Vitara utánzat lett a Mahindra új crossovere

Kisebb crossovert mutatott a Mahindra. Itt a XUV 300

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két modellre is kísértetiesen hasonlít a Mahindra legujabb modellje, a XUV300 hazánk legnépszerűbb modelljére és a Ssangyong Tivolira is hajaz, utóbbira nem véletlenül.


Újra életjelet adott magáról a Mahindra, és ha minden igaz, ennek a híre most egészen messze fog szállni, ugyanis több európai országban is megpróbálják piacra dobni az új modellt. A XUV300-ról van szó, mellyel a legnépszerűbb crossover szegmensbe érkezett az indiai gyártó. A XUV500 kistestvére már egy alaposabban átgondolt fejlesztés, az alapok is egy már használatban lévő modelltől érkeztek, méghozzá a Ssangyong Tivoli alatt is található padlóra épül. A Tivoli 4,2 méteréhez képest a XUV300 éppen csak 4 méter hosszú a helyi szabályozások adta kedvezmények miatt.

Hirdetés

Külsőre pedig nem csak a Tivolira emlékeztet, lehet, hogy csak a világoskék fényezés miatt feltűnő, de egészen könnyen belelátni hazánk kedvenc modelljét, a Suzuki Vitarát is. Nem csak a konstrukció, a formaterv is talpraesettebb a XUV500-nál, a párduc tekintetét most a nappali menetfények vonásaival szerették volna megjeleníteni, ami sokkal jobban sikerült. Motorterében már saját fejlesztésű egységeket találunk, 1,2 literes turbós benzines és 1,5 literes dízel lesz elérhető hozzá, először csak kézi, később automata váltóval is. Hét légzsák, kipörgésgátló, ABS, minden van, ami Európában már alapfelszerelésként kötelező, de kétzónás klímát és érintőkijelzős multimédiás fejegységet is kaphatunk hozzá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Vitara utánzat lett a Mahindra új crossovere

  • 2018.12.21. at 22:06
    Permalink

    Ami a Mahindra „sajátja”, az a SsangYongnak is, mivel egy konszernbe tartoznak – emiatt mindkettő az osztrák AVL motorjait használja. Pofás darab, de aki figyelemmel kíséri mostanság az indiai autóipar történéseit, talán észrevette, hogy a Tatánál még ennél is sokkal figyelemreméltóbb (és futurisztikusabb) SUV-kkal próbálkoznak…

Vélemény, hozzászólás?