Vízen is gyors a legendás Lamborghini

V12-es motorok hajtják az újjászületett veteránt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bármennyire is meglepő, a Lamborghinik nem csupán aszfalton és versenypályán, hanem vízen is gyorsak. A Riva Aquarama legendás sporthajója V12-es motorokkal született újjá.


A legendás Riva hajóépítő Aquarama luxus sporthajója a jachtok között olyan, mint ma a sportkocsik között a Lamborghini Veneno. Utolérhetetlen, legyőzhetetlen és elérhetetlen. A most restaurált példány igazi unikum a hajós világban. A 45 évvel ezelőtt épített Riva Aquarama Lamborghinit az olasz márka atyja, Ferruccio Lamborghini készítette.
A luxushajó éveken keresztül egy hajótelep eldugott sarkában várt arra, hogy újra sós vagy édes víz nyaldossa. A szakértők tudtak a létezéséről, de Ferruccio 1993-as halála után hollétét senki nem ismerte. Egy híres Riva-gyűjtő, Sandro Zani azonban néhány éve rábukkant a kincsre és restauráltatta. A munka három éven át tartott, a restaurátorok sok időt töltöttek a Ferruccio Lamborghini Múzeumban, ahol áttekintették az összes hajót érintő dokumentációt, így lett a leghitelesebb a felújítás. 2013-ra visszakapta régi fényét és csillogását a hajó.
A fából készült hajótestet megjavították, átcsiszolták, 25 fedőréteggel vonták be, felújították a fa belteret és helyrepofozták az üléseket. Minden gombot és kapcsolót szétszedtek, majd újra összeraktak, a krómozott alkatrészek ennek nyomán újként ragyognak. A hajó új szívet kapott, a legelső Lamborghini négyliteres V12-esét, azt ami a 350-esben is dobogott. Mindezt persze duplán.
Hirdetés

Az eredeti szíveket nem adta el a Lamborghini Múzeum, ezért Sandro Zani vásárolt két ugyanolyan V12-est - egyiket Amerikában csípte el -, amelyeket a hajózáshoz át kellett alakítani és a hajóba beszerelni. A múzeum abban segített a restaurátoroknak, hogy engedélyezte, hogy a múzeumi erőforrást szétszereljék, és összerakják, így tudtak pontos munkát végezni újfent. Az ellentétes forgású motorok gyönyörű hangja kétszer 350 lóerőt éleszt fel, a motorokban összesen 12 Weber karburátor dolgozik, a fordulatszám 700 és 5000 közötti. Idős szakik szakértő tanácsai segítségével a két motor nyomatékát tökéletesen összehangolták. A nyomatékcsúcs már 1500-as fordulattól elérhető. A két V12-es révén a Riva Aquarama Lamborghini 48 csomós végsebességet érhet el, amely a hagyományos, V8-asokkal szerelt Aquaramákat 8 csomóval múlja felül.
A felújított hajót Hollandiában tesztelték, majd a nyáron Olaszországban, az Iseói-tavon helyezték üzembe, ahol a Riva hajók atyja, Carlo Riva (a galéria fekete-fehér képén) is jóváhagyta. Ő volt az, akitől 1968-ban három hónapos határidővel Ferruccio ezt a hajót megrendelte.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?