Immár alapáron LED, a csúcsverzióknál adaptív LED fényszórós az Opel Crossland. Minél inkább szemből nézzük, annál inkább tűnik új modellnek. Motorpalettája változatlan: 1,2-es háromhengeres benzinesek és 1,5-ös dízel választható
A lámpákat elöl-hátul zongoralakk betét köti össze, elöl köré kerül a Vizor csík is
Egy újabb autóbemutató, amit áthúzott a COVID. Az új Opel Crosslandből egy gyári példány is érkezett hazánkba, ám eseményt végül nem tudott rá szervezni az Opel. Az Év Magyar Autója/Magyarország Autója zsűrivel azonban vezethettük az újdonságot. Az Opel terminológiájában a Crossland is SUV, ez náluk a szegmens belépő modellje, felette áll a tavaly teljesen új generációval érkezett
Mokka és a konnektoros hibridként, 300 lóerős rendszerteljesítménnyel is elérhető
Grandland X is. A Crossland frissítése az X betűt elvitte a modellnévből, a szabvány facelifteknél azonban jelentősebb formai változást hozott. Az autó arca teljesen új, a Mokkára hasonlító, azaz
felkerült a hűtőmaszk és a már mindenképp LED-es fényszórókat optikailag összefogó Vizor.
Természetesen újak a lökhárítók is, s ha szemből nézzük a Crosslandet, újnak, a Mokkához nagyon hasonlónak tűnik.
A krómos és fekete ablakvonal helyett színeset, pirosat is hozhat már a Crossland
Kellően új az autó fara is, a lámpák, a csomagtérajtó és a lökhárító mind-mind újak, mai divat szerint nagy betűkkel került fel a modellnév, de innen azért felismerhető az előd, oldalról még inkább. A Crossland legfőbb változása talán, hogy palettája, pontosabban felszereltségkínálata elképesztően kibővült. A méreteit és műszakiságát tekintve lényegében változatlan Crossland ma már Edition, Business Edition, GS Line, GS Line+, Elegance, Business Elegance és Ultimate felszereltségekkel választható. Utóbbi a "mindent bele" csomag, a GS Line a sportos, de elképesztően fontos, hogy már a kínálat második lépcsőjének számító Business Edition csomagban alapáras az AGR tanúsítványos, fokozott komfortot adó vezetőülés, a GS Line+ és az Ultimate esetén az első utasülés is AGR, ugyanezek már adaptív LED fényszórót kapnak, ugyanis ilyen is van az alapvetően kis egyterűnek tűnő, SUV-nak mondott, az Év Magyar Autója összevetésben a családi autók kategóriájában induló Crosslandhez.
A beltér legfőbb változása az új infotainment és a műszerfal - opciós - színes betétei
A két csúcsfelszereltség esetén mindkét első ülés AGR tanúsítványos. A 15 centin tologatható hátsó üléssel egész nagy a hosszanti helykínálat
Hiába, hazánkban már egy ekkora, 4,2 méteres autó is öröm már, pláne újonnan. A csinosabb külső mögött természetesen a beltér is finomodott, új a természetesen okostelefon-tükrözős infotainment és vele egy kicsit a középkonzol is, a beltér színesebb és igényesebb anyagokat felvonultató lehet, szerepelhet vezeték nélküli telefontöltő, de maradt a hátsó ülés osztott, 15 centis úton tologathatósága, amivel tágas hátsó lábteret és fokozott csomagtérméretet is kaphatunk, sőt, nagyon jelentős kompromisszumokat sem kell hozni egymás kárára, hiszen a legtágasabb, a kategóriában valóban nagy hátsó lábtérhez is 410 literes csomagtér társul, ez toldható még ülésdöntés nélkül is 520 literig.
Szemből látványosabb a változás, de hátulról sem nehéz felismerni a frissített, már X nélküli Crosslandet
Alapesetben is 410, a hátsó ülés tologatásával 520 literes, üléshajtással álpadlóval sík bázist adó a csomagtér
Nem csak a megjelenés lett sportosabb, az áthangolt (persze sablon rendszerű, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű és a kormányzás is jobb vezethetőséget ígér. Ebben lehet is valami, a rövid próbán autópályán is vezethettük az új Crosslandeket, nekem ráadásul a csúcsmotoros, 130 lóerős, automata váltós verzió jutott oda. Elfogadhatóan ment, ám az orkán erősségű oldalszélre igencsak érzékeny volt, s 130-nál étvágya sem volt szerény, 8,4 l/100 km átlag adódott - szemben az ígért 4,9-5,0 literes értékkel. Az amúgy a PSA-tól származó motorpaletta egésze Euro6d normás már, a belépő továbbra is a turbó nélküli, 83 lóerős 1,2-es. A háromhengeres blokk feltöltővel 110 és 130 lóerővel érhető el, utóbbihoz opció az automata váltó, ahogyan a négyhengeres, kézi váltóval 110, automatával 120 lóerős dízelhez is. A kínálatban újdonság az IntelliGrip hangolható ESP, amivel könnyű terepen jobban boldogulhat a Crossland, de a kínálatban holttérfigyelő, távolságtartós tempomat, sávtartó, első ülés- és kormánykerékfűtés, head-up display és parkolóasszisztens is szerepel.
Bár az Opel weblapján az új Crossland árlistájával még nem találkoztunk, a modell már kapható, a Használtautó.hu új ajánlatai között 5,599 ezer forintért már a második, Business Edition felszereltséggel, sok más mellett tolatóradarral, tempomattal, LED fényszóróval felszerelt alapmotoros példányt is találhatunk. Fájó leírni, de ennyi pénzért helykínálata és ellátmánya miatt az új Crossland nem is rossz ajánlat.
A Crosslandet az évad utolsó Év Magyar Autója díj csoporttesztjén vezethettük, a Jeep Compass 4xe, a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid és a Volkswagen Arteon Shooting Brake társaságában. Már egy hónap sincs, hogy megtudjuk az idei győzteseket