Viszlát Maybach! Üdvözlet Pullman?
Két év múlva megszűnik a Maybach
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tulajdonképpen nem világos, hogy miért tartják még életben az utóbbi idők egyik legnagyobb luxusbuktáját, a Maybachot, de ezen sokáig már nem is kell tanakodni.
Ezek közül is a drágábbak közé tartozott a Mercedes által életre hívott egykori luxusmárka, a Maybach feltámasztása, melynek sikertelensége miatt megszületett a döntés: 2013-ban, a következő generációs Mercedes S osztály megjelenésekor leállnak a közel százmillió forintos luxuslimuzin gyártásával.
Nem lenne értelme a folytatásnak. A következő S osztály sokkal jobb autó lesz, könnyedén leválthatja a Maybachot – nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Dieter Zetsche, a Mercedes-Benz elnöke.
A stuttgartiak az 1997-es Tokiói Autószalonon mutatták be a Bentley és a Rolls-Royce ellenfelének szánt luxuslimuzin koncepcióját, mely 2002-ben kétféle, hosszúságot jelző változatban, 57 illetve 62 típusnevek alatt kerültek piacra. Eredetileg évente kétezer példányt terveztek értékesíteni, felét az Egyesült Államokban. Ez majdnem be is jött, a tengerentúlon 1112 Maybach talált gazdára, csak azzal a bökkenővel, hogy nem évente, hanem 2003-tól 2010-ig összesen. Legjobb éve 2004 volt, amikor 244 amerikai ugrott be a megnyújtott, őrületes luxussal felszerelt Maybachnak.
Még volt arról szó, hogy esetleg szövetkeznek az Aston Martinnal, és megpróbálnak kihozni valamit a legsikeresebb tucatba soha be nem kerülő autóból, de végül ebből se lett semmi. Két év múlva érkezik a következő S osztály, és pillanatnyilag az tűnik legvalószínűbbnek, hogy majd ebből készítenek extrán felpakolt változatokat: egyesek azt is tudni vélik, hogy ismét Pullman jelzéssel közlekednek majd a legnagyobb Mercedesek.