A formával sosem volt baj, az utolsó nemzedék sportos vonalai kifejezetten csábítóak
Huszonnégy év szereplés után eltűnik a piacról az S60, a középkategóriás modell nem tudta felvenni a versenyt német konkurenciával, azonban így is sikerült megtalálnia a saját vevői rétegét. A 2000-ben debütáló első generáció kapcsán érdemes megemlíteni Lóczi Géza nevét, aki a formáért felelt. A magyar tervezőnek nem volt óriási mozgástere, az egységes megjelenés miatt Peter Horbury által rajzolt S80-at kellett követni.
A Volvo sokak számára se hús, se hal, nehezen lehet vele azonosulni, pedig a megbízhatóság terén nem teljesítenek rosszul
Az S60 második nemzedéke 2010-ben érkezett, a négylámpás orr és a lekanyarodó hátsó fényszórók merőben új külsőt varázsoltak a sportos négyajtósnak. Az ínyenceknek kínálták a rikító kék Polestar modelleket, a háromliteres hathengeres bőven a 300 lóerő feletti tartományban teljesített. Még a második generáció regnálása alatt elkezdődött a kaliforniai gyár építése, ami a harmadik S60 érkezésével kezdte meg működését, ezzel elnyerve az első amerikai Volvo címet. A szűk hat esztendős szereplés alatt óriási sikert nem könyvelhetett el a típus, messze nem tudta hozni a BMW 3 és a Mercedes-Benz C-osztály által produkált számokat. Az S60 helyett a cég jövőképébe sokkal jobban passzoló
EX90 termelésére áll át az amerikai üzem, az öt méter feletti SUV vélhetően nagyobb sikert hoz a Volvo számára.
A középkategóriás benzines és gázolajos modellek nem most élik fénykorukat