Viszlát, kamu fogyasztási adatok!?

Megváltoztatnák a fogyasztásmérési szabványt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két éven belül kidolgozhatják, 2020-ban bevezethetik az új európai fogyasztásmérési szabványt. Az állítólagos cél a valósághű tájékoztatás.

Remélhetőleg egyre kevesebben dőlnek be az autógyártók által megadott sokszor becsapós fogyasztási adatoknak, amelyekkel nem feltétlen a vásárlók megtévesztése a cél, hanem az, hogy termékeik károsanyag-kibocsátását megadott szintek alá szorítsák. Hogy adókedvezményt kaphassanak. Hogy ne kelljen büntetést fizetniük. Hogy maximalizálják a profitot. Tudjuk ugye, milyen módszerekkel és kiskapukon át rukkolnak elő mesés számaikkal - mi csodálkozunk - és örülünk - a legjobban, amikor egy-egy tesztautó nagy ritkán megközelíti vagy netán hozza is a gyári értékeket... Nos, ha minden igaz, az EU illetékesei a Cars 21 tanácsban elhatározták, hogy véget vetnek ennek a hibás, finoman fogalmazva nem túl valósághű mérési cikluson alapuló voltaképp önámításnak, s 2014-re kidolgoznak egy reálisabb képet adó rendszert. Az egyelőre csak megsüvegelendő terv részleteiről mit sem tudunk, de drukkolunk, azzal pedig jó, ha megbékélünk, hogy az új szabványt leghamarabb 2020-ban vezethetik majd be. Amikorra a gyártóknak 95 g/km alá kell préselniük flottájuk átlagos kilométerenkénti CO2-kibocsátását...
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 21:34
    Permalink

    Az lesz az érdekes, ha gondolnak a villanyautókar is – ott meg téli/nyári fogyasztást is meg kellene adni… Ott is vicces, hogy a gyári hatótávank télen a felét sem igazán tudják a tisztán elektromos autók

Vélemény, hozzászólás?