Viszlát Chrysler?
Az utolsókat rúgja az USA egyik legrégebbi autógyártója?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Futótűzként terjed a pletyka, amely szerint a Chrysler a vágóhíd felé tart.
Talán már a mai napon eldől a Chrysler sorsa, ugyanis Sergio Marchionne befektetői találkozót tart Olaszországban. Az Automotive News pedig egy bennfentes információra hivatkozva közölte, hogy az FCA vezére valószínűleg ezen a találkozón közli a befektetőkkel, hogy a C-betű, tehát a Chrysler neve eltűnik a vállalat megnevezéséből, ami azért is szomorú, mert az egyik legidősebb amerikai márkáról van szó.
A pletykák szerint Marchionne tervei között szerepel, hogy a Fiat márkát kivonja az USA és Kína piacáról (valljuk be ez elég megdöbbentő és logikátlan lépésnek tűnik első hallásra), és csak az európai, a brazil és a feltörekvő piacokon forgalmazza majd.
Ugyanakkor az így felszabadult pénzt a Jeep fejlesztésébe ölhetnék, amely jelenleg az egyik legjobban teljesítő márkája az FCA vállalatnak, és így már nem is hangzik olyan ésszerűtlenül a fentebb vázolt lépés. Állítólag már fejlesztenek egy kicsi szabadidő-autót, amely kisebb, mint a Renegade, a kínálat csúcsára pedig egy luxusfelszereltségú Grand Wagoneer nevű típust álmodtak meg.
Arról pedig már korábban is hallani lehetett szóbeszédet, hogy az Alfa Romeo és a Maserati külön divízióba kerülne, ahol kizárólag nagy teljesítményű, sportos autókat kínálnának. Ezek a lépések egyébként Marchionne hattyúdalaként is felfoghatók, hiszen a vezérigazgató jövőre távozik az FCA éléről.
Marchinne 14 éven át vezette a Fiatot, az ő vezérigazgatósága alatt olvasztották magukba a Chryslert és választották le a Ferrarit. Ha Marchionne valóban kinyírja a Chryslert, akkor egy több mint 90 éves múltra visszatekintő márkától búcsúzhatunk. Ám a Chrysler jelenlegi kínálata csupán két típusból áll. Az ősrégi 300-as limuzin és az egyterű Pacifica közül választhatnak a vásárlók. Azonban a piac épp a szabadidő-autókért őrül meg, így a döntés talán nem is olyan nehéz Marchionne számára.
„valljuk be ez elég megdöbbentő és logikátlan lépésnek tűnik első hallásra”
Ti nem olvastok híreket?
Na, ebben most kivételesen egyetértek. Amerikában marginális szereplő, Kínában meg abszolút sereghajtó, jelképes eladásokkal. Aki totálisan laikus, az is meg tudta jósolni akár már évekkel ezelőtt, mi vár majd a Fiatra ezen a két piacon…
En a mai hírekre gondoltam…
Nah nem sok mindent mutattak a hivatalos prezentációs pdf-ekben.
Az FCA-ra már nem kell úgy tekinteni, hogy FIAT és a többi márka. Chrysler, Jeep, Dodge, RAM, FIAT, ALFA, Lancia, Maserati adja a portfóliót. Mindenkinek meg van az erőssége és már nincsenek átfedések. A FIAT-nak már semmit sem kell mutatnia Kínában és USA-ban. A portfólióban sokkal jobb márkák vannak. A JEEP jóval népszerűbb Kínában, tehát nem érdemes FIAT típusokat oda fejleszteni/küldeni. Az utolsó Viaggio-Ottimo is messze elmaradt az elvárásoktól. Pár éve le is álltak a gyártással. Az 500-as család nem felel meg az ottani igényeknek. Teljesen érthető lépés.
Kicsit az jön az utolsó pár nap híreiből, hogy a SUV őrületet a JEEP-el akarják lefedni globálisan. Európában FIAT emblémával jobban el lehetne adni az autókat, mint az 500X is mutatja. Értem én, hogy nem Európa a legnagyobb piac, de véleményem szerint többre juthatnának több FIAT emblémás autóval.
„A Renegade alatt elhelyezkedő típus lehet, hogy egy átemblémázott Fiat 500 X lesz?” – A FIAT 500X már egy átcímkézett Renegade. Egy gyártósoron készülnek és ugyanaz az alap. Korábban egy A-B kategóriás SUV-ról beszéltek. Lehetne Panda Cross változat is…
Igaz, hogy Marchionne megtöbbszörözte az FCA piaci értékét, de a Európai B kategória elhagyása most őrültségnek tűnik…
Ami nagyon hiányzik a FIAT portfólióból: B kategória, olcsóbb B-SUV, C-SUV.
Az Alfa es a Maserati biztos marad, de a leglogikusabb lepes, ha a nagyon hasonlo markakat, egymas kiegeszitesekent futtatnak.
D szegmensig Alfa, felette Maserati, valljuk be, egy 166 utodnak nem lenne sok ertelme, ellenben egy versenykepesebb Ghiblinek igen.
MiTo gyartasa a nyaron leall, utodja nem lesz, ami szinten hatalmas baromsag, ahogy az is, hogy felfele terjeszkednek 8C, GTV utod mellettuk egy X5 meretu SUV-vel.
C SUV? B SUV?
Valaki tud már valamit? Ha igen, nyugodtan lelőheti a poént. Megszűnik valamelyik márka, esetleg egyes piacokról lesz olyan, amelyik kivonul? Egyáltalán mondott valami érdemlegeset Marchionne vagy csak ködösített? 🙂
Innen lehet szemezgetni:
https://www.fcagroup.com/en-US/investors/Pages/capital_markets_day_2018.aspx
Nem néztem meg őket mélyen, de 2022-ig terveznek ezt azt (Nem évekre lebontva, mint korábban). JEEP-Maserati-RAM-Alfa-ra épít főleg, többi márkából csak szemezni lehetett 1-2 infót. Beígértek önvezető technológiát és elektromos hajtásokat, plusz a dízelek kivezetését.
Fiat oldalon 500-as teljes elektromos hajtással (BEV) és 500 kombi 🙂 ; Dél Amerikában 3 szabadidő jármű…
Viszont mintha nem esett volna szó Marchionne nyugdíjazásáról és utódjáról…