Viszlát, kombi Honda Civic!
Nem lesz több kombiváltozat a Honda Civicből, a dízelmotor is mehet a levesbe
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elköszönhetünk a Honda Civic praktikus kivitelétől, az új generációból már nem készül Tourer, de a dízelmotor megtartása is kérdéses.
Az új Honda Civicet ismerjük már, a 10. generációjába lépett csapotthátú nagy változásokat hozott, nem csak a dizájnt tekintve. Az űrhajóformával együtt a praktikus kiviteltől, a kombi Tourertől is elbúcsúzhatunk, derül ki az AutoExpress, a Honda brit ügyvezető igazgatójával történt interjújából. A 10. generációs Civic barcelonai bemutatóján árulta el a Honda jövőbeli terveit, amiben már nem szerepel a Tourer, de az 1,6 literes i-DTEC dízelmotor kapcsán sem tudott jó kilátásokat mondani.
A Honda dízele egyelőre még a kínálatban marad, és az új generációs Civicet is lehet vele rendelni, de valószínűleg csak egy darabig. A Honda tervei a jövőben leginkább a hibrid és az elektromos hajtás felé orientálódnak, a villanymotorral kiegészített hajtást első körben valószínűleg az új CR-V, utána a vele közös padlólemezre épülő Civic is megkaphatja.
Miért?
Mit olvastál a témában?
Ez pedig konkrétan nem igaz, de rendkívül pc. Mondjuk, ha nem olvasol a témában, akkor még sokáig fogsz ilyen semmitmondó ostobaságokat firkálni.
Hú öcsém, gyorsan menj el orvoshoz!
de valahogy nem ezt választja a többség.
Ezt is választaná, pláne ha tudná hogy ez az egyik talán a legjobb, de nem teheti hogy ezt válassza.
Úgy hívják hogy bunda, részletesebben maffia, még részletesebben magyar korrupt előre lebeszélt tény hogy ki fogja megkapni, ki a közeli ember akié a….
Ez így működik mindenhol ebben a ganajtúróvá tett országban..
magánembernek semmi de semmi beleszólása hogy miből álljon.
Azt gondolom, hogy erős volt ez a mezőny a Civicnek, hiszen kompakt kombik közül bőven válogathatunk. Ha körülnézünk az utcán elvétve látunk csak Civic kombit és nem csak itthon van ez így, hanem Európa nyugati felén is. Előbb vesznek az emberek Octaviat, Focust, Golfot, Astrat vagy a franciák közül a 308-ast, vagy a nemrég megjelent új Megane-t. És ha már a keletiekről beszélünk, akkor a két koreai vetélytársból a Ceedből és az I30-ból is többet látni. Ha meg mindenképpen japán akkor még mindig ott az Auris kombi. Szóval ebben a mezőnyben nem sok babér termett a Civicnek, nem rosszabb kocsi, mint a többi, de valahogy nem ezt választja a többség.
Melyik autónál nem a vevővel fizettetik ki a fejlesztés költségeit?
Erőmű esetén centralizáltan lehet kontrollálni a környezetterhelés mértékét, ami sokkal biztatóbb, mint minden egyes autónál külön-külön, ahol plusz hibaforrás, tömegnövekmény és garantáltan nincs mindegyiknek gondos, felelős gazdája. Ráadásul nem a sűrűn lakott, nagy forgalmú városokban koncentrálódik, ahol a házak közül még a szél se fújja ki olyan könnyen. Derék dolog az energiatermelést rendszerszinten, az alapoktól vizsgálni, de akkor a kőolaj esetében se felejtsük el, mert a benzin/gázolaj sem a benzinkutakon terem!
Az új technológiák eleinte mindig jóval drágábbak, de már látszik az árak csökkenése.
Zsákutcának meg nem nevezném, hiszen egyre jobban fejlődik az akkuk kapacitása, így egyre nő a hatótáv, a megújuló energia hasznosítása pedig előbb utóbb megoldja az általad felvetett környezet szennyezést, ami mellesleg fajlagosan még mindig kisebb, mint a motorok által közvetlenül okozott terhelés.
Azért átverés az elektromos autózás, mert velünk fizettetik ki a fejlesztés költségeit,( gondoljunk egy autó csillagászati árára.)valamint abban mi a környezet kímélő ha nem a városban füstölök hanem egy kb: 50 km-re lévő lignit bánya kéményei füstőlnek?
Nem látom az ellentmondást. Nem a csalás tényét vitatom, hanem a napvilágra kerülés időzítését és módját igyekeztem perspektívába helyezni (abba is érdemes belegondolni, hogy melyik nagyobb piacra, vagy gyártóra jellemző a dízel személyautók dominanciája? Tudtommal ez EU sajátosság). Miért csak most derült ki és nem évekkel korábban? Lényegében a saját szavaiddal te is elmondtad, hogy az eset megítélése és a retorzió mértéke politikailag érdekvezérelt.
Amire reagáltam, az [b]Bognár Imre[/b] ezen megnyilvánulása: [i]“Szégyen gyalázat,hogy a foswagen hazugsága hazavágta a teljes diesel iparágat”[/i]
Egyrészt nincs hazavágva, legfeljebb technológiai korlátok miatt háttérbe szorulhat (azért várjunk még a konklúzióval!), másrészt a VW csalása csak kórtünete egy súlyosabb problémának, a környezetvédelmi normák valóságtól elrugaszkodott tesztmetódusának.
Ez tévedés, a vásárló megtévesztése Európában is komoly visszhangokat váltott ki.
Itt is szeretnék elérni hogy javítsa ki rendesen, vegye vissza és fizessen mert a csalás az csalás.
Sajnos itt nagy prezstizse van a konsszernnek főleg a németeknél mert ott ad legtöbb munkát és sajnos megbocsátó az emberek kárára az EU.
A nincs bocsánat elve bizonyítható csaláskor egyenlőre csak az USA-ban van, meg korea stb stb, de Europa gyenge hozzá hogy példát statuáljon.
Persze ez még változhat de kételkedek benne.
Ha te elcsalsz adót vagy vámot Magyarországon, ugyanúgy elővesz és megbüntet a hatóság. Normális világban az így működik. Normáltalanban meg úgy csalsz lopsz hazudsz ahogy akarsz büntetés nélkül megúszod, sajnos az Unio erre fele tart.
Valóban jó dízeleket gyártottak, de azért nagy választék nem volt. 🙂
Az elektromos autózás miért megtévesztés és zsákutca?
Egyértelmű, hogy vaj van a VW füle mögött, de azért vegyük észre, hogy egy az iparágat széleskörűen érintő jelenség okán igyekszik az USA szinte kizárólag rajtuk elverni a port. Miért?
Nem sokkal előtte vált bizonyítottá az NSA (akkorra már régen tudni vélt) széleskörű megfigyelési programja, ahol a(z USA által a háttérben támogatott) terrorizmus, mint casus belli, csak nyilvánvaló szemfényvesztés. Az igazi cél az ipari és politikai titkok adatbányászata, melynek gyümölcsei többek közt a VW botrány kirobbanása és Merkel hajlandósága a nemzetpusztító menekültpolitikára (emlékezzünk a telefonlehallgatási botrányra). Szintén ekkortájt léptek életbe az EU (USA által szorgalmazott!) Oroszországgal szembeni gazdasági szankciói, melyek mindkét fél számára egyaránt károsak.
Látható, hogy az EU-ra erősen rájár a rúd, több fronton kapja a csapásokat. Miért?
Az USA-ból tovagyűrűző 2008-as válság (a detroiti autóipar elsorvadásával egyetemben) kendőzetlen jele a gazdaságuk (eredendően a hadiipar mérhetetlen túlköltekezéséből fakadó) rogyadozásának. Nem véletlen, hogy a revitalizálás Trump politikai programjának egyik kulcseleme. Az EU és Oroszország (mint egymás potenciális szövetségesei és USA riválisok) gyengítésével, közéjük ékveréssel igyekeznek időt nyerni és újra emelkedő pályára állítani az USA gazdaságát, ezzel megőrizni világcsendőri (vagy még inkább verőlegény) szerepét. A megerősödés kulcsfontosságú az immáron egyre kevésbé jövőbeli rivális, Kínával szemben. Sőt, nagyon úgy fest, hogy már ez a korszak van kibontakozóban.
Visszatérve, miért pont a VW? Az EU legfőbb gazdasági motorja Németország. Németországé az autóipar, azon belül is a Volkswagen csoport. Ideális célpont, ha van rajta fogás. Márpedig volt.
Az eddig tűzzel-vassal háttérbe szorított elektromos autózás (emlékezzünk a GM EV1 tömeges bezúzására) ezúttal kénytelen-kelletlen zöld utat kapott, lehetőség az USA autóiparának élvonalba katapultálására.
Ha a botrány meg is pecsételné a dízelmotorok sorsát (kétlem), a VW akkor is csak bűnbak a történetben, még ha nem is ártatlan.
Elmélet vagy gyakorlat? Ki-ki döntse el maga!
Szégyen gyalázat,hogy a foswagen hazugsága hazavágta a teljes diesel iparágat, sajnos a Hondáét is pedig Ők gyártották a legjobb diesel motorokat!
Az elektromos autózás az emberek teljes megtévesztése, zsákutca!!!