Viszlát SsangYong! Hello KGM!

Itthon az első KGM!

Hosszú ideje tudjuk, hogy bekövetkezik, de most tényleg eljött a napja. Mostantól KGM néven futnak azok az autók, amelyeket SsangYong néven ismertünk.

Aggódni nem kell, hiszen az egykori SsangYong az új nevén, tehát KGM-ként is ügyel a kiváló ár/érték arányú palettájának megtartására. A változás oka dióhéjban annyi, hogy a dél-koreai KG Group 2022-ben megvásárolta a SsangYong márkát és új névvel (KG Mobility), de a két sárkányt ábrázoló logóval folytatják a forgalmazást. Habár hozzá kell tennem, hogy a KGM éra első új modelljén az Actyonon nincs rajta az embléma, csupán hátul tüntetik fel a típusnevet és a KGM betűkombináció is a felniken köszön csak vissza. Az Actyon név ismerősen csenghet, egészen régre visszanyúlik a SsangYong történetében, de az első generáció megosztó formaterve már balladai homályba vész. A jelenlegi változat már egyáltalán nem megosztó, hanem karakteres és ötletes. A gyáriak "praktikus kreativitás" néven illetik ezt a formanyelvet, sőt ez több annál, úgyhogy nevezzük inkább márkafilozófiának. A név az action és a young szavakból ered, ami tükörfordításban akció és fiatal, így nehéz megfogni, hogy valójában mit akart a költő mondani. A lényeg, hogy kellőképp figyelemfelkeltő és menő név. Ez pedig elengedhetetlen, ugyanis az Actyon a D-SUV szegmensben indul és népszerű ellenfelekkel küzd a vásárlók kegyeiért. Mit jelent a D-SUV, ha a méreteket nézzük? Nos, 4740 milliméteres hosszúságot, 1910 milliméteres szélességet, 1680 méteres magasságot és 2680 milliméteres tengelytávot. Egyszóval impozáns, nem lesz nehéz észrevenni. Már csak azért sem, mert tényleg egyedi a formaterve. Jól áthatóan a Torres vonalai köszönnek vissza, de az Actyon tekintélyt parancsolóbb. Éles, szögletes vonalakból épül fel, a kedvenc részletem viszont az autó orrán végigfutó LED-fények, amelyek a dél-koreai zászló motívumait idézik. Egészen pontosan azokat a trigramokat, amelyek a négy őselemet jelenítik meg, ezek a víz, a tűz, a levegő és a föld. Ugyanezek a minták a szellőzőrácson is ott szerepelnek ha jobban megnézed. A 2,68 méteres tengelytáv már sejteti, hogy nem lesz szűkös az utastér, és ebben nem is kell csalódni. Ahogy az anyagminőségben sem. Igényes, kellemes tapintású minden, a hatszögletű kormánykerék pedig jó fogású, nem csak önkényes formai geg. Korunk divatjának megfelelően hatalmas képernyő fut végig  műszerfal tetején, amely lényegében két 12,3 colos részre oszlik, egyik a multimédiás kijelző a másik pedig a sofőr műszeregysége. A grafika szép, a menü kezelése egyszerű, de nekem itt is hiányoznak a klímavezérlés fizikai gombjai. A kormánykeréken viszont elhelyeztek egy külön "kedvencek" gombot, amelyre programozhatók a sofőr által preferált funkciók, így könnyebben eléri azokat. Az első (fűthető és szellőztethető) ülések nagyon kényelmesek, többféle színkombinációban rendelhetők. Ez persze érvényes a hátsókra is, ahol a hatalmas lábtér is említésre érdemes, ugyanígy a csomagtér, amely alapból 600 liter feletti és másfél köbméteresre bővíthető. Külön öröm, hogy normális hajtáslánccal vértezték fel. Nálam a normális azt jelenti, hogy van négy henger és 1,5 literes hengerűrtartalom, turbóval megtámogatva. Ez 163 lóerőt és 280 Nm forgatónyomatékot biztosít, amit akár mind a négy kerékhez továbbít a hatfokozatú automatikus váltó (az Aisin polcáról). Hiszen kérhető fronthajtással és összkerékhajtással is. Ez egy kellemes szerkezet egyébként. Csendes, az ereje mindig elegendő, a rövid menetpróbán a váltó is ügyesen tette a dolgát, ráadásul a rugózás kellőképp lágy, hogy a 20 colos felniken se legyen büntetés a magyar utakon haladni. Ezek alapból járnak, viszont, aki valóban többcélú járműként, földutakon is használni szeretné, jobban jár, ha kér rá kisebb felnit, ballonosabb gumikkal. Vezetési élményben hozza a terepjárós fílinget: minden sarka jól látszik, magasan ülünk, kanyarokban kicsit dől, de nem ijesztően, szóval pontosan azt adja, amit egy SUV-ra vágyó kíván. Azonban a motor torkosnak tűnt így elsőre, viszont erre jelenthet megoldást a még idén megérkező full hibrid változat, amelyben szintén a turbós 1,5-ös benzinmotor kap villanytesót. Addig is kimondottan jó ajánlat az Actyon az 5+5 éves garanciával, gazdag alapfelszereltséggel 15 999 000 forinttól.
   
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre