Vicces értékeket adnak meg a gyártók, gyakran a fedélzeti számítógép is kisebb fogyasztásról tudósít, aztán meg nézünk nagyokat a kúton, hogy nem ezt ígérték... Rossz a mérési szabvány, rossz a rendszer, ami megengedi, hogy becsaphassák a vevőket
Remélhetőleg egyre kevesebben dőlnek be az autógyártók által megadott sokszor becsapós fogyasztási adatoknak, amelyekkel nem feltétlen a vásárlók megtévesztése a cél, hanem az, hogy termékeik károsanyag-kibocsátását megadott szintek alá szorítsák. Hogy adókedvezményt kaphassanak. Hogy ne kelljen büntetést fizetniük. Hogy maximalizálják a profitot.
Tudjuk ugye, milyen módszerekkel és kiskapukon át rukkolnak elő mesés számaikkal - mi csodálkozunk - és örülünk - a legjobban, amikor egy-egy tesztautó nagy ritkán megközelíti vagy netán hozza is a gyári értékeket...
Nos, ha minden igaz, az EU illetékesei a Cars 21 tanácsban elhatározták, hogy véget vetnek ennek a hibás, finoman fogalmazva nem túl valósághű mérési cikluson alapuló voltaképp önámításnak, s 2014-re kidolgoznak egy reálisabb képet adó rendszert. Az egyelőre csak megsüvegelendő terv részleteiről mit sem tudunk, de drukkolunk, azzal pedig jó, ha megbékélünk, hogy az új szabványt leghamarabb 2020-ban vezethetik majd be. Amikorra a gyártóknak 95 g/km alá kell préselniük flottájuk átlagos kilométerenkénti CO
2-kibocsátását...
Az lesz az érdekes, ha gondolnak a villanyautókar is – ott meg téli/nyári fogyasztást is meg kellene adni… Ott is vicces, hogy a gyári hatótávank télen a felét sem igazán tudják a tisztán elektromos autók