Vizet húzni olcsó gumival is jó

Fizetett hirdetés

Termékteszt: szilikonos vízlehúzók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két szilikonos vízlehúzót is próbára tettünk. Üvegre mindenképpen ajánljuk, de a lemezeken is bevethetők. Mutatjuk, miként.


Sokunk számára rituális tevékenység az autómosás, számomra is. Így aztán szertartási eszköznek is tekinthető a szilikonos vízlehúzó, amit eddig sosem használtam. Most viszont két különböző példányt is küldött számunkra a Kauffer, hogy próbáljuk ki őket. Bő vízzel dolgozó kézi autómosónál már láttam ilyet használni, de beszerzése akár otthonra is ajánlott, illetve kiemelten azoknak, aki nem otthon mossák le autójukat, hanem mondjuk a benzinkutaknál, hiszen esetükben még fontosabb a gyors száradás.
Hirdetés
De a vízlehúzót használva nem csak gyorsabban, cseppmentesebben is szárad az autó - legyen szó az üvegekről, vagy a lemezekről. Viszont épp utóbbiak esetén kell különösen figyelni arra, hogy mielőtt használjuk a vízlehúzót, az mindenképp tiszta legyen. Gyorsasága miatt az elmúlt években én amúgy épp a benzinkúti gyorsmosók fanatikusa lettem. Illetve még jobb, ha otthon tudunk nagynyomású berendezéssel autót mosni, de ilyen beszerzése csak akkor ajánlott, ha van megfelelő - betonozott, vízelvezetéssel rendelkező - területünk az autómosáshoz. Amennyiben nincs, elérhető kút/mosó viszont van a közelben, akkor jobban járunk, ha nem otthon vacakolunk a mosással.
A nagynyomású mosás (legyen szó vízről, vagy víztakarékosan gőzről) ugyanis mindennél jobban lazítja fel és szedi le a kosz nagyját, így már eleve szerényebb mennyiségű porszemcsével kell megküzdenünk. Kefét, mikroszálas kendőt és vödröt vihetünk magunkkal akkor is, ha nem otthon mosunk. A mikroszálas kendő nem csak mosáshoz jó, ahhoz is, hogy utána szárazra töröljük az autót, ám ahhoz eléggé drága eszköz. Jobban megéri ehhez a szilikonos vízlehúzót használni, ami fényévekkel tartósabb, mint a kendő.
Elsősorban az ablakoknál ajánlott bevetni a vízlehúzót, azoknál ugyanis nem csupán csúnya, zavaró is, ha pöttyösen száradnak meg. Továbbá az üvegek keményebbek, mint fényezésen lévő lakk, tehát kisebb eséllyel fogjuk felsérteni. Ugyanis hiába viszonylag puha a lehúzó, azért ha egy picike porszem és marad, vagy kerül akár a szél által a fényezésre, azt végighúzva azért okozhatunk apróbb, akár szemmel nem is látható karcokat a fényezésen. Ezért aztán a vízlehúzó használata, ami természetesen csak a teljesen megtisztított autón ajánlott, gyors és határozott mozdulatokat igényel, miközben az eszközt nem szabad túlzottan rányomni az autóra, épp csak rá kell helyezni. Ja, ész használat előtt bizony magát az eszközt is ajánlott elöblíteni!
A két próbált vízlehúzó közül érdekes módon az olcsóbbik ad valódi fogót, markolatot. Igaz, a drágább Sonax is jól megfogható. Viszont utóbbi szilikongumija merevebbnek, ezért az autón kevésbé könnyedén végighúzhatónak, el-el pattogónak bizonyult. Nem mondom, hogy használhatatlan, de, hogy nem adnék érte másfélszeres összeget, az biztos. Míg ugyanis a "Szilikonos vízlehúzó, markolattal" termék 2100 forintba kerül a "Sonax 417400 Flexi Blade, szilikonos vízlehúzó" 3056 forint, amiben persze az is szerepet játszik, hogy míg előbbire 8, utóbbira 29%-os árkedvezmény él jelenleg a Kauffernél. Az olcsóbbik beszerzése viszont abszolút ajánlott annak, aki szereti saját maga mosni autóját.
[hirdetescimke] A próbált termékek elérhetősége:
  1. Szilikonos vízlehúzó, markolattal
  2. Sonax 417400 Flexi Blade, szilikonos vízlehúzó

Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:36
    Permalink

    Igen, köszi a tanácsot, én is így szoktam már nagyon régóta :-)). Az biztos, hogy az esőben megázott autónál semmit nem könnyebb letakarítani – ha tudok, mindig feltörlöm a vizet eső után! Ha előtte alapvetően tiszta volt az autó (csak poros volt, de pl. nem sárfoltos), még samponozni sem szoktam – de megszívlelendő.

    Tényleg jó lenne egy autóápolási szekció, mert hiába van nekem is idős autóm, azért szeretem, ha tiszta és igyekszem megőrizni a lehető legjobb állapotban. Nyilván részben más szerekre van szüksége annak, akinek új vagy csak pár éves autója van, mint akinek 10 év feletti, de szerintem nem csak én vagyok, aki szereti rendben tartani az öregecske vasát. A magyarországi autók átlagéletkora legalábbis erre enged következtetni :-).

    Azt a hibát például korábban én is elkövettem, hogy kevés vízzel álltam neki mosni – soha többet! Például ezeket a karcokat tudta kiválóan eltüntetni a Sonax.

  • 2017.10.27. at 15:36
    Permalink

    Kb fél éve volt szó arról kicsit autókozmetikáról, örülök, hogy működik a dolog 🙂

    Ha elfogadsz egy ultimate tanácsot: esőben moss autót, többszörösen jó dolog. Elsősorban jó érzés nyáron bőrig átázni, másodsorban ha éppen nem viharos az idő, az eső egy idő után a teljes felületen fellazítja a koszt, mosás után pedig a desztillált víz foltmentesen szárad. Még egy apró trükk van: célszerű legalább addig várni, amíg 10-20 perce folyamatosan esik, annyi idő kell, hogy a levegőben található homok-kosz-bármiamikarcol kimosódjon a levegőből – és lemossa az autóról – utána nincs gond.

    Az egyetlen ami lényeges, hogy környezetbarát sampont érdemes használni, mert ugye utcán elvileg tilos 😉

    Valaki innen a navigátortól amúgy csinálhatna ilyesmikről is cikkeket, mert “oktató”(reklám: pl chemicalguys és társai)videókkal tele a youtube, komoly nézettségekkel.

  • 2017.10.27. at 15:36
    Permalink

    Gergő, lehet, hogy egy korábbi topikban írottak hatására éppen a te javaslatodra vettem egy flakon Sonax Fényezősampont. Ez arra jó, hogy az előzőleg viasszal kezelt autóról nem mossa le az anyagot, viszont tényleg gyönyörű lesz a mosás után. Kellően habzik is, tehát a fényezés karcolásának kockázata így kisebb. Nagyon jó szer!

    Amit viszont ez mellett bátran javasolok mindenkinek, akinek kicsit idősebb autója van és fiatalítani szeretne az esztétikán: a Sonax Xtreme Polish + Wax Phase 2 nevű szer. Tavasz végén a vékony festékkel rendelkező Carisma-t ápoltam egy korábban az ALDI-ban vett polírozószerrel (azt hiszem, LTE100 a neve). Szép lett a fénye, de napsütésben durván hologramos lett és nagyon zavart (pedig próbáltam tényleg odafigyeléssel végezni a munkát). Később vettem ezt a Sonax-ot és az első próbafelület után ledöbbentem: eltüntette a hajszálkarcokat és olyan fénye lett az autónak, mint a nálam töltött 6 év óta még soha (sötét színű az autó, tehát minden meglátszik rajta). És ami még durvább: a fényszóró matt búráját próbáltam már a Turtle Wax kifejezetten lámpafelújító készletével is kezelni, de nem lett jó – ezzel viszont (igaz, hogy sokszor végig kellett menni rajta) gyönyörű lett! Nyilván nem újszerű, mert az igazán mély karcok eltávolításához nem ez a megfelelő anyag, de 1-1,5 órás kezeléssel jó pár évet lehet esztétikailag fiatalítani az autón. Először fura, ragadós lesz a felület, de az első eső vagy sima vizes öblítés után lejön ez a felső réteg és látványos végeredmény marad utána.
    Aztán persze a kezelés végén mehet a Sonax Xtreme Brilliant Wax Phase 1, ebben már nincs polírozóanyag és nem is lesz olyan fura a kezelés után a fényezés felülete. Viszont valóban gyönyörű lesz tőle az autó! Az állaga (szín, illat is) hasonlít egy régen megszűnt szerre, ami a Holt’s Royal Wax volt – azt lehetett még a fényezetlen műanyagelemekre is kenni, tartós, könnyen kezelhető volt és látványosan megszépült tőle az autó.

    Személy szerint ezekkel a Sonax termékekkel nagyon jó tapasztalatom volt. Vettem hozzá speciális szivacsot is a felhordáshoz, normál mikroszálas, puha kendővel pedig a megszáradt anyagot lehet kíméletesen eltávolítani.

  • 2017.10.27. at 15:36
    Permalink

    Ha gyorsan kell vizet leszedni az autóról, akkor 2 darab nagyobb méretű nedvszívó mikrószálassal(annál sokkal bolyhosabb-puhább, olyan műszőrme-szerű, nem értek hozzá. A lényeg, hogy nem a sima “horgolt” mikrószálas fej) fel lehet itatni vele. Két opció elterjedt ahogy láttam: az egyik az, hogy ráteríted az autóra és a türcsit a két szélénél fogva egyenes vonalban lehúzód – ahogy autót sem körkörös mozdulatokkal mosol – a másik, és szerintem ez a kímélőbb a fényezésnek pedig a már említett felitatás. Ráborítod a vizes felületre és -nemviccelek- finoman felsimogatod a vizet 🙂 Ha van mondjuk megfordítható irányú porszívód/lombfújód, akkor tényleg pillanatok alatt fel lehet itatni a maradékot. De ha csak minőségi nedvszívó rongyod van, az felszívja rendesen, hidd el 🙂

    Amikor vettem tavaly az autót és bejárattam, lementem Kecskemétre is, pont akció volt a Tscoban. Az autó színéhez passzoló türcsiket (F&F home, 100% pamut, párszáz forint volt az 50*90-s méretű, mindig lehet kapni) egy vettem először, így ha esetleg szöszöl, az autó színével egyező szöszök vannak rajta. De ilyen apróságokkal szerintem kár foglalkozni 🙂 Mint ahogy azzal is, hogy 4 eltérő színkódú kendőket használok, attól függ, mit tisztítok velük az autón (pl szürkével csak a felniket, világos sárgával a fényezést, ilyesmik. Így soha nem fogok felnis ronggyal zongoralakkos belső felületet takarítani, nem úgy, mint egy dzsuvás autókozmetikában)

  • 2017.10.27. at 15:36
    Permalink

    Felitatás nem hangzik rosszul, de mire végzel vele 2x őszülsz meg sztem (a felni, meg belső takker mellett), meg hogy itatod fel egy már vizes ronggyal rendesen pl.? és itt most nem arra gondolok, hogy nyár van 40 fok és kigurulok a napra és a nap elvégzi helyettem a felitatást 😀 hanem mondjuk este, 15-20 fokban, amikor nem szárad a kocsi és tele van vizzel, mennyi törcsi kellhet hozzá? 😀
    mikroszálas nem szívja a vizet, a jó pamut szívja a vizet (pelenka), de ha nem jó minőségű egy idő után tiszta szösz marad a kocsi utána, mert potyog belőle 🙂 de amúgy megpróbálom majd szerintem, valami nagyobb jobb törcsikkel.

  • 2017.10.27. at 15:36
    Permalink

    Én nem törlöm át soha az autót, hanem rajtahagyom a waxos sampont. Piros autón kicsit furán mutatnak a fehér cseppek-megfolyások, de annyira nem látszik, messziről szép “zsíroswaxos” a kinézete. Az első eső után cseppmentesen szárad úgyis 😉

  • 2017.10.27. at 15:36
    Permalink

    Nagyon jó ötlet a felitatás! A mikroszálas kendővel az a baj, ha előtte viasszal kezelted az autót, azt is leszedi – tehát alaposnak alapos, de nekem személy szerint a szarvasbőr kendő jobban bevált. Bár több súrlódást idéz elő, mint a szilikonos lehúzó, karosszériára mindenképpen a szarvasbőrt használom.

  • 2017.10.27. at 15:36
    Permalink

    Nekem 10 éve van Sonaxom, mára már beszürkült a szilikon, de jól teszi a dolgát. Karosszériára évek óta nem használom soha, mert akármilyen alapos is az ember, mindig szál a levegőből finom por a frissen mosott autóra, 1-2 év és a teljesen szűz lakkozásban ott vannak a törlésnyomok.

    Mikrószálas apró rongy helyett lehet kapni aliexpressről nagyobb méretű “türcsit”, 3 dollár körül van darabja ingyen szállítással de van, hogy tesco-auchanben is lehet kapni 50*50 vagy 80*80 méretű mikrószálast. A trükk, hogy felitatni kell a vizet és nem letörölni, akkor tényleg minimalizálni lehet a mikrókarcok előfordulását. Illetve a Sonaxnak is van olyan samponja, ami cseppmentes száradást ígér esetleg kezelt vizes mosás, de azt elvileg csak lándzsás mosóban vagy otthon, ha van ioncserélőd.

Vélemény, hozzászólás?