Berlin infrastruktúrája egyre jobban képes a hidrogén üzemanyagcellás járművek fogadására
Elsőre talán nem tűnik túl fontos hírnek a két
Mirai szolgálatba állítása, ám jobban belegondolva mégiscsak az. Ugyanis megmutatja, hogy a német főváros lassan, de biztosan infrastrukturálisan is felkészül a hidrogénnel üzemelő autók fogadására, vagy úgymond eltartására. A rendőrség a berlini fenntartható fejlődés program keretében, az európai regionális fejlesztési alap támogatásával kapta a járőrkocsikat, amelyeket természetesen az összes szabványos tartozékkal felszereltek. Feladatuk pedig a rendszeres ellenőrző utak megtétele, illetve a rendőrségi állomány szállítása lesz.
A Mirai modellek minden felszerelést megkaptak, ami a járőrözéshez szükséges
A két hidrogénüzemű autót Németország egyik legnagyobb Toyota-kereskedése, az 1976-ban alapított, jelenleg 12 szalont és szakszervizt üzemeltető Motor Company adta át a berlini rendőrségnek. A német fővárosban egyébként öt hidrogén-töltőállomás található, így nem csak a rendőrség számára lehet ideális a Mirai, ami a világ első szabadon megvásárolható, egyben a legnagyobb számban eladott hidrogén üzemanyagcellás modellje.
Az akkumulátoros elektromos autókkal ellentétben a hidrogén üzemanyagcella működését nem befolyásolja a hideg időjárás
Az autó két nagynyomású üzemanyagtartálya összesen 5 kilogramm hidrogént képes tárolni, ami több mint 500 kilométer megtételéhez elegendő, mivel a 154 lóerős villanymotor áramellátásáról gondoskodó hidrogén üzemanyagcella 100 kilométeren 76 dekagramm hidrogént fogyaszt. Működésének egyetlen mellékterméke pedig csak a vízpára. Ám nem csak Németország igyekszik ezen a téren is erősíteni, ugyanis a londoni Metropolitan Police 11 hidrogénes Toyotát használ, míg Hollandiában az országos társadalombiztosító betegszállító szolgálata 35 ilyen autót vásárolt.
500 kilométer a Mirai hatótávolsága