelje van, hanem nissanja, mert amikor új autót akart venni, az opel már nem forgalmazott újonnan pick-up-ot. De legtöbb esetben még most is megéri a nissant az opelnél szervizeltetni!
Nekem egy szép és jó állapotban lévő 1983-as passat coupém van, nem is vágyom új autóra, mert semmivel sem olcsóbb fenntartani egy új autót – sőt – mint ezt a már nem mai gyártású passatot. És megbízható, nem hagyott még soha semmilyen komolyabb pácban, ha vmit meg kell csinálni rajta akkor a nagyrészét én is meg tudom otthon. Viszont ha szükségem lenne vmire hozzá, és megpróbálok ajánlatot kérni egy márkaszerviztől, legtöbbször a nevetőgörcs fog el. Műszerfal, mert típushiba miatt felrepedezik és csúnya lesz: ha megrendelném a gyárit egy márkaszvizben 197 000 Ft !!! lenne. Na neee. Megvettem egy szép állapotú bontottat 5000 ft-ért. Ja és az autót 2006-ban 120 000 Ft-ért vettem. Tudom, megérte nagyon, jót fogtam ki, főleg hogy !törésmentes!, s ez remélem hogy így is marad. 🙂
Az megint egy érdekes téma, hogy egy-egy cég különböző területei – értékesítés, műszaki – hogy dolgoznak, hogy dolgoznak együtt. Amikor a telekommunikációs cégnél voltam. Én mint üzletkötő megígértem mindent, hogy majd így meg úgy fogják bekötni az internetet, arra viszi a műszakis kolléga a kábelt, amerre mondják, stb. Az igazság az volt, hogy nem is ismertük egymást, mert mi is alvállalkozók voltunk, meg ők is. Soha nem is találkoztunk. De azért általában nem volt gond. Egyszer volt egy olyan, hogy egy lakásban megmutatták a munkát, amikor visszamentem. Az idősebb kolléga nem akart sem lehajolni, sem létrára mászni, ezért a tévé kábelt úgy vitte be a szobába, hogy a kilincs magasságában (nem az alsó vagy a felső sarokban) átfúrta az ajtótokot 🙂 Nem győztem elnézést kérni.
Jelenleg megrendelői oldalon a műszakis cégekkel kapcsolatban is van olyan tapasztalatom, hogy az értékesítő nem mindig ismeri a terméke, szolgáltatása, rendszere műszaki paramétereit, és sokszor nem kér segítséget a mérnök kollégájától, hanem megígéri, hogy a termék tudja a kérésünket. Aztán néha kiderül, hogy nem tudja, nem úgy tudja, nem olyan körülmények között tudja, stb. Persze a megrendelő is lehetne alaposabb esetenként.
:)))
Na, akkor szerintem közösen is eljutottunk a hatalmas igazsághoz: [b]általánosítani márpedig nem lehet![/b]
Ha valaki, akkor én ezt nagyon jól tudom, mert alapvetően pesti vagyok, 4 évig dolgoztam egy pesti VW kereskedésben, itt Sopronban pedig egy éve vagyok, ugyanabban a munkakörben, ugyanannál a márkánál. Elképesztően érdekesek a tapasztalataim, hogy micsoda különbségek vannak a helyi viszonylatokban, mindkettőnek van sok előnye, sok hátránya is.
Annyira sokszínű, olyan sok aspektusból áll, nemcsak a mi munkánk, hanem az egész kereskedés tevékenysége, hogy tényleg nem lehet egy sémát ráhúzni a dolgokra. Van úgy, hogy egy helyen az értékesítővel meg van elégedve az ember, de a szervizzel rossz tapasztalatai vannak, de van, hogy éppen fordítva. Van, hogy az egyik itt olcsóbb, a másik ott.
Az én tapasztalatom viszont az, hogy az emberek szeretnek kötődni valahova, mert ez biztonságérzetet ad (és tényleg mi is honoráljuk ezt a kötődést!). Ha belegondolunk, más bemenni úgy akár egy étterembe is, hogy ismerik az embert, nem?
De nálunk is volt példa rá, hogy egy közeli konkurens cégnél szerzett rossz szerviz-tapasztalat miatt, átjött hozzánk az ügyfél, és mivel nálunk elégedett volt, legközelebb már nálam is vásárolt. Hú, órákig tudnék még példákat írni, aztán mindennek az ellenkezőjére is, szóval tényleg nem lehet általánosítani. És nekünk itt Sopronban is vannak pesti ügyfeleink, még a szervizben is (kb. ahogy írtad) ez is tény, mindenhol van ilyen. Egyéni szituáció, történet, tapasztalat, mint égen a csillag… Semmi sem fekete-fehér!
A sima e-mailes árversenyzővel (mi így hívjuk őket) kapcsolatban viszont továbbra is tartom a véleményem, az irányvonal az, amit írtam.
Az élet aztán úgyis mindig színesíti a dolgokat! 😀
Réka, I think this is the beginning of a beautiful friendship! 🙂 (ja és a tegeződést én köszönöm)
Igen, azt gondolom, hogy a kereskedésnek az is érdeke, hogy az ügyfél visszatérő vendég legyen, oda járjon szervizbe, alkatrészt vásárolni. Az esetek nagy többségében azért szerintem még a lakóhelyhez közelebb veszik meg az autót és oda is járnak szervízbe. De minél fiatalabb a vásárló, annál inkább szétnéz távolabb is. Ha távolabb veszi meg a kocsit, szervizbe nagy valószínűséggel akkor is a lakóhelyére viszi. Persze előfordul, amit combi27 írt, hogy valaki máshova viszi szervizbe is. Nekem is van egy kollégám, aki egyszer rokonlátogatóba ment, és elvitte a kocsiját ott szervízbe. Meglepődve tapasztalta, hogy még úgy is olcsóbb, ha a 200 km-es út költségét is felszámítja. Azóta oda jár szervízbe. Így már csak az időt bukja, de azt meg rokonlátogatásra használja, másrészt ő még a 12 éves – amúgy alsó kategóriás – kocsiját is márkaszervízbe hordja. De ez azért ritka.
A téma másik része, hogy földrajzilag hol van az ember. Mert Pesten szinte bármelyik márkaszervízből van majdnem minden kerületben (ez azért kis túlzás). Vidéken meg a megyében van egy vagy kettő (márkák szerint különböző). A Dunántúlon pl. csak Szombathelyen, Pécsen, Győrben és Székesfehérváron van 2 Suzuki kereskedés és szervíz, más városokban csak egy. Szóval vidéken sok választási lehetőség nincs, ellenben Pesten van.
A másik téma a telefon, tévé, stb. hűségnyilatkozatok. Az egy teljesen más téma, hiszen az autó az ingatlan után a második legértékesebb vagyontárgyunk (jó esetben). Egy telefonelőfizetés ehhez képest aprópénz. Ebben a témában érintett is voltam, hiszen jópár éve egyik telekom cég értékesítője is voltam (igaz csak másodállásban). Ott is mindig megkaptuk az ügyfelektől, hogy csak az új ügyfelek kapnak kedvzményt, pedig ő már évek óta hűséges előfizető. Nem nagyon tudtunk mit mondani, ráadásul igazuk volt. Később bevezették, hogy a régebbi ügyfelek is írhatnak alá újra hűségnyilatkozatot a kedvezőbb árért. Másrészt ott sokkal könnyebben váltottak az emberek, viszont egy autót azért – ahogy Réka is írja – nem 1-2 évre vesz az ember. Volt olyan, aki havi 500 Ft-tal olcsóbb árért átment egy „hotten-totta” internet szolgáltatóhoz. Ezeknek a szakmában van egy olyan elnevezése, hogy „akcióleső”, ezt oktatják értékesítési tréningeken (amik annál a cégnél akkoriban mindig pont Sopronban voltak). Na velük nem lehet mit kezdeni, hagyni kell, csinálja, amit akar.
[i]több 100 kilóméterről jön az ügyfél, mi értelme haszon nélkül üzletet kötni amikor ő utána semmilyen szolgáltatást majd nem vesz igénybe (pl. szervíz, alkatrész). [/i]
tehát aki nem környékbeli, annak drágábban adjuk, hátha bejön a csőbe és megveszi, aztán ha esetleg mégis a környékre költözne akkor a szervizszámlát is menyomjuk…
A szervizt, és az alkatrészeket is ott fogja igénybe venni, ahol olcsóbb, hiszen mindenki pénzből él..
Nagyapám a Nissanját 120km-re hordta márkaszervizbe, mert ő abban a szervízben bízott ahol vette..és ott kapta meg olcsóbban is.
[i]Biztos van oka annak, hogy a telefon-internet-tv- és egyéb üzletágakban a jó termékár mellé hűségidőt kérnek. [/i]
azon kívül hogy kihasználják az „ott veszem meg ahol olcsóbb” gondolkodást, és ezzel oda kötik az embert magukhoz két évig ( két évig tuti fizető vagy), semmi okuk nincs rá.
Én a Vodafone-nál vagyok előfizető, decemberben meguntam a magas számlát .
Két előfizetés, két mobilnet, és két egymás közti ingyen beszélgetés az összesen majd 10 ezer volt havonta.Ki akartam váltani az ingyen beszélgetést a Viber-rel, de a Vodánál korlátozzák a használatát…irány a T-mobil, majd egyeztetés után vissza a Voda, és számhordozás bejelentése….erre most 7 ezer a két előfizetésem, plusz 2*90 perc hálózaton belül, lusz az előfizetés lebeszélhetem, plusz 120 megán mobilnet, plusz nem fizetünk egymás ingyen hívásáért, nincs hűségidő ,csak maradjak náluk…mindezt kirendeltségen telefonon intézve, és persze ez nem hivatalos, hanem személyre szabott tarifa…Persze jöttek azzal hogy ebből is engednének még havi 900 forintot csak írjak alá két évet.Elgondolkodtató hogy a pár millió ember akitől hűségnyilatkozat címén nagyobb összeget szednek be átverés e..
Folyt következik majd azzal hogy mennyi is a haszon az új autókon, hogy árazzák be őket, hogy adnak kedvezményt, csak ahhoz sógorommal kell beszélnem, ő dolgozik autószalonba eladóként 🙂
Használt autónál náluk 5-800 ezres haszon van egy egy olaszból behozott autón.Ezt tudom, mert mondta.CSak az a fura hogy a magyar ember mindent drágábban vesz meg kevesebb fizetésből, mint egy nyugat európai..
Érdekelne mondjuk hogy a németeknél mennyi az itteni 6 millás listaáras Golf…
nick, ismét köszönöm a bókot 😉 és a következő autóvásárlásodnál szeretettel várlak Sopronban! :)) (remélem, nem gond a tegeződés)
Ohh, köszönöm koov, köszönöm, köszönöm!!! Jaj de jó, hogy jön ilyen komment is! Tegnap, amikor írtam a bejegyzést, végig csak azon gondolkodtam, hogy van-e egyáltalán értelme, mert a válaszban érkező, név és arc nélküli beírások lényege általában az, hogy kiforgatják az ember szavát, és elferdítik a dolgokat. Szóval a sok negatív mellett jó volt ilyet is olvasni. Az értelmes kommunikáció jóóó! nick-nek is üzenem ezt természetesen!
Főleg, hogy pont hasonlót szerettem volna hozzászólni én is. Valóban ez lenne ugyanis a cél, hogy az ember a lakóhelyéhez közeli kereskedésben vásároljon, ahol majd szervizbe is jár (és így például sok helyen törzskártyát, és ezzel járó kedvezményeket kap), és ahova bizalommal visszatérhet, bármilyen problémája, kérdése, intéznivalója van, akár bankkal, biztosítással, szervizzel, tartozékkal, stb. Hosszú távon ő fog jobban járni, higgyétek el, mert autót ugye nem egy évre vesz az ember. Vannak fenntartási költségek is, nem csak a vételár. És a kereskedések között ebben a tekintetben van talán a legnagyobb különbség! Csak az „árversenyzők” idáig már általában nem jutnak el…
Persze, árverseny nyilván mindig lesz. Csak ha belemennénk ilyen e-mailes gatyaletolásokba minden alkalommal, amikor már szinte beszerzési áron adjuk az autót, mire az ügyfél először bejön a szalonba, az nem fog menni, lássuk be. Úgy nem lesz fűtött szalon, kávé, tisztaság, szakszerviz hálózat, mobilitás garancia, stabil háttér, megbízható személyzet, teljeskörű ügyintézés, fejlesztések(!!!) és még sorolhatnám hajnalig. De talán nem kell, mert azt azért mindenki érzi, hogy mi a különbség egy márkakereskedés és egy murvás kereskedő között.
Normális esetben egyébként, amikor olyan ajánlatkérést kapunk, amin látjuk, hogy az ország összes kereskedésébe el lett küldve, arra azt válaszoljuk, hogy keresse meg a lakóhelyéhez legközelebbi szalont. Még ezután is lehet árverseny, de a kereskedéseknek akkor is az a legfőbb célja, hogy a saját területüket dolgozzák meg, és ott növeljék a piaci részesedésüket! E-mailben nem harcolok pesti meg nyíregyházi ügyfelekért! Annyival jobb árat úgysem tudok mondani, amiért megérné neki a macera, mivel minden kereskedés ugyanabból főz.
És amúgy még azt is mondanám, hogy valószínűleg abban az esetben, amikor visszaküldték az előző ajánlatot adó céghez az ügyfelet (egy kommentben írta valaki), az például azért lehetett, mert onnan olyan ajánlatot kapott, aminek már nem lett volna értelme alámenni…
Szerintem sokak álláspontja változna ha ők éppen nem vevők hanem értékesítők lennének. Én sok szempontból osztom „rfarantai” véleményét. Szerintem vicc jó értékesítőnek nevezni azt aki egy ismeretlen emailjére csontig levetkőzik. Mindenki gondolja át ha bármilyen bolt tulajdonosa lenne, olyan embert alkalmazna szívesen aki a hasznát szinte szó nélkül odaadná?
És ha „nick” példájánál maradva több 100 kilóméterről jön az ügyfél, mi értelme haszon nélkül üzletet kötni amikor ő utána semmilyen szolgáltatást majd nem vesz igénybe (pl. szervíz, alkatrész).
Biztos van oka annak, hogy a telefon-internet-tv- és egyéb üzletágakban a jó termékár mellé hűségidőt kérnek.
És talán annak is oka van, hogy az Autonavigátor.hu üzemeltetői nem tesznek közzé hírdetési árakat, és a médiaajánlatnál viccesen kevés 2011-es adat szerepel. Pedig nyereségeik nagyobbak, mint egy kevésbé európai autómárka össz magyarországi haszna. Uraim mindenki a saját háza táján nézzen körül.
Azon pedig érdemes elgondolkodni, hová vezet ez a mindent a legolcsóbban bármi áron. El lehet sétálni a kínai cipőben kínai játékot venni a lassan már kínai gyerekednek, és közben már most szemezgetni egy kínai autógyártó termékével. És természetesen rendelni mellé egy-két papírkoporsót, abból az a legolcsóbb………
Nagyjából mindennel egyetértek. Talán csak a személyes kapcsolattartással nem. Pontosabban azzal is egyetértek (pláne ilyen csinos hölgy esetében :), de a mai világban a személyes kapcsolatot meg kell hogy előzze az internetes kapcsolattartás, amibe az úgynevezett „e-mail-ben történő árverseny” is beletartozik. Hiszen ha Önök azt írják egy e-mail-ben, hogy keresse fel autószalonunkat, akkor esetleg egy környékbeli érdeklődő befárad, de azt kétlem, hogy pl. egy budapesti érdeklődő csak úgy leutazna Sopronba kizárólag azért, hogy személyesen hallgassa meg az ajánlatot. Tehát valamivel e-mail-ben is fel kell kelteni az érdeklődését, hogy útrakeljen. Mert ha útrakel, akkor azt már célirányosan teszi.
Azt is tudom, hogy nincs akkora haszon az új autókon, mint sokan gondolják. Igazi kedvezmény csak akkor adható, ha a gyártó biztosítja a kedvezményt, így van ez az én területemen is.
Nemrégiben én is megjártam az árajánlat kéréssel. Hat ajánlatkérésből háromra nem is válaszoltak, kettő kérte, hogy menjek be személyesen a szalonba csak úgy mond árat, egy pedig küldött egy komplett árajánlatot. Akkor úgy éreztem, hogy nem vesznek komolyan, vagy csak az általam kért szerény felszereltségű pickup-ra kért árajánlat nem hozta lázba őket. Tény, hogy előre és szerintem korrekt módon közöltem, hogy egy alap modell kell nekem, kp fizetés eszközölne a társaságunk stb. Valószínűnek tartom, hogy az alig párszázezres haszon nem mozgatta meg őket. Aztán nem volt mit tennem tettem fel egy hirdetést a magyar vadászra, hogy vásárolnánk 1db-ot a típusból a legkedvezőbb áron, gondoltam ott a terepjárók végett kalandozik több kereskedő is a potenciális kuncsaftokra vadászva. Két nap alatt majd 20 árajánlatot kaptam, volt, hogy egy azon szalonból két értékesítőtől is, sőt olyantól is kaptam árajánlatot, aki pár nappal előbb csak személyesen közölt volna árat! .-)
Kedves nick, köszönöm a bókot
Nem azt mondtam, hogy ne legyen árverseny (amikor én vagyok a vevő, természetesen nekem is a legjobb ár az egyik fő szempont), hanem azt, hogy arra törekszünk, hogy személyes kontaktus nélküli, E-MAIL-ben történő árverseny ne legyen. Mert az áron kívül sok egyéb szempont is van ám, és elég fontosak.
[b]Megint szeretném leszögezni, hogy nem a kifogásolható emberi és szakmai hibák alól mentegetem az értékesítőket, mint például a válasz elmaradása, a bunkó viselkedés, stb. Nagyon sajnálom, hogy ilyenek előfordulnak, mert ezek a dolgok ilyen általánosításokhoz vezetnek.[/b] Én kizárólag a cikkben előforduló, általam túlzásnak és rossz hozzáállásnak vélt dolgokra reagáltam.
A telefonszám elkérésével kapcsolatban. Megint csak nagyon sajnálom, sőt, konkrétan szégyellem, amikor egyes kereskedések/értékesítők nyomulnak, és rámásznak az emberre. Személy szerint engem is kiráz a hideg, amikor biztosítók, vagy lutra album árusok hívogatnak, szóval én tényleg megértem, ha az ember nem szívesen adja meg az elérhetőségét akárkinek. Szíve joga, hogy ne is tegye, de most gondoljuk ezt végig más oldalról is:
1. Mi például gyakran szervezünk színvonalas rendezvényeket, modellbemutatókat, különleges autók tesztvezetését, stb. Az én tapasztalatom speciel az, hogy az ügyfelek nagyon örülnek, ha meghívom őket az ilyen eseményekre.
2. Tegyük fel, hogy valaki tényleg vásárolni szeretne. Előbb-utóbb úgyis megadná a telefonszámát, mert ez a további egyeztetések és az ügyintézés miatt muszáj, nem is szoktak miatta háborogni, mindenki tudja, hogy ez neki is fontos. És még ráadásul udvarias dolog is szerintem, hogy én hívom, és nem az ő számlájára beszélünk.
3. Egy elfogadható mértékű, nem nyomuló kapcsolattartás igen is fontos. Felhívni az ügyfelet, hogy elégedett-e az autójával, értesíteni, ha lejár a műszaki vizsgája, vagy tudván, hogy lassan cserében gondolkodik, egy aktuális, különleges akcióra felhívni a figyelmét (ami lehet, hogy mire magától jelentkezne, már megszűnik), miért lenne gond? Ha valaki megosztja velünk, hogy mikor tervez autóvásárlást, hát hogy ne hívnánk fel az adott időben, szerintem ez teljesen alapvető dolog. Persze azzal már szintén nem értek egyet, hogy egész évben zaklassunk az embert, komolyan nem is értem azt, aki ilyet csinál.
(A cikk viszont megjegyzem, nem egy rendezvény adatbázisnövelést szolgáló kérdőívéről szólt, hanem egy ajánlatkérésről, még ha végletekig komolytalan is volt.)
Azt is szeretném leszögezni, hogy részletekbe nem fogok bocsátkozni (már eddig is nagyon nehéz volt elkerülnöm), de [b]vannak gyári előírásai az értékesítési folyamatnak, amiket be kell tartanunk[/b]. Pont.
Leadjuk a drótot? Dehogy adjuk le, könyörgöm. Minden kereskedés foggal-körömmel ragaszkodik az ügyfeleihez! De hozzáteszem, nálam is járt olyan ügyfél, aki már aláírt szerződéssel jött be, és közölte, hogy még előleget nem fizetett a másik cégnél, úgyhogy mondjak alájuk. Hát nem tettem. Ha ajánlat lett volna, az más, de aláírt szerződésre nem.
Igen, „a vevőnek mindig igaza van”. De mi is emberek vagyunk, és ahogy azon az oldalon tud kellemetlen lenni egy bunkó magatartás, úgy nekünk is kellemetlenek bizonyos hozzászólások és hozzáállások, ezt minden kommentelőnek szeretném üzenni. Aláírom, hogy vannak bunkó értékesítők, de higgye el mindenki, hogy mi is tudnánk mesélni, elég sokat…
A kedvezményekről. Nagyon komolyan szeretném kérni, hogy ezek alapján senki ne gyártson teóriákat arról, hogy mennyi lehet az árrés az autókon, mert így nagyon rossz irányba indul el. A listaárak és a kedvezményes árak rettenet bonyolult üzletpolitikai szempontok alapján vannak kialakítva, és nem országos, hanem európai, sőt, világszinten.
Soha nem azt kell nézni, hogy mennyi a kedvezmény, hanem azt, hogy mennyi az a kedvezményes ár! A többi a vevő szempontjából gyakorlatilag tökéletesen értéktelen információ. Azt pedig teljes lelkiismeretfurdalás nélkül ki merem jelenteni, hogy nincs ok irigységre… De nyugodtan meg lehet próbálni bárkinek, csak rajta!
Megsúgom, az a rengeteg kereskedés, ami tönkrement és bezárt (szerencsére VW közül arányaiban kevés, és nem azért mert itt a legnagyobb a lehúzás) nem azért zárt be, mert derogált volna nekik, hogy csak félig keresik gennyesre magukat… Egy ilyen szalonnak nagyon magas fenntartási költségei vannak (ami nem csak a rezsiből áll!!), nem beszélve a szervizekéről. De talán ezt sem kell részleteznem.
Lényeg, hogy senki sem tökéletes, mind emberek vagyunk, és csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. Remélem, hogy kicsit tompítani tudtam a szélsőséges elképzeléseket!
Az utóbbi években, munkámból következően elég sok beszerzést bonyolítottam (teljesen más területen). Ráadásul nem ilyen tételeket, mint egy autó, hanem esetenként több 10, de inkább több százmilliós tételeket. A cégek ott is legalább ilyen komolytalanok. Nagyon sok esetben nem válaszolnak, vagy a határidő után írnak, hogy nem nézték az e-mailt, vagy a határidő előtti este írnak, hogy akkor mit is szeretnénk, és akkor holnapra összehoznak valamit, de én tudom, hogy egy normális ajánlat összeállítása minimum egy hetes munka.
Az autókereskedések is hasonlóan működnek, lefogadom, hogy a cégek fele még most sem olvasta az érdeklődő e-mail-t. Szabadságon van, aki nézni szokta ….. azt az e-mail-t nem is nézzük ……. már nem is dolgozik a cégnél, aki ezt nézni szokta …… stb.
Az ide beíró lány (aki egyébként nagyon csinos) megosztotta velünk a marketing szöveget, de ők hiába nem akarnak árversenyt, ha a vevő azt akar, akkor az lesz. És mindig a vevőnek van igaza. Harmadik félnek meg csak akkor nem lehet továbbadni egy adatot, ha azt a szerződésben kikötik, vagy törvény szabályozza.
A telefonszám elkrése is tipikus üzletkötői megoldás. Volt, hogy valamilyen nyereményjátkban egy autókereskedés nyilt napján beírtam a telefonszámomat. És az egyik kérdésre olyan választ adtam, hogy a következő évben akarom lecserélni a kocsimat. Na erre a következő évben kb. 7-8 alkalommal felhívtak, hogy mikor cserélek autót, válaszoljak újabb kérdésekre, stb. Szóval szerintem sokan ezért nem szeretnék kiadni a telefonszámukat.
Egyszer egy **** szalonban érdeklődtem egy autó iránt. Majd elmentem egy másik szalonba, ahol számítógép babrálás után közölték, hogy vegyem meg az előző szalonban, ha már ott jártam előtte. Szóval szerintem leadják a drótot egymásnak…
Akkora pancserok az autókereskedők, hogy hihetetlen! 99-ben szerettem volna venni egy új autót, volt hogy oda sem jöttek, pedig igencsak próbáltam szemkontaktust keresni (Renault Baumgartner), a Ford szalonokban játszották a nagymenőt a ‘managerek’,, az Opelnél, a felszereltséggel volt gond, a végén a Lukács&Tamásnál vettem egy Borát, akkor is Ők adták a legjobb árat, és a kiszolgálás is szuper volt, bár akkoriban nem voltak ilyen egetrengető kedvezmények (vagy csak én nem kaptam?). Minden esetre nem hiába él és virul? a szalon, megérdemelt kemény munka van mögötte. Azóta is vettem új VW-t de azt a PoHunál Fáy u. vettem, mert akkor meg ők adtak -még a cikkben szereplőnél- is nagyobb engedményt. A kiszolgálás legfeljebb 6/10 volt, de arra az árra csak hümmögtek a Lukács&Tamásnál sajnos, pedig szerettem volna ott megvenni, csak hát pénz beszél kutya ugat…
Pedig az első lépés autó vásárlásnál az e-mail-es érdeklődés.Egyszer játszottuk el hogy a Frangepán utcai WV kereskedésben előzetes érdeklődés nélkül szerettünk volna testvéremnek A3-ast vásárolni.Arrogáns,kioktató hangnem miatt nem sikerült.Később szüleimet talán a szabadidő ruha miatt nem nézték fizetőképes vevőnek,bezárták előttük a kiállított autót.Azóta Opeleket használnak.Ezek miatt eszembe sem jutott a WV csoport a tavalyi autó cserémnél.10 Ford kereskedőnek írtam ,4 válaszolt , a végén kettő maradt és aki a jobb ajánlatot adta annál hagytam egy nagyon jól felszerelt új GOLF árát.Ezek tények!Ezek jutottak eszembe az értékesítő hölgy levelét olvasva.
Erre mit írhatnék?Ugyanaezt „eljátszottam” OPEL ASTRA GTC-vel,és Renault Megane Coupe ill.,WIND tipusokkal.Szerintem belőlem sem sokan nézték ki,hogy van 5 milla a bankban…és pont autóra akarom költeni.1-2 kivétel akadt…és a „roskadozó” magánvásárló-erőt jellemzi a legjobban,hogy pl. /ma kaptam 2 Renault kereskedésből is választ!/ a WIND-et már Mo.-on NEM ÁRUSÍTJÁK,NEM IS RENDELHETŐ!Igen ez egy kb. 5 milliós ,2 személyes roadster-coupé.Jellemző,hogy tavaly az 1 éves ilyen autót a gazdája a hasznaltauto.hu-n már 2,5!!! millióért is hirdette!Valószíbnűleg „féláron” elkelt,mert már nincs a hirdetések között!
azért találkoztam már pár komolytalan vevővel.
Volt aki hétköznapinál rosszabb minőségű ruhában ment személyesen autót venni, és nem akart rá várni..
első szalon, nem is foglalkoztak vele
második szalonban a kiállított nulla km-es autó nem volt eladó
a harmadikban készpénzzel fizetett, és hozta a kocsit délután..
De a kedvencem a nyugdíjas néni volt, aki egy új Astrát ment venni a fiának karácsonyra, abban a szalonban ahol sógorom is melózik…
Rácsodálkoztak hogy ugyan már hogy gondolja, mert neki hitelt nem adnak stb…majd a nénike kivillantott az öregnénis táskájából 4 milliót kp-ben…
és mennyi ilyen „komolytalan” vevő lehet még…:)
Alkudni mindenhol lehet, de ez az érdeklődés megfogalmazása kissé komolytalan és felületes. Még a motor sem volt megadva. Aki autót akar venni, ettől több információval rendelkezik. A konfigurátor azért van az oldalakon, hogy otthon szépen mindenki összeállíthassa mire van szüksége. Saját tapasztalatom, hogy 10-ből 6 nem is válaszol az ilyen jellegű érdeklődésre. De attól még nem biztos, hogy személyes látogatáskor, nem ezek a szalonok adják a legkisebb kedvezményt. Végül golfot vettem és ebben szerepe volt a jelentős kedvezménynek (1,2millió) is.
Miként lehet megkülönböztetni a VW konszern autóit, a sofőr ülésről nézve?
Úgy, hogy milyen embléma van a kormányon!
Tojás gyártó németek!:))
érdekesség: öcsém munkatársa Ausztriában el akarta adni az Opel Astra 1.7-es Isuzu motoros kombiját, hogy ne kelljen bontóba leadnia.A kocsinak 3 hibája volt..kipufogódob, kuplung, és első fékek..Nem hulladék volt a kocsi, csak ezeket kellett cserélni, vagy javítani rajta.Kasztnija korának megfelelő volt, műszaki érvényes.Az ára 100, azaz SZÁZ euro volt….Magyarországon hol lehet ennyiért ilyen autót venni?Ha nem lenne a regadó, meg a drága forgalomba helyezés akkor a vételár és 80 ezer (javítás), azaz 110 ezerért lett volna egy második kocsim…De így: 30 ezer vétel, 80 ezer a javítás és kb 200-230 ezer a regadó és forg.helyezés, az mindösszesen cca 350 ezerbe lett volna…szóval a háromszorosa..a bérem meg egyötöde mint öcsém munkatársáé…vicc kategória.
engem az érdekelne hogy egy 6 millás alapáras autót hogy tudnak 1 milla „kedvezménnyel” árulni?
Az a kérdés is jogos, hogy akkor EGY autón mennyi haszna van egy kereskedésnek?
Sógorom az egyik nagy Opel márkakereskedésben melózik, és pár éves használtautókat hoz be, leginkább olaszból…Egy kocsira 400-800 ezer forint hasznot dobnak rá, és abből alkudoznak a szerencsétlen vevők, akik örülnek ha „jól lehúzzák” a kereskedőt egy 50-70 ezres alkuval…hehe…
Hogy lehet hogy a kinti az ottani magasabb életszinvonalhoz szokott emberek sokkal olcsóbban jutnak használtautóhoz mint a negyed ötödannyit kereső magyarok?
engem az érdekelne hogy egy 6 millás alapáras autót hogy tudnak 1 milla „kedvezménnyel” árulni?
Az a kérdés is jogos, hogy akkor EGY autón mennyi haszna van egy kereskedésnek?
Sógorom az egyik nagy Opel márkakereskedésben melózik, és pár éves használtautókat hoz be, leginkább olaszból…Egy kocsira 400-800 ezer forint hasznot dobnak rá, és abből alkudoznak a szerencsétlen vevők, akik örülnek ha „jól lehúzzák” a kereskedőt egy 5
Tisztelt Farantai Réka! Köszönöm az észrevételeket! Én sem gondolom és nem is írtam, hogy az e-mailes kontakt kizárólagos fokmérő lenne. Ez csupán egy próba volt, s az eredmény megosztása az olvasókkal, az autósokkal, a potenciális vevőkkel.
Tisztelt Kántor István Úr!
Elsőként leszögezem, hogy nem mentegetni próbálom a megkeresésére nem reagáló kollégákat, hanem a többi észrevételére szeretnék reagálni.
A Volkswagen márka és a kereskedések képviselői tudatosan nem az árkedvezményekkel igyekeznek meggyőzni az ügyfeleket. Büszkék vagyunk autóink kiemelkedő minőségére, a technológiai fejlesztésekre, a megbízhatóságra, számunkra ezek az értékek, még a nehezebb piaci helyzetben is.
Ennek megfelelően igyekszünk megteremteni a személyes kapcsolatot (és például próbautat), mert meggyőződésünk, hogy ügyfeleink csak így kaphatnak megfelelő képet, benyomást döntésük segítésének érdekében.
Ezért is érdeklődünk az Ön telefonszáma iránt, hogy egy személyesebb, közvetlenebb csatornán vehessük fel Önnel a kapcsolatot, pontosabban megtudhassuk az autóval kapcsolatos elvárásait, és beinvitálhassuk az autószalonba.
[b]Kereskedői hálózatunknak nem célja az e-mailben történő árversenyzés[/b]. Ennek megfelelően nem gondolom, hogy az értékesítői munka minőségének kizárólagos fokmérője lehet egy ilyen e-mailes kontaktus. Szerencsére a tényleges vásárlási szándékkal rendelkező ügyfeleink többsége nem veszi kevésbé törődő magatartásnak, ha az értékesítő az igényeinek legmegfelelőbb autóról igyekszik személyre szabott ajánlatot adni, és ennek érdekében további kérdéseket tesz fel.
Üdvözlettel:
Farantai Réka
értékesítő
Walter Autó Kft.
U.i.: Ezt pedig már csak mint magánember kérdezném: annak ellenére, hogy ezeket az információkat valóban bárki megkaphatja – ha kéri – Ön szerint, ha ez nem az információ harmadik félnek történő kiadása, akkor micsoda!?
Bár nem azonos területen, hasonlóan jártam tavaly építkezésem előtt. Nagyon sok tüzép, vállalkozó személyes megkeresés után sem adott ajánlatot, pedig teljes műszaki rajz arzenált vittem magammal.